Wartość sprzedaży sklepów małoformatowych* w maju 2015 spadła o 4,2 proc. rdr, a w ujęciu mdm wzrosła o 5,8 proc. Średnia wartość transakcji wyniosła 11,50 zł i była wyższa o 1,1% od średniej wartości w maju ubiegłego roku. Jednocześnie była niższa o 4,1% w porównaniu do kwietnia 2015 – podała Joanna Chilicka, rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu.
*Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.
Dane te odzwierciedlają 60% rynku sprzedaży detalicznej w Polsce.
Dane uzyskane w oparciu o raport Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o.:
Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o. jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.