Opinie wyrażane przez osoby reprezentujące firmy zrzeszone w Polskiej Izbie Handlu nie muszą odzwierciedlać oficjalnego stanowiska Izby.
Oficjalne stanowisko Polskiej Izby Handlu jest przekazywane w formie autoryzowanych wypowiedzi członków zarządu, dyrektora Izby lub stanowisk prasowych publikowanych przez rzecznika prasowego Izby.
W artykule „Gazety Wyborczej” z 4.12.2015 „Podatek obrotowy PIS rozmnoży Biedronki” podano progi podatkowe jakich miałaby domagać się PIH.
Zaprezentowane progi nie są propozycją PIH.
PIH oraz Polskie Forum Handlu współpracują w celu przedstawienia wspólnej propozycji skali podatkowej.
Tygodnik „Newsweek” 8.12.2014, artykuł „Co skrywa Czerwona Torebka” red. Miłosz Węglewski
Na 3 stronie cytowany jest menedżer Polskiej Izby Handlu. Polska Izba Handlu nie udzielała redakcji tej gazety żadnych informacji na temat firmy Czerwona Torebka oraz jej zarządu.
Tygodnik „Polityka” 15.10.2014, artykuł „Biedronka czy stonka?” red. Joanna Solska
Wypowiedź Macieja Ptaszyńskiego, którą przytacza p. red. Joanna Solska w artykule „Biedronka czy stonka?” w tygodniku „Polityka” 15.10.2014 nie była autoryzowana, ani również Pan Ptaszyński nie powiedział w rozmowie z dziennikarką tego co w ww. artykule odnotowano jako jego wypowiedź.