Ta strona korzysta z plików cookie.

Konferencja IBRKK: Handel niezależny i sieciowy w Polsce

alt
28 stycznia 2015

alt

Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

ma zaszczyt zaprosić

na konferencję naukową

Handel niezależny i sieciowy w Polsce

wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy

 

Konferencja odbędzie się w 2 marca 2015 roku

w sali konferencyjnej IBRKK

Warszawa, Al. Jerozolimskie 87, V. p. w godzinach 10:30 – 15:00

 

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Instytut nie ponosi kosztów związanych z dojazdem na konferencję.

Prosimy o potwierdzenie udziału do dnia 27 lutego 2015 r.

Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur,
Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa

Tel./fax. (22) 628-55-85, e-mail: ibrkk@ibrkk.pl

 

 

Konferencja jest poświęcona ocenie rozwoju handlu wewnętrznego w latach 2009-2014 oraz wymianie myśli, poglądów i doświadczeń przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej na temat wpływu rozwoju nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych na przedsiębiorstwa handlowe, dostawców i konsumentów.

 

 

PROGRAM KONFERENCJI

10:30 – 11:00 – Rejestracja uczestników konferencji

11:00 – 11:15  Powitanie gości oraz słowo wstępne

Dyrektor Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

Przedstawiciel Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

 

11:15 – 12:25 Prezentacja treści rocznika

„Handel wewnętrzny w Polsce 2009-2014”

 

11:15 – 11:50 Zmiany w handlu w okresie chwiejnego rozwoju gospodarczego Polski

dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie

 

11:50 – 12:10 Franczyza w handlu – ocena stanu i perspektywy rozwoju

dr Marta Ziółkowska, Szkoła Główna Handlowa

 

12:10 – 12:30 Handel wysyłkowy w Polsce

dr hab. Mariusz Trojanowski, prof. Uniwersytetu Warszawskiego

 

 

12:30 – 13:15 Panel

nt. Innowacje jako kluczowy czynnik wzrostu

konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych

Moderator dr hab. Grażyna Śmigielska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

Zagadnienia do dyskusji panelowej:

  • Konkurencja w handlu – nowe zjawiska i procesy
  • Zrównoważony rozwój form handlu – modny temat, czy ekonomiczno-społeczne uzasadnienie? Jak to zrealizować?
  • Determinanty wzrostu konkurencyjności handlu niezależnego, sieciowego i elektronicznego
  •  Handel hurtowy jako integrator handlu w Polsce

Uczestnicy dyskusji panelowej

Przedstawiciele: Ministerstwa Gospodarki, Polskiej Izby Handlu, Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

 

13:15 – 13:45  Lunch

 

13:45 – 14:45 Panel nt. 

Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK)

w handlu wewnętrznym – ocena stanu, skutki dla klientów i przedsiębiorstw

 

Moderator – dr hab. Barbara Borusiak, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

Zagadnienia do dyskusji panelowej:

 

  • Wykorzystanie TIK w procesach zaopatrzenia i sprzedaży

 

  •  Wykorzystanie nowych technologii w komunikacji przedsiębiorstwa handlowego z rynkiem

 

  • Formy handlu elektronicznego a ochrona konsumentów w Polsce

 

Uczestnicy dyskusji panelowej

Przedstawiciele: Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie, Polskiej Izby Handlu, Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

 

14:45 – 15:30  Dyskusja i zakończenie konferencji