Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

big_ben.jpgalmares.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpglewiatan_new.jpgmkwiech.jpgarsenal.pngblysk.jpgMyShop_jpg.jpgmaxku.jpgbrico_kopia.jpgdelikatesy.jpgEurocash.jpgfrisco.jpgintermarche_tabela.pngMASPEX_RGB_m.jpglogo-zabka-01.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgLeroyMerlin.jpggroszek.jpgkzr-ss-spoem.jpgKoliber.jpgpsd.jpgabc-d.pngeuro-sklep-d.pngRYDZ.jpgmaxel.jpgTK_logo_2016mini.jpgalpan.giffaktoriawin.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngkontigo.png

Jak wynika z danych CMR,w kwietniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10.9% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 5,4% w porównaniu z kwietniem 2021 r.

Dwudziestu pięciu polskich hurtowników i dystrybutorów podpisało się pod apelem wysłanym do Ministerstwa Finansów z prośbą o likwidację tzw. minimalnego podatku dochodowego, który z całą mocą uderzy w polskich przedsiębiorców operujących na niskich marżach.

Jak wynika z danych CMR,w marcu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 7,7% w porównaniu z marcem 2021 r.

W marcu 2022 r. liczba transakcji w sklepach małoformatowych była znacznie wyższa niż rok wcześniej, m.in. za sprawą większej mobilności (rok wcześniej w marcu zamknięte były m.in. kina, siłownie i restauracje, przez część miesiąca obowiązywała też nauka zdalna), a także wskutek większych zakupów w pierwszych tygodniach po inwazji na Ukrainę. Lepsza niż przed rokiem sprzedaż to również zasługa ocieplenia odczuwalnego w drugiej połowie miesiąca.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w marcu 2022 r.: +20% mdm , +10% rdr

Końcówka zeszłego roku przyniosła podwyżki cen w wielu obszarach, także w kategorii FMCG. Pomimo dużych zmian na rynku warunki współpracy, jakie producenci oferują sklepom, pozostają nierówne. Którzy dostawcy faworyzują dyskonty, a którzy stawiają na rozwój na rynku niezależnym? Na to i inne pytania odpowiada ranking Równi w Biznesie, który sprawdza, w jaki sposób producenci traktują polskie sklepy lokalne.

W czwartym kwartale 2021 r. Grupa Eurocash po raz kolejny sprawdziła, jak wygląda strategia dystrybucyjna i cenowa największych producentów FMCG w Polsce. Wielu dostawców wciąż oferuje preferencyjne warunki współpracy centralnie zarządzanym sieciom, choć zdarzają się i tacy, którzy stawiają przede wszystkim na rozwój na rynku niezależnym.

Jak wynika z danych Polskiej Izby Handlu i CMR Panel,w lutym 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,7% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 1,4% w porównaniu ze lutym 2021 r.

Wysokie, jak na luty, temperatury, szczególnie w połowie miesiąca, a także brak obostrzeń związanych z pandemią sprzyjały wychodzeniu z domu i robienia zakupów w pobliskich sklepach, dlatego liczba transakcji dokonywanych w sklepach małego formatu była wyższa niż przed rokiem.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w lutym 2022 r.: -1,8% mdm , +5,7% rdr

­Zwolnienie z VAT-u artykułów przemysłowych jest niezwykle potrzebne zwłaszcza w obecnej sytuacji, kiedy do Polski przybywają tysiące uchodźców z Ukrainy. Jak widzimy wola Polaków, aby pomagać jest ogromna, potrzeby są równie duże. Warto aby firmy, które chcą przekazać produkty przemysłowe, nie musiały dodatkowo płacić VAT-u. Zmiana tych przepisów jest dziś bardzo potrzebna.

W obliczu rozpoczęcia konfliktu zbrojnego pomiędzy Ukrainą a Federacją Rosyjską w imieniu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji i Polskiej Izby Handlu zwracamy się z apelem do Premiera Mateusza Morawieckiego o udzielenie wszelkiego możliwego wsparcia obywatelom Ukrainy przebywającym legalnie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz napływającym z Ukrainy.

                                                                     Treść tutaj

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w styczniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,7% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o prawie 2% w porównaniu ze styczniem 2021 r., kiedy obowiązywały obostrzenia zawiązane z drugą falą pandemii.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w styczniu 2022 r.: -14,4% mdm , +4,7% rdr

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

bryt napis

X Cashless Congress

31 maja - 1 czerwca 2022

Warszawa

Baner XCC

 

Targi Polagra

26-28 września 2022

Poznań

Polagra 400x300

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

BT

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2