Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

faktoriawin.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgBrainPoint-logo-kolor.pnggroszek.jpglewiatan_new.jpgabc-logo.pngKoliber.jpgalpan.gifSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngFlexee-Orangered-RGB.jpgblysk.jpgeuro-sklep-d.pngbrico_kopia.jpgEurocash.jpgfrisco.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngODIDO.pngMyShop_jpg.jpgdelikatesy.jpgintermarche_tabela.pngmaxku.jpgShell_logo.svg.pngLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpglogo-zabka-01.jpgInventage.pngkontigo.pngpsd.jpgMASPEX_RGB_m.jpgmkwiech.jpgShell_Pecten-CMYK.jpgarsenal.pngLeroyMerlin.jpgRYDZ.jpgTK_logo_2016mini.jpgabc-d.pngCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngmaxel.jpgalmares.jpgkzr-ss-spoem.jpgbig_ben.jpg

Kongres Mięsny & Roślinne Alternatywy 2023 to najważniejsza konferencja i targi B2B integrujące branżę mięsną oraz producentów zamienników roślinnych. Tegoroczna edycja odbędzie się już 2 marca w hotelu Airport Okęcie w Warszawie i koncentrować się będzie wokół wyzwań, z jakimi musi zmierzyć się branża mięsna, oraz perspektyw dynamicznie rozwijającej się branży producentów roślinnych alternatyw.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w grudniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 9,3% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 1,6% w porównaniu z grudniem 2021 r.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w listopadzie 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 13,3% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 1,4% w porównaniu z listopadem 2021 r.

Rusza ogólnopolska kampania online Fundacji Forum Konsumentów: "Żyj oryginalnie. Podrobione produkty. Podrobiony styl". Akcja ma zwrócić uwagę na temat podróbek, zniechęcić do ich kupowania i zmotywować do zakupu produktów oryginalnych. Według oficjalnych danych nawet 20% Polaków kupuje podrobione produkty. Według Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej 44% młodych Polaków celowo kupiło podróbkę, a 19% świadomie uzyskało dostęp do pirackich treści.

01 zo ad 1200x628

 

Dla producentów chipsów, piwa, słodyczy, napojów gazowanych i innych kategorii produktów, po które kibice chętnie sięgają podczas oglądania meczu, mistrzostwa świata w piłce nożnej to szansa na dodatkową sprzedaż. Czy producenci to wykorzystają i docenią potencjał sklepów lokalnych, w których konsumenci bardzo często zaopatrują się tuż przed meczem? Z najnowszego rankingu Równi w Biznesie, przygotowywanego cokwartalnie przez Grupę Eurocash, wynika, że niektórzy producenci tych kategorii nadal oferują niezależnej części rynku gorsze warunki współpracy niż centralnie zarządzanym sieciom dyskontów czy supermarketów. A to w kanale sklepów lokalnych udział wydatków na markowe produkty wynosi średnio 95 proc.W przeciwieństwie do m.in. dyskontów, które coraz mocniej promują marki własne.

W dniu dzisiejszym Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz Rada Centrów Handlowych wystosowały wspólny apel do Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej o niepodpisywanie nowelizacji Kodeksu karnego z uwagi na istotny dla branży handlowej zapis o podwyższeniu progu wykroczenia w przypadku kradzieży.

Treść apelu jest dostępna tutaj.

 

Jak wynika z danych CMR Panel i PIH w październiku 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 13,8% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 2,2% w porównaniu z październikiem 2021 r.

Przedstawiciele branży handlowej spotkają się 23-24 listopada br. na Międzynarodowych Targach Wyposażenia Sklepów RetailShow w Centrum EXPO XXI w Warszawie. To wiodące wydarzenie sektora retail w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku będzie ono szczególne ze względu na innowacyjność prezentowanych rozwiązań opartych na automatyzacji i robotyzacji, rozwiniętych w czasie pandemii.

Atrakcją targów będzie Modelowy SklepTo serce targów RetailShow 2022, do którego dociera każdy odwiedzający, by w niezobowiązującej atmosferze sprawdzić funkcjonowanie zaprezentowanych tam produktów. Tegoroczna ekspozycja, dostępna w dniach 23-24 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie, przybliży nowatorskie rozwiązania wypracowane w czasie pandemii i najnowsze trendy w projektowaniu przestrzeni handlowych.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat wydarzenia oraz ekspozycji na stronie.

 

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis