Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

brico_kopia.jpgLeroyMerlin.jpgmaxel.jpglogo-zabka-01.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgblysk.jpgfaktoriawin.jpggroszek_zolte.jpgKoliber.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngEurocash.jpgintermarche_tabela.pngmaxku.jpgpsd.jpgalpan.gifmkwiech.jpgabc.jpgfrisco.jpgMyShop_jpg.jpglewiatan_new.jpgMASPEX_RGB_m.jpgalmares.jpgdelikatesy.jpgbig_ben.jpgkzr-ss-spoem.jpgkontigo.pngRYDZ.jpg

Z przyjemnością informujemy iż Targi Kielce S.A zostały członkiem Polskiej Izby Handlu.

Nasze organizacje współpracują ze sobą od lat między innymi w zakresie Targów Marki Własnej.  Tym bardziej cieszymy się mogąc powitać tak liczącą się w branży targowej organizację wśród członków Polskiej Izby Handlu.

Zostaliśmy niedawno partnerem kampanii Często Dobre Dłużej, która ma na celu ograniczenie marnowania żywności. Zwracamy uwagę, że na opakowaniach produktów spożywczych są dwa typy oznaczeń dot. daty ważności – niosą ze sobą zupełnie inne informacje.

  • „Najlepiej spożyć przed” jest zobowiązaniem producenta, że produkt nie zmieni swoich właściwości w zakresie smaku, wyglądu, zapachu i konsystencji do określonej daty. Do niej produkt z pewnością będzie smakował najlepiej. Przy prawidłowym przechowywaniu produkt często może być bezpiecznie spożywany po jego upływie.
  • „Należy spożyć do” jest to termin przydatności do spożycia, a jednocześnie środek bezpieczeństwa. Po upływie tej daty żywność nie powinna być spożywana, gdyż może stanowić zagrożenie dla zdrowia.

Zachęcamy także do sprawdzania jedzenia zanim je wyrzucimy, hasła kampanii to: popatrz, powąchaj, posmakuj. Pozwoli to ocenić, czy może jednak nadaje się ono do zjedzenia.

czddluzej

Polska Izba Handlu alarmuje, że planowana podwyżka akcyzy na napoje alkoholowe uderzy w małe, rodzinne sklepy spożywcze i co gorsza będzie motorem wzrostu zysków szarej strefy oraz nieodpowiedzialnego spożycia. Nie jest to czas na takie kroki – branża handlu w 2021 r. notuje już duże straty sprzedaży związane z wprowadzeniem od początku roku dodatkowej opłaty na alkohole w małych butelkach.

Kolejna tak znacząca podwyżka akcyzy na napoje alkoholowe pogorszy i tak trudna sytuację sklepów małego formatu, w których nawet powyżej 24% (wg CMR) obrotu generują właśnie napoje alkoholowe.

29 i 30 września pod obrady Sejmu trafi Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw.

 

Polska Izba Handlu raz jeszcze podkreśla swoje poważne zaniepokojenie konstrukcją tej daniny, gdyż uderzy ona pośrednio w dziesiątki tysięcy polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorców.

 

W ocenie Izby oraz przedsiębiorców wprowadzenie tego podatku doprowadzi do upadku lub co najmniej poważnego pogorszenia się sytuacji firm z sektora niskomarżowego, czyli między innymi hurtowników i dystrybutorów oraz detalistów FMCG – dziesiątków tysięcy polskich lokalnych przedsiębiorców.

 

Rządowy projekt ustawy  o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw 

 

W ocenie Izby wprowadzenie tego podatku doprowadzi do upadku lub co najmniej poważnego pogorszenia się sytuacji firm z sektora niskomarżowego, czyli między innymi hurtowników i dystrybutorów oraz detalistów FMCG – dziesiątków tysięcy polskich lokalnych przedsiębiorców.

 

W związku z powyższym zapraszamy na krótki briefing prasowy z udziałem przedsiębiorców, którzy zagrożeni są skutkami wejścia w życie tej legislacji w obecnej formie.

 

Briefing odbędzie się

28 września 2021 o godzinie 10.30

przed Sejmem RP

Róg ul. Wiejskiej i ul. Matejki, k. pomnika Armii Krajowej i Polskiego Państwa Podziemnego

 

Prosimy o potwierdzenie udziału: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w sierpniu 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,3% niższa niż przed rokiem, a liczba transakcji spadła w tym czasie o 7,9%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w sierpniu 2021 r.: -6,5 mdm % , -5,3 rdr %

Tzw. „podatek od korporacji” uderzy w małych handlowców

Rządowy projekt ustawy  o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw

Polska Izba Handlu, wyraża swoje poważne zaniepokojenie konstrukcją tej daniny, gdyż w jej ocenie uderzy ona pośrednio w dziesiątki tysięcy polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorców. - Tego typu regulacja może doprowadzić do upadku tysięcy dystrybutorów zwłaszcza produktów niskomarżowych – głównie MŚP - mówi Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

Niemal dwie trzecie największych producentów i dostawców FMCG w Polsce czerpie część dochodów z produktów wytwarzanych wyłącznie dla dyskontów lub supermarketów – wynika z rankingu „Równi w Biznesie” za drugi kwartał 2021 roku. I nie chodzi tu o produkty marki własnej, tylko o markowe artykuły, ale w wariantach niedostępnych we wszystkich sklepach.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

bryt napis

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

BT

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2