Ta strona korzysta z plików cookie.

Kredyty samochodowe w ujęciu ryzyka

1 czerwca 2016

Coraz więcej firm w Polsce korzysta z leasingów i kredytów. Jest to związane przede wszystkim z wyższym niż wcześniej poziomem świadomości rodzimych przedsiębiorców i ich wiedzą na temat dywersyfikacji ryzyka finansowego. Nie od dziś wiadomo przecież, że dużo więcej można zarobić „obracając” gotówką niż, gdy jest ona „zamrożona”.

Rynek kredytów samochodowych wciąż się rozwija. Wpływ na to mają nie tylko czynniki makroekonomiczne, ale także oczekiwania potencjalnych klientów. Mając to na uwadze wiele banków dostosowało swoją ofertę do potrzeb coraz bardziej wymagających odbiorców. Coraz chętniej realizowane są umowy kredytowe dla firm w tak zwanych procedurach uproszczonych. Jest to bardzo atrakcyjny produkt dla przedsiębiorstw nie mogących pochwalić się wysokimi dochodami mimo, że ich działalność prężnie się rozwija i pozwala na inwestycje. Korzystając z procedury uproszczonej klient jedynie deklaruje wysokość osiąganego dochodu oraz przychodu.

Sprawdźmy jak to wygląda w praktyce:

Przedmiot kredytowania Okres kredytowania Wymagane wpłaty własne Wymagane dokumenty

Samochody osobowe i ciężarowe do 3,5t

Nowe – 120 m-cy

Używane – 96 m-cy

Wiek + okres = max. 15 lat

0% – do 100 000 zł

10% – 100 000 – 200 000 zł

20% – pow. 200 000 zł

Dowód osobisty klienta oraz dowód osobisty współmałżonka lub rozdzielność majątkowa.

Prawo jazdy.

Nip firmy.

Dane samochodu: marka, model, rok produkcji.

Oświadczenie klienta o wysokości dochodu i przychodu.

Samochody ciężarowe powyżej 3,5t (ciągniki siodłowe oraz autobusy)

Nowe – 120 m-cy

Używane – 96 m-cy

Wiek + okres = max. 15 lat

0% – do 100 000 zł

10% – 100 000 – 200 000 zł

15% – pow. 200 000 zł

Naczepy i przyczepy

Nowe – 120 m-cy

Używane – 96 m-cy

Wiek + okres = max. 15 lat

0% – do 100 000 zł

10% – 100 000 – 200 000 zł

15% – pow. 200 000 zł

Procedura uproszczona zwalnia klientów z dostarczenia dokumentów finansowych i zaświadczeń z ZUS i Urzędu Skarbowego.

Osoby zainteresowane szczegółami zapraszam do kontaktu (adam.suliga@pih.org.pl).

Adam Suliga, Ekspert Polskiej Izby Handlu