Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

alpan.gifFlexee-Orangered-RGB.jpgkontigo.pngCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngTK_logo_2016mini.jpgInventage.pngbrico_kopia.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngmaxku.jpgRYDZ.jpgdelikatesy.jpgblysk.jpgalmares.jpgbig_ben.jpgODIDO.pngabc-d.pngfaktoriawin.jpgmaxel.jpgabc-logo.pngShell_logo.svg.pngLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgkzr-ss-spoem.jpgShell_Pecten-CMYK.jpgintermarche_tabela.pnglogo-zabka-01.jpgEurocash.jpgfrisco.jpgKoliber.jpgarsenal.pnggroszek.jpgpsd.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgeuro-sklep-d.pngmkwiech.jpgMyShop_jpg.jpglewiatan_new.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngMASPEX_RGB_m.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngLeroyMerlin.jpg

Prognozy dla handlu detalicznego nie są najlepsze. W ostatnich miesiącach 2012 roku obroty spadały i nic nie wskazuje na to, że w najbliższym czasie tendencja się odwróci. Ciężkie czasy czekają przede wszystkim małych sklepikarzy, szczególnie w mniejszych miejscowościach.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna


PIH_zyczenia_swiateczne
DB_unia_znow_zwalcza_tyton
Źródło: Polska - Dziennik Bałtycki, Łukasz Kłos

H_Nowy_rok_nowe_przepisy

Źródło: Handel, 01-12-2012, Łukasz Izakowski

Materiały prasowe z konferencji 17.12.2012, 14:00 w PAP: przepis na rozwój czarnego rynku tytoniu w Polsce i Europie?

W dniu 17 grudnia br. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie odbyła się konferencja prasowa pt. Przepis na rozwój czarnego rynku tytoniu w Polsce i Europie? Reality check dla "dyrektywy tytoniowej".

Przedstawiciele organizatora - Polskiej Izby Handlu zaprezentowali stanowisko dotyczące dokumentu tzw. "Dyrektywy tytoniowej", czyli Dyrektywy produktowej dot. wyrobów tytoniowych - rewizja dyrektywy 2001/37/WE, którego zapisy uderzają w miejsca pracy w legalnym handlu.

Już jutro senatorowie wypowiedzą się na temat wysokości opłaty Interchange w Polsce - Polska Izba Handlu zaznacza konieczność załatania prawnych "dziur" w projekcie nowelizacji ustawy o usługach płatniczych.

- Popieramy projekt założeń ustawy o zmianie ustawy o usługach płatniczych, oczekiwany od wielu miesięcy przez zintegrowane środowiska akceptantów kart płatniczych, dostrzegamy jednak potrzebę doprecyzowania pewnych zapisów - mówi Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu.

Polska Izba Handlu wskazuje, że zawarte w treści projektu zmiany dotyczą wprawdzie obniżenia stawki Interchange, jednak nie regulują maksymalnych wysokości pozostałych opłat za akceptację karty (MSC), co w praktyce oznacza, że obniżenie jednego elementu opłaty serwisowej operatorzy mogliby łatwo skompensować podwyżką pozostałych składowych. Samo założenie, że rynek ureguluje pozostałe stawki wydaje się nieco zbyt optymistyczne w oparciu o dotychczasowe doświadczenia z funkcjonowania rynku płatności elektronicznych w Polsce.

- Pomimo naszego poparcia dla projektu nie możemy zgodzić się z sytuacją, w której nowela nie ochroni w pełni ani akceptanta ani konsumenta, a więc końcowego użytkownika karty płatniczej, a takie zagrożenie niestety istnieje - komentuje Ptaszyński - propozycję poboru dodatkowej opłaty za użycie karty kredytowej (surcharge) doliczanej do rachunku uważamy za nieakceptowalne poszukiwanie rozwiązania problemów biznesowych w kieszeni konsumenta, nie zachęcające do nowoczesnych form płatności. Wyjątek stanowić mogą jedynie opłaty skarbowe, gdzie konieczne jest przekazanie konkretnej kwoty na konto danego urzędu, a więc opłata za użycie karty kredytowej powinna być doliczona do rachunku – dodaje.

Eksperci Polskiej Izby Handlu wskazują, że nowelizacja zawiera długi okres przejściowy wypracowany min. przez zespół specjalistów z Narodowego Banku Polskiego, pozwalający bankom na zrównoważone dostosowanie struktury przychodów i ograniczenie ewentualnych strat.

- Za kontrowersyjne uważamy także odejście od obowiązku przyjmowania przez akceptanta wszystkich rodzajów kart danego operatora, co w teorii ma zapewnić wygodę akceptacji przez punkty handlowe tylko najtańszych w obsłudze kart i zadziałanie mechanizmów rynkowych, w praktyce jednak przełoży się na kolejne niedogodności dla klienta i zwiększenie chaosu informacyjnego oraz organizacyjnego – podkreśla Ptaszyński.

Polska Izba Handlu złożyła w sprawie powyższych wątpliwości druk lobbingowy z własną propozycją legislacyjną, w której uwzględniła wszystkie wymienione wątpliwości.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis