Od wędlin i wyrobów mlecznych, przez zdrowe batoniki, piwo kraftowe, kosmetyki i chemię gospodarczą, po akcesoria dla zwierząt, a nawet pieluszki dla psów… Wydarzenie, które odbędzie się w Targach Kielce 6 i 7 listopada, zaskoczy unikatowością ofert wystawców z 12 krajów. Będą poznawać je kupcy i zwiedzający, dla których rejestracja nadal jest otwarta. Wstęp bezpłatny.
Marki własne to produkty sprzedawane pod marką danej sieci handlowej lub dystrybutora, a nie pod marką producenta. Oznacza to, że produkty te są wytwarzane przez zewnętrznych producentów, ale sprzedawane pod marką danej sieci, sklepu lub hurtowni. Konkurują ceną i jakością z brandowymi markami, co sprzyja popytowi na tego rodzaju produkty. Trend w rozwoju marek własnych odzwierciedlają targi, które już na początku listopada odbędą się w Kielcach.
– Zdecydowanie zauważamy rozwój rynku marek własnych. Nasze listopadowe wydarzenie, które jest jedynym w Polsce w pełni poświęconym tej branży, jest znacząco większe od ubiegłorocznej edycji. Zajmuje dwukrotnie większą powierzchnię, więcej jest wystawców, a ich oferta bardziej różnorodna – mówi Jakub Nogaj, menadżer projektu w Targach Kielce. – To, co w listopadzie będzie prezentowane na naszej imprezie, za jakiś czas może znaleźć się na sklepowych półkach. Oczywiście pod marką danej sieci. Ale i nie tylko. W tym roku oczywiście organizujemy spotkania b2b wystawcy – kupcy zgodnie z terminarzami, ponadto zapraszamy także hurtowników, przedstawicieli restauracji, hoteli, stacji paliw. Każdy, kto jest zainteresowany pozyskaniem nowego wysokiej jakości produktu, tu znajdzie odpowiedź na potrzeby.
Bogactwo różnorodności na Targach Marek Własnych
Wystawcy przywiozą produkty z Polski, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Chin, Macedonii, Kosowa, Chorwacji, Mołdawii i Tunezji, Węgier. Czechy przygotowują duże stoisko narodowe. Jedno z największych stoisk szykuje Krajowa Grupa Spożywcza. Kupcy i zwiedzający będą więc mieli okazję poznać produkty, które odpowiadają na aktualne trendy konsumenckie – zdrową żywność, ekologiczne kosmetyki, higieniczne rozwiązania oraz nowości w dziedzinie chemii gospodarczej. Wśród prezentowanych artykułów znajdą się zarówno świeże i mrożone produkty spożywcze, wędliny, napoje, przekąski i słodycze, jak i lody, miód oraz wyroby mleczarskie. Na stoiskach nie zabraknie również produktów ekologicznych i innowacyjnych, jak piwa kraftowe, liofilizowane chipsy z kurczaka, bezsojowe alternatywy dla mięsa czy pieluszki dla psów.
– Wystawcy stawiają na wysoką jakość i oryginalność, prezentując produkty, które wpisują się w potrzeby współczesnego rynku – zarówno dla sieci handlowych, jak i hurtowni, restauracji czy hoteli. Kluczowe znaczenie dla branży spożywczej i gastronomicznej będzie miała możliwość znalezienia nowych dostawców lokalnych i zagranicznych, którzy oferują innowacyjne produkty na każdą skalę działalności – zaznacza Jakub Nogaj.
Networking i spotkania b2b w Targach Kielce
Organizatorzy zadbali o specjalną strefę kupiecką, w której pojawią się przedstawiciele z największych sieci handlowych, takich jak Dino, Grupa Specjał, Chorten, Api Market, Prim Market, a także międzynarodowi gracze, m.in. Eurocash – właściciel sieci Lewiatan czy Bravo Market z Azerbejdżanu. W strefie kupieckiej pojawią się również eksperci specjalizujący się w imporcie produktów organicznych i wegańskich oraz wysokiej jakości artykułów spożywczych.
Forum Marek Własnych z ekspertami
Integralną częścią targów są wydarzenia towarzyszące, które dostarczają uczestnikom cennej wiedzy o rynku i nadchodzących trendach. 6 listopada odbędzie się Forum Marek Własnych, organizowane we współpracy z firmą Ewa-Bis Marka Marca. Eksperci z branży podzielą się prognozami dotyczącymi przyszłości marek własnych w Polsce i Europie. Wśród uczestników dyskusji i panelistów są przedstawiciele kadry zarządzającej ceniony w branży firm, m.in. Lewiatan Holding, KPH Społem, Iglotex, SPS Handel/Prim Market, Dawtona. To czas na zdobycie wiedzy o tym, jak wprowadzać innowacje, które mogą przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć zyski.
Równolegle odbędą się także Okrągły Stół Branży Mięsnej i konkurs Smak Jakości, organizowane przez miesięcznik „Rzeźnik Polski”. Spotkania te to szansa na wymianę doświadczeń z ekspertami z branży mięsnej i handlu nowoczesnego, a także na zdobycie cennej wiedzy o najlepszych praktykach w zarządzaniu produktami spożywczymi.
Targi Marek Własnych to miejsce, gdzie każdy związany z branżą znajdzie odpowiedź na potrzeby produktowe. Hurtownicy mogą nawiązać bezpośrednie kontakty z producentami, restauratorzy – odkryć nowe produkty, które mogą urozmaicić menu, a hotelarze – innowacyjne rozwiązania, które zaspokoją potrzeby wymagających klientów. Stacje paliw mogą natomiast wzbogacić swoją ofertę o nowoczesne produkty spożywcze i kosmetyczne, które zwrócą uwagę podróżujących.
– Dzięki szerokiej gamie produktów oraz unikalnym możliwościom nawiązywania relacji biznesowych, Targi Marek Własnych to wydarzenie, którego nie można przegapić. Tym bardziej, że dla branży wstęp jest bezpłatny – zaznacza Jakub Nogaj.
Rejestracja na Targi Marek Własnych trwa na stronie futureprivatelabels.pl do 5 listopada. W dni wydarzenia, 6 i 7 listopada wstęp będzie płatny w kasach Targów Kielce.