Ta strona korzysta z plików cookie.

Zapraszamy na konferencję 27.01.14 Warszawa: Przedsiębiorstwa handlowe w okresie spowolnienia gospodarki

alt
19 grudnia 2013

alt

Organizatorzy Konferencji

INSTYTUT BADAŃ RYNKU, KONSUMPCJI I KONIUNKTUR (IBRKK)

POLSKA ORGANIZACJA HANDLI I DYSTRYBUCJI (POHiD)

zapraszają na konferencję

na temat

PRZEDSIĘBIORSTWA HANDLOWE

W OKRESIE SPOWOLNIENIA GOSPODARKI

 

Konferencja odbędzie się w dniu 27 stycznia 2014 roku

w sali konferencyjnej IBRKK

Warszawa, Al. Jerozolimskie 87, V. p.

w godzinach 10:30 – 15:00

 

 

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Instytut nie ponosi kosztów związanych z dojazdem na konferencję.

Prosimy o potwierdzenie udziału do dnia 20 stycznia 2014 r.

Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur,
Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa

Tel./fax. (22) 628-55-85, e-mail: ibrkk@ibrkk.pl

 

Konferencja jest poświęcona ocenie stanu i kierunków rozwoju handlu oraz wymianie myśli, poglądów i doświadczeń przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej na temat działań różnych grup przedsiębiorstw handlowych i relacji przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw oraz skutków dla konkurencyjności różnych łańcuchów dostaw artykułów żywnościowych.

 

PROGRAM KONFERENCJI

 

10:30 – 11:00 – Rejestracja uczestników konferencji

11:00 – 11:15  Powitanie gości oraz słowo wstępne

Dyrektor Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

Przedstawiciel Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

 

11:15 – 13:00 Prezentacja treści rocznika

„Handel wewnętrzny w Polsce 2009-2013.

Rynek artykułów żywnościowych”

 

Referat 1. Węzłowe problemy rozwoju sfery handlu w Polsce

dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie

 

Referat 2. Handel jako pracodawca

dr Lidia Kuczewska, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie

 

Referat 3. Marki handlowe produktów żywnościowych w Polsce

            dr hab. Hanna Górska-Warsewicz, prof. Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

           

Referat 4. Tendencje w komunikacji przedsiębiorstw handlu żywnością z konsumentami

            dr Renata Nestorowicz, dr Magdalena Stefańska, Uniwersytet

 

Ekonomiczny w Poznaniu

 

Referat 5. Promocja polskiej żywności za granicą. Wyniki badań i postulaty

dr hab. Aleksandra Grzesiuk, prof. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie.

 

13:00 – 13:30  LUNCH

 

13:30 – 14:30  Panel nt.  

Relacje przedsiębiorstw w kanałach dystrybucji żywności –

ocena stanu, kierunki zmian

Moderator – dr hab. Grażyna Śmigielska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

Zagadnienia do dyskusji panelowej:

 

  • Procesy integracji w sferze detalu i hurtu a relacje producentów żywności i przedsiębiorstw handlowych

 

  •  Dylematy przedsiębiorstw hurtowych w łańcuchach dostaw żywności; problemy związane z wyborem partnerów strategicznych, polityki asortymentowej (w tym rozwoju marek własnych), polityki cenowo-promocyjnej, poziomu usług świadczonych nabywcom

 

  •  Czynniki, które w perspektywie 3-5 lat mogą wpływać na relacje przedsiębiorstw w kanałach dystrybucji żywności. Jakich zmian można się spodziewać?

Uczestnicy dyskusji panelowej:

Przedstawiciele: Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Polskiej Izby Handlu, Polskiej Federacji Producentów Żywności, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

 

14:30 – 15:00  Dyskusja i zakończenie konferencji