Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

logo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngShell_logo.svg.pngEurocash.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngalmares.jpgabc-d.pngShell_Pecten-CMYK.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgbig_ben.jpgblysk.jpgpsd.jpgdelikatesy.jpgbrico_kopia.jpgRYDZ.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpglewiatan_new.jpgMASPEX_RGB_m.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngfaktoriawin.jpgKoliber.jpgalpan.gifkontigo.pngmaxel.jpgkzr-ss-spoem.jpgODIDO.pnglogo-zabka-01.jpgmkwiech.jpgTK_logo_2016mini.jpgarsenal.pngMyShop_jpg.jpgLeroyMerlin.jpgfrisco.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngmaxku.jpggroszek.jpgInventage.pngabc-logo.pngintermarche_tabela.pngeuro-sklep-d.pngspoem-wss-srdmiescie.jpg

W związku z faktem, iż najnowsze wprowadzone obostrzenia mające przeciwdziałać trzeciej fali COVID-19 zakładają zamknięcie w okresie 29 marca – 9 kwietnia 2021 żłobków i przedszkoli z wyjątkiem tych przyjmujących dzieci medyków oraz funkcjonariuszy służb państwowych, apelujemy o uwzględnienie w tych wyłączeniach także pracowników handlu.

Treść apelu do Rządu

Jak pokazują dane CMR Panel i PIH,w lutym 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była tylko o 7,4% niższa niż w lutym 2020 r. i o 3,4% niższa niż w styczniu 2021 r. W lutym spożywcze sklepy małego formatu odwiedziło o 2% mniej klientów niż w styczniu i aż o 23% mniej niż w lutym 2020 r.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w lutym 2021 r.: mdm-3,4% , rdr -7,4%

Polska Izba Handlu zgłosiła swoje uwagi do opublikowanego przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi projektu Ustawy o przeciwdziałaniu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi (nr UC72).

Jedną ze zmian, które niesie nowy projekt ustawy, to między innymi wprowadzenie maksymalnego terminu płatności za produkty spożywcze 30 dni, co jest praktyką całkowicie oderwaną od realiów rynku – mówi Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

Jak pokazują dane CMR,w styczniu 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była tylko o niespełna 1% niższa niż w styczniu 2020 r. i aż o 13% niższa w porównaniu z grudniem 2020 r. W styczniu spożywcze sklepy małego formatu odwiedziło o 7% mniej klientów niż w grudniu i aż o 19% mniej niż w styczniu 2020 r., kiedy nie odczuwaliśmy jeszcze skutków pandemii.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w styczniu 2021 r.: mdm -12,7 %, rdr -1,1%

apel szcz

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis