W czerwcu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. wzrosła o 6,7% w ujęciu rdr i spadła o 0,3%% w ujęciu mdm. Średnia wartość transakcji w czerwcu 2016 r. wyniosła 11,79 zł i była 4,1% wyższa niż w czerwcu 2015 r. oraz o 1,8% niższa niż w maju 2016 r.
*Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe. Dane uzyskano na podstawie badania reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych o powierzchni do 300 m2 oraz sklepów alkoholowych. Jednocześnie, sklepy których dotyczyło badanie, odzwierciedlają 60 proc. całości rynku sprzedaży detalicznej w Polsce.
Dane uzyskane w oparciu o raport Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o.
Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o. jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.