Rabat-Detal rozwija się, zachowując lokalny charakter oferty
Liczba pozyskanych placówek z szyldem Rabat Detal rośnie z roku na rok. - Największe wzrosty w numeryce odnotowaliśmy w roku 2008 i 2009, co wskazywałoby na to, że sklepy niezrzeszone chętniej przyłączały się do współpracy na zasadach franczyzy. Jak wiadomo działamy w oparciu o rynek tradycyjny i tym samym zachowujemy lokalny charakter naszej oferty - mówi Waldemar Wagan, dyrektor generalny Rabat Detal.
I dodaje, że miniony rok to także czas niepewności związanej z oczekiwaniem na ostateczne decyzje w sprawie
48 proc. Polaków mieszka najwyżej 1 km od dyskontu
Sieć Piotr i Paweł ma już 17 energooszczędnych sklepów
Sieć supermarketów Piotr i Paweł ogranicza emisję dwutlenku węgla do atmosfery, wyposażając swoje sklepy w specjalnie zamykane meble chłodnicze.
Zużycie energii przez chłodnictwo zależy od szeregu czynników takich jak np. warunki atmosferyczne, temperatury zewnętrzne i wewnętrzne, czy wilgotność powietrza. Rosnące oczekiwania rynku sprawiają, że niezwykle ważne jest by urządzenia te zapewniały zarówno atrakcyjną ekspozycję żywności, jak i utrzymały prawidłową temperaturę jej przechowywania. Rozwiązanie zastosowane przez sieć Piotr i Paweł pozwala na oszczędność energii nawet do 50 proc.Od ubiegłego roku sieć systematycznie wymienia oświetlenie w swoich sklepach na energooszczędne, zaś w meblach chłodniczych, stosuje oświetlenie LED, co eliminuje substancje szkodliwe, takie jak rtęć, i wydłuża żywotność oświetlenia nawet do 10 lat.
Pierwszy sklep, w którym zastosowano tę technologię to Józefosław koło Warszawy. Obecnie Sieć Piotr i Paweł ma już 17 energooszczędnych sklepów w całej Polsce i przygotowuje się do nowych wdrożeń m.in. nowatorskich rozwiązań technologicznych w zakresie instalacji chłodniczych umożliwiających dodatkowe obniżenie zużycia energii i najnowszej generacji oświetlenia LED, liniowego oraz rastrowego, jako głównego oświetlenia sklepów.
Rok 2011 w działalności Partnerskiego Serwisu Detalicznego zapisał się pod hasłem rozwoju. Do PSD dołączyły kolejne spółdzielnie, zacieśnialiśmy także współpracę z naszymi dotychczasowymi partnerami. W grudniu w ramach PSD działało już 60 Spółdzielni - mówi w rozmowie z portalem www.dlahandlu.pl Małgorzata Więch, członek zarządu PSD SA.
- Jednocześnie wspólnie ze Spółdzielniami Partnerskimi kontynuowaliśmy rozwój sieci Gama, przeznaczonej wyłącznie dla polskiej spółdzielczości. W pierwsze połowie roku skupialiśmy prace głównie na przygotowaniach do uruchomienia sieci, a już w czerwcu w Zakopanem ruszyła pierwsza placówka pod szyldem Gama.
Konkurencja między dyskontami a supermarketami staje się wyniszczająca
"Sklepy dyskontowe i supermarkety konkurują ze sobą coraz silniej, a walka rynkowa między tymi dwoma formatami będzie się jeszcze nasilać. Konkurencja staje się wyniszczająca, szczególnie w małych miejscowościach, gdzie nie ma już miejsca na dwa formaty podobnej wielkości" - uważa Wojciech Kruszewski, prezes sieci Lewiatan.
Korespondenci DGP o projekcie restrykcyjnej dyrektywy "tytoniowej"
Sieci detaliczne przyspieszają - artykuł prasowy z Dziennika Gazety Prawnej