Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

psd.jpgmkwiech.jpgMyShop_jpg.jpgEurocash.jpglogo-zabka-01.jpgkontigo.pngdelikatesy.jpgkzr-ss-spoem.jpgKoliber.jpgabc.jpgRYDZ.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pnggroszek_zolte.jpgintermarche_tabela.pngfaktoriawin.jpgLeroyMerlin.jpgalmares.jpgmaxel.jpgfrisco.jpgbrico_kopia.jpgblysk.jpgalpan.gifmaxku.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgMASPEX_RGB_m.jpgbig_ben.jpglewiatan_new.jpg

Polska Izba Handlu stoi na stanowisku, iż ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele nie powinna być nowelizowana, ani jej działanie nie powinno być zawieszane.

W załączeniu przesłany w tej sprawie list do premiera.

Treść listu tutaj

Jak wynika z danych CMR,we wrześniu 2020 r. łączna liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7% niższa niż rok wcześniej, mimo to ich obroty wzrosły o 5,9%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 we wrześniu 2020 r. : -10,1% mdm, +5,9% ,rdr

Polacy w tym trudnym czasie jeszcze bardziej docenili niewielkie, znajdujące się po sąsiedzku placówki, w których bezpiecznie i bez konieczności kontaktu z dużą grupą ludzi można zrobić najpotrzebniejsze zakupy, w tym również w niedziele. Z kolei dla małych przedsiębiorców kolejna, zwłaszcza tymczasowa zmiana regulacji dotyczących handlu w niedziele byłaby ogromnym wyzwaniem organizacyjnym i finansowym. Klienci przyzwyczaili się już do tego, że przychodzą w niedzielę do małych sklepów, gdzie obsługuje ich właściciel.

Obecna sytuacja nie powinna być wykorzystana jako pretekst do przywrócenia handlowych niedziel. Warto zwrócić uwagę, że zakupy w małych sklepie są najbezpieczniejszą opcją dla klienta – dlatego, że są blisko domu, więc nie trzeba korzystać ze środków transportu oraz dlatego, że czas spędzony w zamkniętej powierzchni w sklepie jest krótszy. Ponadto obsłudze małych sklepów łatwiej jest zapanować nad przestrzeganiem reżimu sanitarnego.

Warto też pamiętać, że obecnym w kryzysie kiedy liczne małe sklepy się zamykają, możliwość ich otwarcia w niedzielę przez właściciela daje polskim przedsiębiorcom szanse na odrobienie strat.

 

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 16 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii

Tekst rozporządzenia

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii

Tekst rozporządzenia

Wspieranie osób starszych w czasie pandemii jest bardzo ważne, ale praktyka z kwietnia br. pokazała, że godziny dla seniorów nie są trafionym pomysłem. Sklepy w tym czasie były i ponownie będą niemal puste, bo z doświadczenia wiemy, że osoby starsze i tak kupują w różnych godzinach. Placówki handlowe przyniosą mniejsze dochody do budżetu z tytułu podatków.

Na spadek obrotów wyraźnie wskazują dane CMR Panel z kwietnia br., kiedy funkcjonowały godziny dla seniorów. W tym czasie wyraźnie spadała też liczba transakcji.

Sejm rozpoczął procedowanie ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw. Proponowane zmiany wprowadzają dodatkowe opodatkowanie całego sektora handlu, który działa w formie spółek jawnych oraz spółek komandytowych. Polska Izba Handlu wzięła udział w konsultacyjach społecznych dotyczących tej ustawy. Poniżej przedstawiamy wybrane uwagi w tej sprawie przygotowane wraz Kancelarią Finansową Lex sp. z o.o.

W odpowiedzi na zaproszenie Ministerstwa Cyfryzacji do konsultacji w sprawie projektu ustawy o zmianie ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz ustawy – Prawo zamówień publicznych Polska Izba Handlu wzięła udział w konsultacjach społecznych projektu ustawy. PIH jako najszersza reprezentacja handlu detalicznego w Polsce, jest żywotnie zainteresowana rozwojem rynku usług IT i telefonii komórkowej w tym również w  obszarach takich jak sztuczna inteligencja, internet rzeczy czy technologia komórkowa. W chwili obecnej rozwój handlu detalicznego jest ściśle związany z technologiami informacyjnymi – nie tylko w związku z epidemią koronawirusa, która przenosi bardzo liczne jego aspekty do sfery cyfrowej – jak powstające od początku bieżącego roku tysiące sklepów internetowych, ale także w obszarach związanych z rozwojem handlu i nawiązaniem przez małe i średnie placówki handlowe walki konkurencyjnej z zagranicznymi sieciami dyskontów. Dzięki technologii, big data oraz usprawnieniu komunikacji właściciele małych sklepów mogą zwiększyć swoją świadomość dotyczącą cen, konkurencji, trendów, spersonalizowanych ofert a także komunikacji z dostawcami i dystrybutorami. Tanie i konkurencyjne technologicznie rozwiązania pomagają też w raportowaniu i wdrażaniu rozwiązań wymaganych przez instytucje państwowe jak kasy online czy planowane rozwiązania w zakresie e-paragonów. To zaledwie wybrane aspekty dla których dobre, tanie i wysokowydajne rozwiązania na rynku telekomunikacyjnym są ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw handlowych w Polsce.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

bryt napis

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

BT

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2