Po kilku latach nieobecności do kieleckiej przestrzeni wystawienniczej wracają targi w całości poświęcone markom własnym. FUTURE PRIVATE LABELS to wydarzenie skupiające sieci sklepów i producentów produktów, które mogłyby być sprzedawane pod marką wewnętrzną danej sieci.
Podczas tych targów spotykają się producenci, dystrybutorzy i przedstawiciele detaliczni. Prezentowane są oferty producentów, ale też nowe rozwiązania technologiczne i logistyczne. Przedstawiciele sklepów mogą podzielić się swoimi spostrzeżeniami i co najważniejsze potrzebami oraz oczekiwaniami względem ich markowych produktów.
Na targach FUTURE PRIVATE LABELS EXPO prezentowane są produkty z różnych kategorii, takich jak spożywcze, ekologiczne, farmaceutyczne, czy artykuły gospodarstwa domowego.
Wśród wystawców można spotkać zarówno wielkie międzynarodowe koncerny, jak i mniejsze firmy specjalizujące się w produkcji marek własnych dla konkretnych sieci handlowych. Targi oferują również program szkoleń, prezentacji i dyskusji na temat aktualnych trendów i wyzwań w branży marek własnych.
Targi Kielce łączą siły z Polską Izbą Handlu
Aby spełnić oczekiwania wystawców i odwiedzających, Targi Kielce podjęły współpracę z Polską Izbą Handlu, która została partnerem Targów Producentów Marek Własnych FUTURE PRIVATE LABELS EXPO.
Polska Izba Handlu jest branżową izbą gospodarczą handlu detalicznego. Zrzesza obecnie około 30 tysięcy sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firmy z otoczenia FMCG. Izba działa na rynku od 1997 roku jest obecnie najszerszą reprezentacją handlu detalicznego i hurtowego w Polsce. Zrzesza m.in. działające na polskim rynku takie sieci jak: Żabka, Lewiatan, Groszek, Gama, Freshmarket, Euro Sklep, PSS Społem, Brico Marche, Intermarche, Leroy Merlin, Kontigo, Sieć sklepów, ABC, Faktoria Win, Delikatesy CENTRUM, Sieć sklepów Rydz i wiele innych.
Kongres Ekspansywnych Eksporterów
Merytoryczne prezentacje, wyspecjalizowane prelekcje, ciekawe panele dyskusyjne oraz możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy ekspertami i przedsiębiorcami działającymi na rynkach zagranicznych to zasadnicze elementy Kongresu Ekspansywnych Eksporterów. Wydarzenie odbędzie się w trakcie targów FPL.
Kongres jest dedykowany eksporterom, którzy działają za granicą i poszukują nowych rynków. Kongres będzie okazją do poznania instrumentów finansowania i zabezpieczania ryzyka, pogłębienia zrozumienia międzynarodowych reguł handlu oraz możliwości promocji i współpracy na rynkach zagranicznych ale przede wszystkim wspaniałą okazją do nawiązania nowych relacji biznesowych.
Czym są marki własne i dlaczego warto w nie inwestować?
Marki własne to produkty wytwarzane na potrzeby konkretnego sklepu. Usługi tego typu zyskują coraz większą popularność wśród klientów. Główną zaletą jest konkurencyjna cena przy jakości nierzadko identycznej z produktami oferowanymi przez renomowane firmy.
Marki własne to więc okazja dla każdej ze stron. Klientów szukających dobrej okazji, sklepów chcących poszerzyć swoje portfolio przy okazji budując własną tożsamość i lojalność wobec klientów oraz dla producentów, którzy w ten sposób mogą zapewnić sobie stałe źródło dochodów.
Marki własne zyskały w oczach klientów szczególnie w trakcie pandemii i towarzyszącemu mu spowolnieniu gospodarczemu. Przywiązani do konkretnego brandu, a niejako zmuszeni do spojrzenia łaskawszym okiem na alternatywy „własne” oferowane przez sklepy, nierzadko są mile zaskoczeni relacją jakości do ceny. Pokazują to liczby. Badania przeprowadzonego przez firmę PMR w grudniu 2020 roku pokazują, że ponad połowa respondentów (57%) bardziej niż przed epidemią patrzy na cenę podczas zakupów codziennych, co skłania ich w stronę produktów należących do sklepów. Dodatkowo jedynie 8% Polaków twierdzi, że nigdy nie kupuje marek własnych. Z kolei z badania przeprowadzonego przez GFK pokazują, że marki własne najchętniej kupowane są przez rodziny z dziećmi, co ciekawe niekoniecznie z powodów ekonomicznych. Kupowanie produktów linii własnej postrzegane jest jako przejaw sprytu konsumenckiego. Dzieje się tak bez względu na miejsce zamieszkania i zarobki. Wśród respondentów marki własne są traktowane na równi z producenckimi.
Więcej informacji tutaj.