Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

spoem-wss-srdmiescie.jpglewiatan_new.jpgbig_ben.jpgkzr-ss-spoem.jpgMASPEX_RGB_m.jpgmaxku.jpgintermarche_tabela.pngKoliber.jpggroszek.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngabc-d.pngkontigo.pngLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgfaktoriawin.jpglogo-zabka-01.jpgpsd.jpgmkwiech.jpgblysk.jpgTK_logo_2016mini.jpgfrisco.jpgbrico_kopia.jpgalmares.jpgmaxel.jpgRYDZ.jpgLeroyMerlin.jpgarsenal.pngMyShop_jpg.jpgalpan.gifeuro-sklep-d.pngEurocash.jpgdelikatesy.jpg

Dwudziestu pięciu polskich hurtowników i dystrybutorów podpisało się pod apelem wysłanym do Ministerstwa Finansów z prośbą o likwidację tzw. minimalnego podatku dochodowego, który z całą mocą uderzy w polskich przedsiębiorców operujących na niskich marżach.

Jak wynika z danych CMR,w marcu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 7,7% w porównaniu z marcem 2021 r.

W marcu 2022 r. liczba transakcji w sklepach małoformatowych była znacznie wyższa niż rok wcześniej, m.in. za sprawą większej mobilności (rok wcześniej w marcu zamknięte były m.in. kina, siłownie i restauracje, przez część miesiąca obowiązywała też nauka zdalna), a także wskutek większych zakupów w pierwszych tygodniach po inwazji na Ukrainę. Lepsza niż przed rokiem sprzedaż to również zasługa ocieplenia odczuwalnego w drugiej połowie miesiąca.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w marcu 2022 r.: +20% mdm , +10% rdr

Końcówka zeszłego roku przyniosła podwyżki cen w wielu obszarach, także w kategorii FMCG. Pomimo dużych zmian na rynku warunki współpracy, jakie producenci oferują sklepom, pozostają nierówne. Którzy dostawcy faworyzują dyskonty, a którzy stawiają na rozwój na rynku niezależnym? Na to i inne pytania odpowiada ranking Równi w Biznesie, który sprawdza, w jaki sposób producenci traktują polskie sklepy lokalne.

W czwartym kwartale 2021 r. Grupa Eurocash po raz kolejny sprawdziła, jak wygląda strategia dystrybucyjna i cenowa największych producentów FMCG w Polsce. Wielu dostawców wciąż oferuje preferencyjne warunki współpracy centralnie zarządzanym sieciom, choć zdarzają się i tacy, którzy stawiają przede wszystkim na rozwój na rynku niezależnym.

Jak wynika z danych Polskiej Izby Handlu i CMR Panel,w lutym 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,7% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 1,4% w porównaniu ze lutym 2021 r.

Wysokie, jak na luty, temperatury, szczególnie w połowie miesiąca, a także brak obostrzeń związanych z pandemią sprzyjały wychodzeniu z domu i robienia zakupów w pobliskich sklepach, dlatego liczba transakcji dokonywanych w sklepach małego formatu była wyższa niż przed rokiem.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w lutym 2022 r.: -1,8% mdm , +5,7% rdr

­Zwolnienie z VAT-u artykułów przemysłowych jest niezwykle potrzebne zwłaszcza w obecnej sytuacji, kiedy do Polski przybywają tysiące uchodźców z Ukrainy. Jak widzimy wola Polaków, aby pomagać jest ogromna, potrzeby są równie duże. Warto aby firmy, które chcą przekazać produkty przemysłowe, nie musiały dodatkowo płacić VAT-u. Zmiana tych przepisów jest dziś bardzo potrzebna.

W obliczu rozpoczęcia konfliktu zbrojnego pomiędzy Ukrainą a Federacją Rosyjską w imieniu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji i Polskiej Izby Handlu zwracamy się z apelem do Premiera Mateusza Morawieckiego o udzielenie wszelkiego możliwego wsparcia obywatelom Ukrainy przebywającym legalnie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz napływającym z Ukrainy.

                                                                     Treść tutaj

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w styczniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,7% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o prawie 2% w porównaniu ze styczniem 2021 r., kiedy obowiązywały obostrzenia zawiązane z drugą falą pandemii.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w styczniu 2022 r.: -14,4% mdm , +4,7% rdr

Edycja 1. zostanie uruchomiona w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022, pierwsze zajęcia rozpoczną się w marcu 2022 r.

  • Pierwsze i jedyne w Polsce studia o franczyzie
  • Unikatowy program o standardzie międzynarodowym
  • Dynamiczna formuła na bieżąco wzbogacana o nowości, dane analityczne, trendy rynkowe
  • Praktyczne warsztaty i analiza studiów przypadku
  • Networking i wymiana doświadczeń
  • Sprawdzona kadra doświadczonych wykładowców
  • Materiały edukacyjne do zajęć wraz z dodatkową literaturą
  • Tytuł absolwenta SGH – najlepszej i uczelni ekonomicznej w Polsce (odpis dyplomu w języku angielskim)
  • Dofinansowanie z Bazy Usług Rozwojowych

Więcej informacji: https://ssl-oferta.sgh.waw.pl/pl/studiapodyplomowe/zarzadzanie-franczyza/Strony/default.aspx

SGH

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

bryt napis

Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2022

 7-8 listopada 2022

Warszawa

PIH jest partnerem instytucjonalnym wydarzenia


 

IX Polski Kongres Przedsiębiorczości w Krakowie

14-15 listopada 2022 

Kraków

RetailTec Congress

15-16 listopada 2022

Warszawa

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

BT

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2