W rękach Polaków w wieku 15 + znajduje 19 milionów smartfonów. Telefon jest dziś nieodłącznym towarzyszem zakupów. Potwierdzają to dane z raportu Flurry Insights, według którego największą popularnością wśród aplikacji, cieszą się te z sektora retail. Szacuje się, że wzrost pobrań aplikacji związanych z zakupami wynosi rokrocznie 174%.
Smart konsument
Jak wynika z najnowszego raportu – M-commerce. Kupuję mobilnie”- aż 87%konsumentów korzystających z urządzeń mobilnych wykonuje na nich średnio trzy czynności okołozakupowe. Między innymi poszukuje inspiracji zakupowej, informacji i opinii o produktach, których zakup rozważa, porównuje oferty, kupuje, śledzi zamówienia, dzieli się opiniami.Polacy coraz chętniej i częściej robią sprytne zakupy. To znaczy, że korzystają z aplikacji mobilnych, porównywarek cenowych i przeglądają strony sklepów na ekranie smartfonów po to, aby wybrać najkorzystniejszą ofertę, zanim zrealizują zakup. Słowem nie lubimy przepłacać, a do tego chcemy być na bieżąco z tym, co oferują sklepy i miejsca, które odwiedzamy.
Co to oznacza dla handlu?
Dynamicznie rozwijający się trend smartfonizacji wykształcił nowy typ klienta, który jest coraz bardziej wymagający i wyspecjalizowany w smart zakupach.
Nie od dziś wiadomo, że aby sprzedać, trzeba być tam, gdzie klient. Wejść w jego buty i zrozumieć potrzeby. W erze cyfryzacji, której właśnie doświadczamy, konsument ma wzrok przyklejony do ekranu swojego smartfona, spoglądając na niego ponad 240 razy dziennie! Przy jego pomocy nie tylko planuje zakupy, ale też je realizuje, sprawdzając nawet w sklepie, co oferują inne miejsca. Dlatego wyzwaniem, przed którym stoi dziś branża retail, jest wykorzystanie możliwości, jakie daje technologia mobilna tak, aby przekuć je w wymierne korzyści biznesowe.
Równe szanse
Ogromnym atutem aplikacji dedykowanych sektorowi retail takich, jak MyShop.mobi, jest to, że działają w formule SaaS, czyli niskiego miesięcznego abonamentu, na który może pozwolić sobie także mały, lokalny handel. Szerokie funkcjonalności takie, jak wiadomości typu push, wysyłanie gazetek promocyjnych, mystery shopper, czy program lojalnościowy wspierają w bieżącej komunikacji z klientem w efekcie zwiększając częstotliwość jego wizyt i pojemność koszyka zakupowego w danym sklepie.
Analiza obecnych trendów nie pozostawia złudzeń. Przyszłością handlu są nowe technologie. Aktywna obecność w kanale mobile to trampolina do serc i portfeli klientów. Warto z tej trampoliny zacząć korzystać już dziś, konsumenci już to robią.
Maciej Tygielski – CEO MyShop.mobi – nowego rozwiązania technologicznego kierowanego do sklepów, lokali gastronomicznych oraz wszelkich innych punktów handlowo-usługowych, działających pojedynczo, jak i w małych i dużych sieciach. MyShop.mobi jest kompleksowym narzędziem łączącym funkcjonalności platformy komunikacyjnej, programu lojalnościowego oraz mystery shoppera.Jej celem jest zwiększanie średniej wartości koszyka, częstotliwości odwiedzin i rozszerzanie bazy klientów.