Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

blysk.jpgsolt_logo_male.jpgRYDZ.jpgKolporter.pngdesignum.jpgintermarche_tabela.pngalpan.gifjabluszko.jpgalmares.jpgmkwiech.jpgpsd.jpgNovitus.pngrabat.jpgmaxku.jpgbartnik.jpgcomexmn.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgGama.jpgfaktoriawin.jpgLeroyMerlin.jpgredlink.pngabc.jpggroszek_zolte.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgkzr-ss-spoem.jpgbrico_kopia.jpgmaxel.jpgsezam.jpglewiatan_new.jpginmedio.jpgnomax.jpgTK_logo_2016.jpgfrisco.jpgdelikatesy.jpgEurocash.jpgdak1.jpgkontigo.pngKoliber.jpg

Sama idea Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) niesie ze sobą wymierne korzyści, ale zanim zaczniemy realne działania pojawia się podstawowe pytanie - o koszty takich przedsięwzięć. MŚP często rezygnują, ponieważ obawiają się, że większe projekty pociągną za sobą duże koszty, a małe aktywności pozostaną niezauważone. Jednak nawet te drobne działania mają znaczenie i warto zacząć właśnie od nich.

CSR można wprowadzać na wiele różnych sposobów, poniżej 10 pomysłów, które pomogą Wam zintegrować ideę Społecznej Odpowiedzialności Biznesu z charakterem waszej działalności.

W związku z propozycjami nowelizacji ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele Polska Izba Handlu wyjaśnia, czym są systemy franczyzowe w Polsce.

W Polsce coraz więcej mleka trafia do konsumentów przez zorganizowany rynek, co oznacza, że gospodarstwa rolne coraz mniej mleka sprzedają bezpośrednio lub zużywają na własne potrzeby. Główną rolę na tym rynku odgrywają mleczarnie oraz sklepy detaliczne, przez które produkty trafiają do konsumentów. Dziś ok. 70% mleka w Polsce jest dystrybuowane za pośrednictwem sklepów wielkoformatowych, głównie wielkich sieci dyskontów i supermarketów. Dlatego analitycy Grupy Eurocash i Polskiej Izby Handlu postanowili przyjrzeć się strategiom dystrybucyjnym i cenowym największych producentów mleka w Polsce.

Od wejścia w życie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele minęło niecałe pół roku. Obecnie nadal trudno o jednoznaczną ocenę tego, jaki to miało wpływ na handel w tym okresie. Ocena cały czas jest zaburzona przez samą konstrukcję ograniczenia w bieżącym roku – ponieważ dopóki nie obejmuje ono wszystkich niedziel, bardzo trudno jest w pełni ocenić jego wpływ na branżę. Ponadto okres wakacyjny, liczne długie weekendy oraz bardzo gorące lato też dołożyły swoje do skomplikowania tej analizy.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 58 (8/2018)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Jak podaje Polska Izba Handlu (za CMR), w sierpniu 2018 r., całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 0,7% wyższa niż w lipcu 2018 r. i o 5% wyższa niż w sierpniu 2017 r.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w sierpniu 2018r.: +5% rdr, +0,7% mdm

Gdyby ranking producentów wódki zależał wyłącznie od wartości sprzedaży poszczególnych wódek w polskich sklepach małopowierzchniowych, to zdecydowanie wygrałaby grupa Roust, przed firmą Stock i Marie Brizard. Jednak Grupa Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu postanowiły ułożyć ranking największych producentów wódki ze względu na ich strategie dystrybucyjne, cenowe, produktowe stosowane wobec małoformatowych sklepów. To one nadal mają największy udział w sprzedaży wódki w Polsce. Kto zatem najbardziej sprawiedliwie traktuje właścicieli małopowierzchniowych sklepów i ich klientów?

Społeczna odpowiedzialność Biznesu (z ang. Corporate Social Responsibility, CSR) pojawiła się w Polsce parędziesiąt lat temu i z czasem zaczęła być rozpoznawalna ideą. Przeważnie kojarzy się z filantropią lub drogimi kampaniami największych firm funkcjonujących na rynku, panuje przekonanie, że CSR jest zarezerwowany tylko dla dużych graczy. Czy aby na pewno? 

Kto decyduje o tym, jakie soki i nektary piją Polacy? Bardzo duże znaczenie ma to, gdzie zwykle je kupujemy, ponieważ trendy na tym rynku poprzez ceny i ofertę produktową wyznaczają przede wszystkim dyskonty i duże sieci handlowe. Nie bez znaczenia jest też polityka dystrybucyjna i cenowa największych producentów soków i nektarów. Świadczą o tym wyniki najnowszego rankingu „Równi w Biznesie” przygotowanego przez Grupę Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

bryt napis

Cykl konferencji Ministerstwa Finansów dla przedsiębiorców

MPP Bezpieczna Transakcja

Targi TransLogistica Poland

Warszawa

6-8 listopada 2018

tp2018 400x300 pl