Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

nomax.jpgpoland_workforce.pngkontigo.pngfaktoriawin.jpgkzr-ss-spoem.jpgintermarche_tabela.pngbrand_distribution.jpgredlink.pngEurocash.jpgbricomarche.pngbadplold.jpgLeroyMerlin.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgalpan.gifmaxel.jpgsezam.jpgTK_logo_2016mini.jpgRYDZ.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgdesignum.jpglewiatan_new.jpgabc.jpgblysk.jpg1Minute.jpgcomexmn.jpgmarketing_prewencyjny.jpgfrisco.jpgsolt_logo_male.jpgmaxku.jpgKoliber.jpgKolporter.pngmkwiech.jpgTK_logo_2016.jpgjabluszko.jpgDick.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgdelikatesy.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgNovitus.pnginmedio.jpgpolski_tyton.jpgGama.jpgdak1.jpggroszek_zolte.jpgpsd.jpgbartnik.jpgSpar.jpgalmares.jpgrabat.jpg

Polska Izba Handlu zwróciła się do Pani Premier Beaty Szydło oraz Ministra Finansów i Rozwoju Mateusza Morawieckiego o reaktywowanie Rady Konsultacyjnej ds. Handlu i Usług. Rada Konsultacyjna ds. Handlu i Usług przy Ministrze Gospodarki działała w latach 2012 – 2015 zrzeszając organizacje reprezentujące środowiska handlu i usług w naszym kraju.

 

Brak ulubionych marek mleka na półkach i niekonkurencyjne, bo dużo wyższe niż w dyskontach i w innych sklepach wielkopowierzchniowych ceny – to problemy, na które codziennie napotykają klienci małoformatowych sklepów detalicznych. Nie wynikają one jednak ze złej woli ich właścicieli, a z polityki dystrybucyjnej i cenowej wielu czołowych producentów. Choć to właśnie w sklepach małoformatowych dokonywana jest niemal połowa zakupów* dóbr szybkorotujących w Polsce, to część wiodących wytwórców zdaje się ignorować ten segment rynku. Są jednak też tacy, którzy pamiętają o handlu małoformatowym. To „Równi w Biznesie”, których ma promować ranking realizowany przez Polską Izbę Handlu.

27 marca odbyło się spotkanie największych organizacji reprezentujących polski handel, tj. Polskiej Izby Handlu, Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Forum Polskiego Handlu, Polskiej Rady Centrów Handlowych.

 

W związku z prowadzonymi pracami dotyczącymi ograniczenia handlu w niedziele oraz faktem, że regulacja ta niesie za sobą niezwykle złożone skutki gospodarcze i społeczne Polska Izba Handlu zdecydowała o przeprowadzeniu w tej sprawie ankiety wśród przedsiębiorców – właścicieli sklepów - których oprócz konsumentów zmiana ta dotknie najbardziej. W ankiecie wzięło udział 5700 niezależnych właścicieli sklepów spożywczych, zarówno zrzeszonych w sieciach franczyzowych lub partnerskich jak i niezrzeszonych w żadnej sieci - Została ona przeprowadzona pomiędzy 27 września i 12 października 2016.

W lutym 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 3,2% niższa niż w styczniu 2017 r. W ujęciu rdr odnotowano wzrost o 0,8%. Z danych CMR wynika, że w lutym 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,56 zł, czyli niemal tyle samo co miesiąc wcześniej.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 48 (6/2017)

Promocja zdrowia w pracy

Fresh Market

21 września 2017

Ożarów Mazowiecki

Kongres AUE

26 września 2017

Katowice

China Expo - China Brand Show Poland 2016

14 - 16 września 2017

Warszawa

CHINA20174 baner 400x300 01

Targi Opakowań

21-22 listopada 2017

Sosnowiec

PL Show 2017

7 - 8 grudnia 2017

Lublin