Ranking Równi w Biznesie opracowywany przez Grupę Eurocash niezmiennie ma na celu podkreślanie, jak ważne jest, aby oferty we wszystkich formatach sklepów były jak najbardziej wyrównane. Przy pomocy Rankingu Eurocash chce przekonywać producentów, że oferowanie równych warunków współpracy zarówno niezależnym sklepom detalicznym, jak też supermarketom i dyskontom, jest nie tylko z korzyścią dla nich, ale także dla konsumentów i całego rynku.
Grupa Eurocash wykazuje w aktualnej edycji Rankingu, że z roku na rok kolejni dostawcy dostrzegają potencjał sklepów lokalnych. Szczególnie jedna kategoria produktowa pozytywnie wyróżniała się w drugim kwartale 2023 roku na tle pozostałych: środki do prania kupimy taniej w sklepie niezależnym niż w supermarkecie lub dyskoncie. Na wymienienie zasługują także inne kategorie, jak np.: soki i napoje niegazowane, mleczne desery, papier toaletowy, śmietana oraz produkty konserwowe – warzywa konserwowe i konserwy rybne.
Niektórzy dostawcy coraz mocniej postrzegają rynek niezależny jako szansę na rozwój swoich biznesów. Są wśród nich międzynarodowe koncerny oferujące np. napoje gazowane, soki i napoje niegazowane czy słodkie wypieki, ale także polskie przedsiębiorstwa produkujące warzywa konserwowe i musztardy. Sklepy lokalne stanowią już ponad 15 proc. w kontrybucji do wzrostu producentów tych kategorii.
Pole do poprawy mają jeszcze natomiast dostawcy w kategoriach: czekolady, pralin, soków i napojów niegazowanych oraz wody mineralne, serki słodkie i homogenizowane, słodkie wypieki, mleko, masło oraz pasty do zębów – ceny tych produktów w dyskontach i supermarketach są znacząco niższe niż w sklepach lokalnych.
Ranking znajduje się na stronie: https://www.grupaeurocash.pl/esg/ranking-rowni-w-biznesie-2023