Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Od 18 czerwca do 25 lipca w Ministerstwie Gospodarki trwają spotkania poświęcone omówieniu propozycji dotyczących opracowania Białej Księgi, która będzie zawierać rekomendacje służące podniesieniu efektywności systemu udzielania zamówień publicznych. Grupy eksperckie pracują między innymi nad wdrożeniem zasady „best value for money”, która ma zwrócić uwagę zamawiających na aspekty poza cenowe w postępowaniu przetargowym. Dotychczas najczęściej głównym kryterium wyboru wykonawców zamówień była cena. Nowa ustawa ma to zmienić… że może, pokazuje czerwcowy wynik przetargu na ochronę budynków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, w którym o wyborze Agencji Ochrony nie decydowała już wyłącznie cena.

W jaki sposób planowane zmiany wpłyną na jakość usług świadczonych przez Agencje Ochrony na rzecz obiektów sieci retail? Otóż jak wiadomo, te same Agencje Ochrony biorą udział w przetargach publicznych i w przetargach komercyjnych. Dotychczas te pierwsze, jak już wcześniej wspomniałem, kierowały się przede wszystkim aspektem cenowym, co wpływało na jakość. Ale jak można było oczekiwać wysokiej jakości, jeżeli pozwalano, aby przetarg wygrywała Agencja Ochrony, która oferowała ochronę za 7, 6, 5, a czasem nawet mniej złotych za 1 godzinę pracy Pracownika Ochrony? Później ci sami Pracownicy Ochrony lub Pracownicy Ochrony pracujący według takich samych zasad (czyli często bez zasad) realizowali zadania związane z ochroną przedsiębiorstw komercyjnych.  Nowe przepisy będą obligowały oferentów (w tym również Agencje Ochrony) do zapewnienia takiego poziomu świadczonych usług jaki zostanie w nich określony. To z kolei wymusi na oferentach doprowadzenie do stanu, w którym poprzez odpowiednie szkolenia, wdrożenie i kontrolę, standardy te będą przestrzegane w całej organizacji. Tym samym z zasad tych będzie można korzystać nie tylko podczas przetargów publicznych, ale także podczas przetargów komercyjnych.

Jeżeli są Państwo zainteresowani szkoleniami dot. bezpieczeństwa prosimy o kontakt z Polską Izbą Handlu  tel. 22 440 83 23.

Adam Suliga

                                                     Ekspert  Polskiej Izby Handlu

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis