
Według danych Polskiej Izby Handlu sprzedaż detaliczna w styczniu 2014 roku w stosunku do stycznia 2013 wzrosła o 1,5 %, natomiast w stosunku do grudnia 2013 spadła o 13%.
– Tak duży spadek w stosunku do poprzedniego miesiąca wynika oczywiście ze wzmożonej sprzedaży świątecznej w grudniu. Jeżeli chodzi o nieznaczny wzrost w stosunku do ubiegłego roku daje on nadzieje na zażegnanie kryzysu w mniejszym handlu, zwłaszcza że wstępne wyniki sprzedaży z początku lutego też okazują się być korzystne – komentuje Joanna Chilicka rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu.
Prognoza opiera się na sondażu przeprowadzonym wśród właścicieli handlowych sieci detalicznych FMCG małego i średniego formatu należących do PIH (z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów), stanowiących łącznie ok. 20 proc. rynku.
komunikat prasowy 13-02-2014