Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

PODWOJNE_PALUSZKI.jpgKolporter.pnginmedio.jpgmkwiech.jpgmaxku.jpgcomexmn.jpgbadplold.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgGama.jpgdesignum.jpgdelikatesy.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgnomax.jpgNovitus.pngRYDZ.jpgsolt_logo_male.jpgEurocash.jpgredlink.pngTK_logo_2016.jpg1Minute.jpgkontigo.png_Arsenal_EU_logo_male.jpgpsd.jpgbricomarche.pngLeroyMerlin.jpgblysk.jpglewiatan_new.jpgalpan.gifkzr-ss-spoem.jpgalmares.jpggroszek_zolte.jpgsezam.jpgrabat.jpgfaktoriawin.jpgfrisco.jpgbartnik.jpgjabluszko.jpgabc.jpgmaxel.jpgintermarche_tabela.pngKoliber.jpgdak1.jpg

Polska Izba Handlu zauważa potrzebę zmian zapisów w ustawie o Agencji Rynku Rolnego i organizacji niektórych rynków rolnych  – art. 38q oraz 40i  w brzmieniu po nowelizacji z dnia 11 lutego 2017r.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 47 (05/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Jak pokazują dane CMR, w kwietniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 wyniosła niemal tyle samo co w marcu br. W ujęciu rdr odnotowano spadek o 5,7%. Z danych CMR wynika, że w kwietniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,66 zł, czyli o 6,2% więcej niż w marcu br. i aż o 14,6% więcej niż przed rokiem 

Druga część rankingu „Równi w Biznesie” Polskiej Izby Handlu

 

Polska Izba Handlu już po raz drugi wyróżnia producentów, którzy dbają o partnerskie relacje biznesowe w handlu detalicznym. W kategorii „Piwo” rankingu „Równi w Biznesie” bezkonkurencyjni okazali się producenci krajowych marek, ale na podium znalazł się również globalny koncern. 

Ustalenie pochodzenia towarów w celu zastosowania korzyści z umowy CETA

CETA, czyli Kompleksowa Umowa Gospodarczo-Handlowa pomiędzy Unią Europejską a Kanadą, nie zaczęła jeszcze w pełni obowiązywać. Umowa została na razie zatwierdzona przez Parlament Europejski i tymczasowo wejdzie w życie dopiero po jej zatwierdzeniu przez Parlament Kanadyjski. Zdaniem ekspertów może to nastąpić już w te wakacje.

Jak pokazują dane CMR, w marcu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była aż o 16,6% wyższa niż w lutym 2017 r., ale wzrost ten wynikał w dużej mierze z większej liczby dni (marzec był o 3 dni dłuższy niż w lutym). W ujęciu rdr odnotowano wzrost całkowitej wartości sprzedaży o 6,6%. Z danych CMR wynika, że w marcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 12,89 zł, o 2,4% więcej niż przed rokiem – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Projekt pod względem redakcyjnym i przyjętej techniki legislacyjnej budzi szereg wątpliwości. Znajdują się w nim nieścisłości wynikające zarówno z wykładni zaproponowanych przepisów i w świetle zaprezentowanego uzasadnienia do Projektu. Uzasadnienie do Projektu w dużej mierze nie daje odpowiedzi dla celowości rozwiązań prawnych przyjętych w Projekcie. Nie ulega jednak wątpliwości, iż argumenty te nie mogą być ocenione jako wystarczające z punktu widzenia regulacji prawnej o tak wielkiej wadze dla sfery gospodarczej kraju.

 

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 46 (04/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Polska Izba Handlu zwróciła się do Pani Premier Beaty Szydło oraz Ministra Finansów i Rozwoju Mateusza Morawieckiego o reaktywowanie Rady Konsultacyjnej ds. Handlu i Usług. Rada Konsultacyjna ds. Handlu i Usług przy Ministrze Gospodarki działała w latach 2012 – 2015 zrzeszając organizacje reprezentujące środowiska handlu i usług w naszym kraju.

 

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 54 (1/2018)
Przekaż 1% na Fundację Polskiego Handlu

Konkursu na najlepsze stoisko mięsno-wędliniarskie

baner KM 2018 konkurs 400x300

Targi Firm FMCG SGH

Warszawa

14-16 marca 2018

banner targi

Kongres Mięsny 2018

1 marca 2018

Warszawa

baner KM 2018 03

POLAGRA FOOD

8-10 maja 2018

Poznań

polagra