POLSKA IZBA HANDLU
Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym
Polska Izba Handlu jest branżową izbą gospodarczą handlu detalicznego. Zrzeszamy obecnie około 30 000 sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firmy z otoczenia FMCG.
Działając na rynku od 1997 roku staliśmy się najszerszą reprezentacją handlu detalicznego i hurtowego w Polsce.
Jesteśmy obecnie jednym z kluczowych partnerów społecznych w procesie tworzenia prawa. Cały czas bierzemy udział w konsultacjach projektów ustaw, konferencjach uzgodnieniowych, posiedzeniach komisji parlamentarnych. Włączamy się w procesy legislacyjne i niejednokrotnie składaliśmy nasze projekty ustaw.
Poszerzamy cały czas zespół ekspercki, wdrażamy nowe usługi oraz rozwijamy komunikację i prowadzimy działania w obszarze Public Affairs i Public Relations. Staramy się zapewniać naszym firmom członkowskim coraz lepszą ofertę współpracy.
Jesteśmy członkiem najpoważniejszych organizacji przedsiębiorców w kraju jak Federacja Przedsiębiorców Polskich oraz Krajowa Izba Gospodarcza.
Wraz z innymi organizacjami od 2021 roku współtworzymy Kodeks Dobrych Praktyk dla Rynku Franczyzy – najbardziej zaawansowaną i najdojrzalszą samoregulację w polskim systemie prawnym wspierającą rozwój franczyzy.
Obszary świadczonych przez nas usług:
- Działania z zakresu Public Affairs i Public Relations
- Monitoring procesów legislacyjnych
- Działalność informacyjna dotycząca handlu
- Wsparcie działań legislacyjnych
- Komunikacja o działaniach firm członkowskich
- Wsparcie budowy wizerunku
- Integracja środowiska
Wśród celów strategicznych Izby znajdują się m.in .:
- Wsparcie rozwoju segmentu niezależnego handlu w Polsce oraz MŚP w handlu zarówno na poziomie hurtowym, jak i detalicznym
- Rozwijanie roli członka dialogu społecznego na poziomie relacji z parlamentem i rządem
- Rozwój pozycji organizacji opiniotwórczej na rynku FMCG
- Wspieranie rozwoju integracji w handlu i promocji przedsiębiorczości funkcjonującej w ramach systemów franczyzowych
W zakresie celów operacyjnych skupiamy się na:
- Budowaniu pozytywnego wizerunku polskich firm handlowych i handlu niezależnego
- Działaniach mających na celu ograniczenie problemów biurokratycznych w gospodarce
- Opiniowaniu projektów aktów prawnych
- Działaniu na rzecz zrównoważonego rozwoju i równych szans na rynku niezależnego handlu
- Reprezentowaniu polskiego handlu w relacjach z Rządem RP i instytucjami UE
Obecnie jesteśmy jedną z głównych i najbardziej opiniotwórczych organizacji w zakresie handlu detalicznego. Potwierdza to między innymi ilość publikacji w mediach cytujących nasze dane i stanowiska oraz udział w licznych wydarzeniach branżowych.
Współpracujemy z agendami rządowymi, organizacjami międzynarodowymi, instytutami badawczymi, mediami, innymi organizacjami gospodarczymi. Jesteśmy wiarygodnym i sprawdzonym partnerem dla wszystkich firm i organizacji, którym zależy na własnym sukcesie oraz rozwoju gospodarczym kraju.
Kontakt: pih@pih.org.pl, tel. 22 243 18 89