Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

logo-zabka-01.jpgalmares.jpgdelikatesy.jpgkontigo.pngKoliber.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngMyShop_jpg.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngMASPEX_RGB_m.jpgbig_ben.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgmaxel.jpgabc-logo.pngblysk.jpgpsd.jpggroszek.jpgfaktoriawin.jpglewiatan_new.jpgmaxku.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgbrico_kopia.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngintermarche_tabela.pngfrisco.jpgeuro-sklep-d.pngLeroyMerlin.jpgRYDZ.jpgmkwiech.jpgODIDO.pngTK_logo_2016mini.jpgEurocash.jpgkzr-ss-spoem.jpgabc-d.pngBrainPoint-logo-kolor.pngarsenal.pngalpan.gif

Miło nam poinformować, że do grona członków Polskiej Izby Handlu dołączyła firma Flexee.

Flexee to nowoczesny benefit finansowy dla pracowników, w ramach którego za pomocą aplikacji mobilnej otrzymują oni natychmiastowy dostęp do części swojego wynagrodzenia. Model wypłacania Wynagrodzenia na życzenie jest bardzo popularny w krajach anglosaskich, a teraz dzięki Flexee dotarł on do Polski. Wystarczy, że pracodawca podpisze z Flexee prostą umowę na uruchomienie usługi, by wszyscy jego pracownicy otrzymali dostępy do aplikacji. Dodatkowo każdy pracownik otrzymuje w aplikacji bezpłatny dostęp do edukacji finansowej EduFlexee, gdzie może zdobyć wiedzę jak planować finanse osobiste.

Największe zalety „Wynagrodzenia Na Życzenie” z Flexee:

– pracownik otrzymuje natychmiastowy dostęp do wynagrodzenia z poziomu telefonu, 24h/7dni w tygodniu, bez żadnych formalności,
– redukuje stres finansowy pracowników zapewniając poczucie bezpieczeństwa finansowego,
– usługa dostępna dla wszystkich pracowników niezależnie od rodzaju umowy zatrudnienia, w całości finansowana ze środków Flexee,
– usługa nie niesie żadnego ryzyka finansowego dla pracodawcy i może być dla niego całkowicie darmowa,
– edukacja finansowa EduFlexee.

W ramach współpracy między Flexee a Polską Izbą Handlu informacje na temat działań Flexee będą pojawiać się w kanałach social media Izby. Pierwsza będzie dotyczyć najbliższego webinaru, na którym usługę Flexee – Wynagrodzenie Na Życzenie będzie można poznać bliżej. Zachęcamy do obserwacji.

Więcej informacji o firmie znajduje się na stronie: https://www.flexee.eu/.

Targi WorldFood Poland odbędą się w dniach 18-20 kwietnia w Centrum EXPO XXI w Warszawie, ul. Prądzyńskiego 12/14. Podczas tegorocznej edycji zaprezentowane zostaną nowości: sektor Packaging i strefa roślinna. W ramach targów tradycyjnie już odbędą się prelekcje i debaty na temat aktualnej sytuacji na rynku spożywczym. Partnerem tytularnym targów WorldFood Poland została KSM-66 Ashwaganda.

Polska Izba Handlu jest partnerem instytucjonalnym wydarzenia.

 

Informacja prasowa z agendą wydarzenia dostępna tutaj.

Informacje dotyczące prelekcji nt. polskich marek oraz ekspansji produktów na rynki zagraniczne dostępne są tutaj.

 

Polska Izba Handlu wyraża swoje zaniepokojenie sytuacją w związku z faktem, iż procedowana obecnie tarcza gazowa nie obejmie spółdzielczych piekarni. Tysiące sklepów spółdzielczych na terenie naszego kraju opiera swoją działalność w dużym stopniu na działających w ramach spółdzielni piekarniach, produkujących pieczywo zarówno dla nich, jak i dla innych podmiotów. Wzrost cen nośników energii, w tym również gazu, stanowi ogromne zagrożenie dla ich dalszego funkcjonowania i rozwoju. – Krytyczne z punktu widzenia spółdzielni jest zachowanie dostępnych dla konsumenta cen pieczywa – mówi Maciej Ptaszyński,  Wiceprezes Polskiej Izby Handlu. – Warunkiem utrzymania takiego stanu rzeczy jest zapewnienie odpowiednich cen gazu dla piekarni: Polska Izba Handlu jako najszersza reprezentacja handlu detalicznego w Polsce już od wielu miesięcy zwraca uwagę, że handel, a w tym przypadku także i produkcja spożywcza, bezwzględnie muszą być traktowane jako wrażliwy i strategiczny segment gospodarki i należy im zapewnić bezpieczne ekonomicznie warunki funkcjonowania. Ma to znaczenie zarówno gospodarcze, jak i społeczne.

Dlatego też Polska Izba Handlu apeluje o przyjęcie nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w zakresie przepisów regulujących funkcjonowanie tarczy gazowej, aby objęła ona swoim działaniem również podmioty spółdzielcze, dla których produkcja piekarnicza i ciastkarska nie jest działalnością dominującą.

– Apelujemy do posłów wszystkich klubów parlamentarnych, aby nie odrzucali wprowadzonych w tym zakresie senackich poprawek – chodzi tu o tysiące miejsc pracy w spółdzielniach na terenie całego kraju – mówi Maciej Ptaszyński.

– Wzrost cen gazu dla piekarni przełoży się na kolejny impuls proinflacyjny zwiększający i tak już bezprecedensowy wzrost cen – mówi Prezes KRZSS Społem Ryszard Jaśkowski. – Skutkiem wzrostu cen gazu będzie także utrudnienie dla spółdzielczych sklepów nawiązanie walki konkurencyjnej z zagranicznymi dyskontami – dodaje.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w styczniu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 14,3% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 5% w porównaniu ze styczniem 2022 r.

Pod koniec stycznia minęło półtora roku, odkąd funkcjonuje samoregulacja sektora franczyzy. Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy z sukcesami zakończył rok 2022: podwoił liczbę sygnatariuszy i objął kolejne duże sieci franczyzowe. Pod wynikającymi z samoregulacji zobowiązaniami podpisało się już ponad 40 marek franczyzowych działających na polskim rynku. Wśród nich w ubiegłym roku znalazł się McDonald’s Polska – pionier modelu franczyzowego i jeden z jego najważniejszych przedstawicieli w Polsce i na świecie. 

Kongres Mięsny & Roślinne Alternatywy 2023 to najważniejsza konferencja i targi B2B integrujące branżę mięsną oraz producentów zamienników roślinnych. Tegoroczna edycja odbędzie się już 2 marca w hotelu Airport Okęcie w Warszawie i koncentrować się będzie wokół wyzwań, z jakimi musi zmierzyć się branża mięsna, oraz perspektyw dynamicznie rozwijającej się branży producentów roślinnych alternatyw.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w grudniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 9,3% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 1,6% w porównaniu z grudniem 2021 r.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w listopadzie 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 13,3% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 1,4% w porównaniu z listopadem 2021 r.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis