Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

nomax.jpgTK_logo_2016.jpgfaktoriawin.jpgLeroyMerlin.jpgbartnik.jpgGama.jpgabc.jpgbrico_kopia.jpgKoliber.jpgmkwiech.jpgpsd.jpgblysk.jpggroszek_zolte.jpglogo-zabka-01.jpgjabluszko.jpgsezam.jpgredlink.pngEurocash.jpgfrisco.jpgcomexmn.jpgMyShop_jpg.jpgmaxel.jpgbig_ben.jpgintermarche_tabela.pnglewiatan_new.jpgalpan.gifNovitus.pngdesignum.jpgsolt_logo_male.jpgRYDZ.jpgalmares.jpgKolporter.pngkontigo.pnginmedio.jpgdelikatesy.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgrabat.jpgkzr-ss-spoem.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgmaxku.jpg

Jak wynika z danych PIH i CMR, w lipcu 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była 0,3% wyższa niż w czerwcu br. i o 7% wyższa niż w lipcu 2017 r. Liczba transakcji zaraportowanych w lipcu była utrzymała się na takim samym poziomie co rok wcześniej – powiedziała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Komisja Europejska przeprowadza ankietę na temat zmiany czasu na letni i zimowy. Głosować można do 16 sierpnia tutaj.

Jeżeli chodzi o wykorzystanie energii zmiany czasu nie mają dużego znaczenia, bo większość urządzeń i tak musi działać – klimatyzatory, lady chłodnicze itp. Może to jednak generować niewielkie straty dla handlu, bo obserwujemy, że kiedy zimą jest szybko ciemno, wieczorem przychodzi mniej klientów. Bywa to też problematyczne w transporcie towarów oraz może mieć zły wpływ na samopoczucie pracowników oraz wpływa negatywnie na organizację pracy. Dlatego też warto zastanowić się nad likwidacją zmiany czasu i pozostać przy czasie letnim – komentuje Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny PIH.

W małoformatowych sklepach sprzedaje się ponad połowę kupowanych w całej Polsce napojów gazowanych. Chociaż konsumenci najczęściej sięgają po napoje z amerykańskich koncernów Coca-Cola i Pepsico, to jednak nie ci dwaj producenci dbają najbardziej o równe traktowanie klientów tych sklepów. Takie wnioski można wyciągnąć z najnowszego rankingu „Równi w Biznesie”, w którym Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu oceniają dziesięć największych pod względem wartości sprzedaży firm, sprzedających w Polsce napoje gazowane.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Woda butelkowana to jeden z najczęściej kupowanych produktów w Polsce i jako artykuł pierwszej potrzeby jest dostępna dosłownie w każdym sklepie spożywczym. Pomimo tego nie w każdym miejscu zapłacimy za wodę tego samego producenta identyczną cenę. Nie wszędzie znajdziemy też pełną ofertę. W kolejnej edycji rankingu największych firm oferujących w Polsce butelkowane wody Grupa Eurocash wraz Polską Izbą Handlu, ocenia, czy strategie stosowane przez producentów nie pomniejszają znaczenia małoformatowych sklepów.

Jak podaje Polska Izba Handlu (za CMR), w czerwcu 2018 obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były wyższe o 2,4% w porównaniu do maja 2018 r. oraz o 5,4% wyższe w porównaniu do czerwca ubiegłego roku. Natomiast liczba transakcji w czerwcu 2018 r. była o 1% niższa niż rok wcześniej, ale o prawie 3% wyższa niż miesiąc wcześniej, kiedy było więcej dni świątecznych (1 i 3 maja oraz Boże Ciało) i związane z nimi dwa długie weekendy. W zeszłym roku wzrost w czerwcu w stosunku do maja wyniósł 3,9%, zatem dynamika tego wzrostu nawet pomimo mundialu i wzrostu cen jest niższa.

Sprzedaż w czerwcu w sklepach małoformatowych do 300 m2: mdm + 2,4%, rdr +5,4%

Rząd pracuje nas zmianami w kodeksie wykroczeń – kradzież poniżej 500zł ma być wykroczeniem. Ustalanie takiej kwoty to dla wielu sprzedawców problem, bo zachęca to złodziei do częstych kradzieży.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 63 (08/2019)

bryt napis

Produkt Polski

Produkt Polski logo

Retail Challenge Poland

11-12 września 2019

Warszawa

11 12 września 2019 Warszawa

Kongres Alkohole i Napoje

19 września 2019

Warszawa

KAIN banery 400x300 ok

PRCH Retail Awards X

10 października 2019

Warszawa

PRCH baner

Polagra Food

30 września - 3 października 2019

Poznań

Polagra baner400x300

Targi ExpoOPAKOWANIA 2019

20-21 listopada 2019

Sosnowiec

opakowania 400x300px