Nowe wyzwania w produkcji żywności
i pasz w UE
20-21 listopada 2013 r.
Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe, ul. Bobrowiecka 9, Warszawa
Szanowni Państwo,
Projekt zmian w systemie bezpieczeństwa żywności ogłoszony w maju br. przez Komisję Europejską ma fundamentalne znaczenie dla służb nadzoru oraz operatorów rynku spożywczego. Nowe propozycje mają zmniejszyć ilość przepisów oraz ujednolicić te istniejące, dzięki czemu działalność producentów i dystrybutorów żywności będzie łatwiejsza, a funkcjonowanie inspekcji kontrolnych skuteczniejsze i bardziej przejrzyste. Co ważne, projekt unijnego rozporządzenia w sprawie kontroli urzędowych zastąpi dotychczasowe rozporządzenie nr 882/2004.
Cele nowej unijnej polityki w tym obszarze są następujące:
• Poprawa bezpieczeństwa produktów żywnościowych
• Efektywniejszy system nadzoru w całym łańcuchu
• Ujednolicenie wymagań, jakie muszą spełnić służby nadzoru
• Minimalizowanie obciążeń legislacyjnych dla przedsiębiorstw
Poznanie tych propozycji jeszcze przed wdrożeniem ich w życie może dać przewagę rynkową podmiotom oraz pozwolić na wcześniejsze przygotowanie się do ich przyjęcia przez nadzór urzędowy, doradców oraz działy zarządzania systemami jakości.
Właśnie omówienie tych zagadnień jest jednym z priorytetów seminarium szkoleniowego pt. „Nowe wyzwania w produkcji żywności i pasz w UE”, które Biuro Promocji Jakości organizuje 20-21 listopada w Warszawie. Uzupełnieniem tematu wiodącego będą tak istotne zagadnienia jak m.in.: problem fałszowania żywności pochodzenia zwierzęcego, bezpieczeństwo opakowań dla żywności, mikrobiologia pasz oraz system Food Defense.
Seminarium skierowane jest do przedstawicieli zakładów spożywczych: prezesów, dyrektorów, technologów, pracowników działów zapewnienia jakości, osób reprezentujących urzędową kontrolę żywności, jednostki certyfikujące i laboratoria, doradców i konsultantów w zakresie bezpieczeństwa żywności i systemów zarządzania jakością, jak również innych firm współpracujących z sektorem rolno-spożywczym.
Serdecznie zapraszam!
Tadeusz Wojciechowski
Prezes zarządu
Biuro Promocji Jakości Sp. z o.o.
PROGRAM
DZIEŃ 1 (20 listopada)
9:00-10:00 Rejestracja i zakwaterowanie, poranna kawa
10:00-11:00 Stanowisko Inspekcji w zakresie fałszowania żywności pochodzenia zwierzęcego
prof. Stanisław Kowalczyk, Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów
Rolno-Spożywczych
11:00-12:00 Food Defense wg wymagań systemów jakości IFS/BRC
Adam Jarecki, konsultant weterynaryjny
12:00-12:30 Przerwa kawowa
12:30-14:00 Wzrost zagrożeń i nielegalne praktyki przy produkcji żywności
– niewielka skuteczność kontroli urzędowej, bezradność egzekucji administracyjnej
Jacek Kucharski, Wojewódzki Inspektor Weterynaryjny ds. bezpieczeństwa
żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych – WIW Gdańsk
14:00-15:00 Obiad
15:00-16:00 Nadzór właścicielski i weterynaryjny nad bezpieczeństwem mleka
Bogumiła Mikołajczak, b. Kujawsko-Pomorski Wojewódzki Lekarz Weterynarii
16:00-16:30 Dyskusja
19:00-22:00 Uroczysta kolacja
DZIEŃ 2 (21 listopada)
8:00-9:00 Śniadanie, poranna kawa
9:00-9:45 Bezpieczeństwo mikrobiologiczne pasz. Produkcja i zagrożenia związane z obecnością substancji niedozwolonych i niepożądanych (mączki, leki, mykotoksyny, dioksyny)
dr Piotr Kołodziej, b. Główny Lekarz Weterynarii
9:45-10:30 Techniczne i technologiczne aspekty produkcji pasz
Czesław Łukowski, przedstawiciel przemysłu paszowego
10:30-11:00 Nowy standard Pest Control dla biznesu żywnościowego
Tadeusz Wojciechowski, Prezes Zarządu Biura Promocji Jakości Sp. z o.o.
11:00-11:45 Inteligentniejsze przepisy na rzecz bezpieczniejszej żywności – nowa inicjatywa Komisji Europejskiej
dr Jacek Postupolski, Kierownik Zakładu Bezpieczeństwa Żywności, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny
11:45-12:15 Podsumowanie i zakończenie szkolenia
12:15-14:00 Obiad
KOSZT SEMINARIUM SZKOLENIOWEGO:
– pokój 1-osobowy – 1 050 zł + 23% VAT
– pokój 2-osobowy – 960 zł + 23% VAT
– bez noclegu – 850 zł + 23% VAT
10% RABATU przy zgłoszeniu do 13 listopada 2013 r.
REJESTRACJA UCZESTNIKÓW U ORGANIZATORA
tel. (22) 55 00 700, biuro@bpj.com.pl