Polska Izba Handlu wyraża swoje zaniepokojenie sytuacją w związku z faktem, iż procedowana obecnie tarcza gazowa nie obejmie spółdzielczych piekarni. Tysiące sklepów spółdzielczych na terenie naszego kraju opiera swoją działalność w dużym stopniu na działających w ramach spółdzielni piekarniach, produkujących pieczywo zarówno dla nich, jak i dla innych podmiotów. Wzrost cen nośników energii, w tym również gazu, stanowi ogromne zagrożenie dla ich dalszego funkcjonowania i rozwoju. – Krytyczne z punktu widzenia spółdzielni jest zachowanie dostępnych dla konsumenta cen pieczywa – mówi Maciej Ptaszyński, Wiceprezes Polskiej Izby Handlu. – Warunkiem utrzymania takiego stanu rzeczy jest zapewnienie odpowiednich cen gazu dla piekarni: Polska Izba Handlu jako najszersza reprezentacja handlu detalicznego w Polsce już od wielu miesięcy zwraca uwagę, że handel, a w tym przypadku także i produkcja spożywcza, bezwzględnie muszą być traktowane jako wrażliwy i strategiczny segment gospodarki i należy im zapewnić bezpieczne ekonomicznie warunki funkcjonowania. Ma to znaczenie zarówno gospodarcze, jak i społeczne.
Dlatego też Polska Izba Handlu apeluje o przyjęcie nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w zakresie przepisów regulujących funkcjonowanie tarczy gazowej, aby objęła ona swoim działaniem również podmioty spółdzielcze, dla których produkcja piekarnicza i ciastkarska nie jest działalnością dominującą.
– Apelujemy do posłów wszystkich klubów parlamentarnych, aby nie odrzucali wprowadzonych w tym zakresie senackich poprawek – chodzi tu o tysiące miejsc pracy w spółdzielniach na terenie całego kraju – mówi Maciej Ptaszyński.
– Wzrost cen gazu dla piekarni przełoży się na kolejny impuls proinflacyjny zwiększający i tak już bezprecedensowy wzrost cen – mówi Prezes KRZSS Społem Ryszard Jaśkowski. – Skutkiem wzrostu cen gazu będzie także utrudnienie dla spółdzielczych sklepów nawiązanie walki konkurencyjnej z zagranicznymi dyskontami – dodaje.
Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w styczniu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 14,3% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 5% w porównaniu ze styczniem 2022 r.
Pod koniec stycznia minęło półtora roku, odkąd funkcjonuje samoregulacja sektora franczyzy. Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy z sukcesami zakończył rok 2022: podwoił liczbę sygnatariuszy i objął kolejne duże sieci franczyzowe. Pod wynikającymi z samoregulacji zobowiązaniami podpisało się już ponad 40 marek franczyzowych działających na polskim rynku. Wśród nich w ubiegłym roku znalazł się McDonald’s Polska – pionier modelu franczyzowego i jeden z jego najważniejszych przedstawicieli w Polsce i na świecie.
Kongres Mięsny & Roślinne Alternatywy 2023 to najważniejsza konferencja i targi B2B integrujące branżę mięsną oraz producentów zamienników roślinnych. Tegoroczna edycja odbędzie się już 2 marca w hotelu Airport Okęcie w Warszawie i koncentrować się będzie wokół wyzwań, z jakimi musi zmierzyć się branża mięsna, oraz perspektyw dynamicznie rozwijającej się branży producentów roślinnych alternatyw.
Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w grudniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 9,3% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 1,6% w porównaniu z grudniem 2021 r.
Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w listopadzie 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 13,3% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 1,4% w porównaniu z listopadem 2021 r.
Rusza ogólnopolska kampania online Fundacji Forum Konsumentów: "Żyj oryginalnie. Podrobione produkty. Podrobiony styl". Akcja ma zwrócić uwagę na temat podróbek, zniechęcić do ich kupowania i zmotywować do zakupu produktów oryginalnych. Według oficjalnych danych nawet 20% Polaków kupuje podrobione produkty. Według Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej 44% młodych Polaków celowo kupiło podróbkę, a 19% świadomie uzyskało dostęp do pirackich treści.
Dla producentów chipsów, piwa, słodyczy, napojów gazowanych i innych kategorii produktów, po które kibice chętnie sięgają podczas oglądania meczu, mistrzostwa świata w piłce nożnej to szansa na dodatkową sprzedaż. Czy producenci to wykorzystają i docenią potencjał sklepów lokalnych, w których konsumenci bardzo często zaopatrują się tuż przed meczem? Z najnowszego rankingu Równi w Biznesie, przygotowywanego cokwartalnie przez Grupę Eurocash, wynika, że niektórzy producenci tych kategorii nadal oferują niezależnej części rynku gorsze warunki współpracy niż centralnie zarządzanym sieciom dyskontów czy supermarketów. A to w kanale sklepów lokalnych udział wydatków na markowe produkty wynosi średnio 95 proc.1 W przeciwieństwie do m.in. dyskontów, które coraz mocniej promują marki własne.