Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Opinie na temat certyfikatów są bardzo różne. Zdobią gabinety prezesów i stanowią powód do dumy, ale czy zawsze i wszystkie? Czemu powinny służyć?

Na początek warto zwrócić uwagę na słowo akredytacja. Akredytacji wybranym jednostkom certyfikacyjnym udzielają Ministerstwa Gospodarki zarówno w Polsce, jak i w pozostałych krajach Unii Europejskiej. To właśnie certyfikaty wystawione przez te podmioty przedstawiają największą wartość.  Wybór jednostki certyfikacyjnej i szkoleniowej jako partnera do działań biznesowych to wbrew pozorom nie łatwa decyzja tym bardziej iż wiąże się to z uzyskaniem efektów współpracy w dłuższej perspektywie. Europejskie badania naukowe dowodzą, że 70% firm w najbliższej perspektywie deklaruje wzrost działań w zakresie poprawy jakości swoich wyrobów i usług. Na pytanie ,,jakie są trzy najważniejsze elementy zagrożenia dla firmy?’’ na drugim miejscu po ,,zagrożeniu ekonomicznym’’ pojawiła się „obawa o kwalifikowany personel”. Ciągły rozwój jest bezpośrednio związany ze świadomym i konsekwentnym realizowaniem celów związanych z jakością oraz z dostosowywaniem wiedzy swojego personelu do potrzeb obecnego rynku.

Dokonywanie wyboru partnera w certyfikacji jedynie na podstawie parametru ceny, jest krótkoterminową perspektywą, a powinno być to działanie długofalowe oparte na wizji rozwoju, partnerstwa i czerpania z tego partnerstwa jak największych korzyści dla organizacji. Niemalże koniecznym jest zwrócenie uwagi na to czy partner to jednostka z szerokim doświadczeniem branżowym, gospodarczym oraz terytorialnym. Jednym z takich podmiotów działających na terenie naszego kraju jest Quality Austria-Polska, która obecnie jest reprezentowana w ponad 60 krajach świata i posiada uprawnienia dla systemów zarządzania min. wg. ISO 9001, ISO 14001, ISO 31000, OHSAS, SCC, VDA, ISO/TS 16949, BRC, IFS, ISO 22000, HACCP, EN 1090, ISO 50001, FSC, PEFC (www.qualityaustria.com.pl).

Adam Suliga

                                                      Ekspert  Polskiej Izby Handlu

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis