Ta strona korzysta z plików cookie.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła w czerwcu 8% rok do roku – dane Polskiej Izby Handlu i agencji badawczej CMR

17 lipca 2017

Sprzedaż w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2 była o 3,9% wyższa w czerwcu 2017 roku w porównaniu do maja 2017 roku i wyższa o 5,6% niż w czerwcu rok wcześniej – wynika z badań Polskiej Izby Handlu i agencji badawczej CMR.

 

Równocześnie w czerwcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 12,87 zł, czyli o 8% więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z majem br. średnia wartość koszyka wzrosła o 1%.

 

W sklepach małoformatowych, które stanowią dużą część rynku, coraz wyraźniej widać efekty ożywienia gospodarczego, niskiej stopy bezrobocia oraz wpływ rządowego programu 500+ powiedział Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu (PIH).

 

Polska Izba Handlu wraz z agencją badawczą CMR przygotowuje comiesięczne zestawienia dotyczące sklepów małoformatowych. Są to: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe. Działają one niezależnie, w sieciach partnerskich, franczyzowych lub w ramach sieci scentralizowanych. Badanie prowadzone jest na próbie reprezentatywnej dla populacji blisko 80 tysięcy sklepów małoformatowych.

 

Wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych 
     
miesiąc, rok mdm rdr
czerwiec 2017  +3,9% + 5,6 %
maj 2017   +7%  +2%
kwiecień 2017 0%  -5,7% 
 marzec 2017 + 16,6% + 6,6%
luty 2017 – 3,2% + 0,8%
styczeń 2017 – 15,4% – 1,7%
     
grudzień 2016  +9,7% – 4,2% 
listopad 2016 – 8,9%  + 0.6% 
październik 2016 – 2,9%   +2,6%
wrzesień 2016 -4,2% +9,8%
sierpień 2016 -2% +2,4%
lipiec 2016 +1%  -4%
czerwiec 2016 -0,3% +6,7%
maj 2016 +10,8% +5,8%
kwiecień 2016 +1% +1,5%
marzec 2016 + 12,5%  +5,5%
luty 2016 -3,2% +6,9% 
styczeń 2016 -17,6%  +4,3% 
         

 

Polska Izba Handlu (PIH) jest branżową izbą gospodarczą handlu detalicznego. Zrzesza ok. 30 000 sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firmy z otoczenia FMCG, a także firmy usługowe. Działa na rynku od 1997 roku i reprezentuje handel detaliczny i usługi w Polsce. PIH jest jednym z kluczowych partnerów społecznych w procesie tworzenia prawa. Bierze udział w konsultacjach projektów ustaw, konferencjach uzgodnieniowych, posiedzeniach komisji parlamentarnych. Posiada licencję lobbingową MSW.

CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.