Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

ODIDO.pngfaktoriawin.jpgbig_ben.jpgmaxel.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngfrisco.jpgRYDZ.jpgdelikatesy.jpgabc-logo.pngkzr-ss-spoem.jpgBrainPoint-logo-kolor.pnggroszek.jpgInventage.pngKoliber.jpgmkwiech.jpgkontigo.pngLeroyMerlin.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngShell_logo.svg.pngalpan.giflewiatan_new.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngMASPEX_RGB_m.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgarsenal.pngEurocash.jpgintermarche_tabela.pngmaxku.jpgblysk.jpgalmares.jpgeuro-sklep-d.pngpsd.jpgabc-d.pnglogo-zabka-01.jpgMyShop_jpg.jpgTK_logo_2016mini.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgbrico_kopia.jpgShell_Pecten-CMYK.jpg

Polska Izba Handlu zwróciła sie do Premiera Donalda Tuska z oficjalnym apelem o przyspieszenie działań rządu celem wypracowania ostatecznego modelu ustawowego regulującego wysokość opłat Interchange na polskim rynku.


"Każdy miesiąc oczekiwania na rozwiązanie legislacyjne obniżające wysokość opłat interchange do poziomu odpowiadającego średniej europejskiej to dla polskiego handlu i usług ok. 70 do 100 mln zł strat." - czytamy w liście Polskiej Izby Handlu skierowanym do Premiera - "W imieniu reprezentowanych przez Polską Izbę Handlu środowisk oraz ponad 30 tysięcy podmiotów handlu detalicznego zwracamy się z pilną

ID-10082941

PROGRAM PROMOCJI EKSPORTU POLSKIEJ IZBY HANDLU:

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ma zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w seminarium z cyklu "Europejskie Przedsiębiorstwo" pt.

Nie do wiary: kartowcy sami prowokują polityków do ścięcia swoich prowizji!

Materiał z Bloga Samcik.blox.pl, 02.10.2012

Przepowiadałem jakiś czas temu, że jak politycy zabiorą się za regulowanie rynku kartowego w Polsce to cała akcja skończy się krwawą rzeźnią. Wielu to zrozumiało, nawet bankowcy doszli do wniosku, że era szczęśliwości - polegającej na tym, że handlowcy grzecznie płacą najwyższe w Europie stawki za rozliczanie transakcji kartowych - musi się skończyć.

Ponad 170 osób wzięło udział w konferencji pt. „Nowe standardy higieny i bezpieczeństwa żywności w UE”, którą Biuro Promocji Jakości zorganizowało 27 września 2012 r. w hotelu Westin w Warszawie.

W nawiązaniu do dzisiejszej informacji prasowej nt. planów budżetowych na rok 2013 podanej przez Ministerstwo Finansów Polska Izba Handlu wyraża swoje obawy związane z zaostrzającą się sytuacją w kategorii sprzedaży wyrobów tytoniowych.

W perspektywie ogłosznych przez KE założeń rewizji dyrektywy 31/2001/WE (dyrektywa tytoniowa) ograniaczającej znacznie ofertę legalnych wyrobów tytoniowych w państwach członkowskich (eliminacja min. papierosów typu slim, oraz mentolowych), oraz ułatwiającą podrabianie opakowań (jednolite opakowania w przyszłości pozbawione znaków handlowych) w połączeniu z rosnącą akcyzą, a więc ceną papierosów może doprowadzić do ogromnego wzrostu popularności papierosów z nielegalnych źródeł - oceniają eksperci Polskiej Izby Handlu.

 

DrogeriaWK_PIH

Polska Izba Handlu i Wiadomości Kosmetyczne
zawiązały strategiczne partnerstwo
na rzecz wspierania, obrony interesów i budowania konkurencyjności
POLSKICH SKLEPÓW DROGERYJNYCH


Drogerie są na trzecim miejscu pod względem dynamiki spadku liczby sklepów w Polsce. Do ich zamykania się i bankructw prowadzi między innymi brak inwestycji oraz odpowiedniego wsparcia polskich kupców oraz niekontrolowany rozwój i wyniszczająca konkurencja dyskontów.

Forum_Sodyczowe

8 listopada br. w warszawskim hotelu Marriott odbędzie się prestiżowe forum profesjonalistów z branży słodyczy i handlu poświęcone aktualnym trendom produkcyjnym i sytuacji rynkowej.

Prelekcje wygłoszą m.in. były Wicepremier i Minister Finansów prof. Grzegorz Kołodko, Alicja Koleśnik, Dyrektor Działu Zakupów Jeronimo Martins Polska, Stefan Golonka, Współprzewodniczący ECR, wieloletni Dyrektor Zarządzający Kraft Foods Polska, Dorota Balińska-Hajduk, Dyrektor Biura Kontroli Jakości Handlowej w IJHARS oraz dr Alfred Schrott, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Manner Josef & Co (Austria).

Polska Izba Handlu odnosi się z rezerwą do pojawiających się nowych pomysłów dotyczących możliwości wprowadzenia podatku obrotowego (PIS) i/lub „podatków wyjścia” (RP) mających dodatkowo obciążyć duże sieci handlowe.

- Obecna sytuacja w sektorze polskiego handlu jest bardzo trudna, szczególnie dla małych, niezrzeszonych placówek handlowych, które masowo znikają z rynku, jednak w naszej opinii dodatkowe instrumenty finansowe nie są dobrą metodą przeciwdziałania temu zjawisku, ponieważ ominą one sedno problemu – komentuje Waldemar Nowakowski, Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu – prawdziwym problemem jest zaś zanik różnorodności formatów handlu oraz wyniszczenie ich struktury przez agresywny rozwój jednego wyłącznie konceptu, kolonizującego polski rynek bez żadnych ograniczeń.

Mowa o dyskontach, których udział w krajowym handlu rośnie w ostatnich latach w postępie geometrycznym. Eksperci Polskiej Izby Handlu badający dynamikę handlu w Polsce stwierdzają, że o ile udział hipermarketów w rynku pozostaje na mniej więcej stałym poziomie, o tyle decydująca walka o klienta odbywa się na linii dyskonty – handel nowoczesny z tradycjami małego i średniego formatu, na niekorzyść tego ostatniego.

- Podstawowym zagrożeniem dla różnorodności handlu na rynku wewnętrznym w Polsce nie są duże sieci, ponieważ należą do nich także grupy franczyzowe, zrzeszające i wspierające rodzimych, niezależnych przedsiębiorców, rozwijające ich nowoczesność przy poszanowaniu tradycji i kultury polskiego kupiectwa – wyjaśnia Nowakowski – Efekt wielkości w sieci franczyzowej pozwala na wiele oszczędności, min. wprowadzenie nowoczesnych technologii i modeli zarządzania, skrócenie łańcuchów dostaw, zwiększenie rentowności, a ostatecznie skierowanie korzystniejszej oferty dostosowanej do możliwości i preferencji konsumenta. Widzimy więc, że problemem polskiego handlu nie jest wielkość sieci.

Potrzeby konsumentów są zróżnicowane w zależności od regionu, sytuacji materialnej, czy lokalnych preferencji, tymczasem polski rynek zalewany jest placówkami o identycznej, ograniczonej ofercie produktowej i cenowej.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis