Ta strona korzysta z plików cookie.

Lewiatan świętuje XX-lecie działalności

alt
26 września 2014

altW bieżącym roku Polska Sieć Handlowa Lewiatan obchodzi jubileusz 20-lecia działalności. Ta zaszczytna rocznica oznacza, że Lewiatan należy do grona najdłużej działających na polskim rynku sieci handlowych.

 

 

 

 

Polska Sieć Handlowa Lewiatan powstała w 1994 roku jako organizacja zrzeszająca kupców prowadzących działalność handlową. Główny cel, jaki od początku działania przyświecał Lewiatanowi, to umożliwienie konkurowania polskim sklepom z coraz bardziej agresywnie działającymi  w Polsce sieciami zewnętrznymi. Skupiono się zatem na wykorzystaniu efektu skali i uzyskiwaniu możliwie najlepszych cen zakupu towarów. Opracowano także jednolite standardy, aby podnosić jakość pracy placówek handlowych i budować jednolitą sieć handlową. W momencie podejmowania decyzji o franchisingu mało kto wierzył, że uda się stworzyć sieć handlową, która na długi czas zaistnieje na mapie handlowej, a tym bardziej stanie się największą siecią handlową w Polsce. Zaskoczeniem było także to, że w krótkim czasie przystąpiło do Lewiatana tak dużo placówek i to w czasach, kiedy o franczyzie słyszało w Polsce niewiele osób.

Dzisiaj jednak franczyzobiorcy Lewiatana przyznają, że był to najlepszy wybór. Lewiatan ma mocne podstawy, z którymi nie mogą się równać inne sieci. To, co dzisiaj właściciele sklepów poczytują za ogromny atut Sieci, to mocna i rozpoznawalna na rynku marka Lewiatan, która systematycznie jest umacniana, między innymi, regularnymi kampaniami w mediach. Mocną stroną Lewiatana jest także oferta produktów marki własnej, która w większości placówek jest liderem sprzedaży w swoich kategoriach. Jej wprowadzenie pod koniec lat dziewięćdziesiątych i znaczne umacnianie w ostatnim dziesięcioleciu uznawane jest za kluczową decyzję, która wpłynęła na pozycję Sieci na rynku. Pozostałe atuty, które najczęściej wymieniają franczyzobiorcy, to także nowoczesna wizualizacja wyróżniająca się wśród innych sklepów, konsekwentna polityka handlowa, szerokie wsparcie promocyjne i reklamowe, czy bogate know-how.