Ta strona korzysta z plików cookie.

Piotr i Paweł: 25 lat przyjemności zakupów

alt
5 listopada 2015

altPoznańska sieć Piotr i Paweł w listopadzie br. zaczyna świętować 25-lecie swojej obecności na rynku, a ćwierć wieku to doskonała okazja do podsumowania .

Pierwszy Piotr i Paweł otworzył się w 1990 przy ul. Głogowskiej w Poznaniu. W czasach kryzysu, na niewielkiej powierzchni, oferował niespotykane towary i uprzejmą  obsługę, co latach 90-tych było rzadkością. Kolejny sklep, na poznańskim Starym Żegrzu, był nieco większy, ale nadal pozostawał małym  osiedlowym marketem. Dopiero po 5 latach od otwarcia pierwszego Piotra i Pawła powstał duży supermarket przy ul. Gronowej, który do dziś jest kultowym sklepem Poznaniaków.

Początek rozwoju polskich supermarketów to lata 90-te, okres przemian gospodarczych i boomu zagranicznych sieci. W latach gdy wielu silnych operatorów spożywczych pojawiało się na polskim rynku, brało udział w konsolidacjach bądź wycofywało się z niego, Piotr i Paweł kontynuował zrównoważony rozwój. 

Ekspansji sieci towarzyszy rozwój logistyczny i handlowy.  W roku 2002 powstał pierwszy magazyn logistyczny, w 2003 r.-sklep internetowy,  przełamujący dotychczasowe standardy zakupowe  na rynku spożywczym. W kolejnym roku otworzył się pierwszy Piotr i Paweł w stolicy. Sklepy już wtedy koncentrowały się na wygodzie zakupów, kompetentnym personelu, wyróżniającym się wystroju, niespotykanej jakości produktów świeżych, imporcie innowacyjnych produktów.  Sukces Piotra i Pawła pozwolił rozpocząć rozwój sieci w formule franczyzowej.  W roku 2008 obrót  poznańskiej sieci przekroczył magiczny miliard. Rok później, w 2009, aby wzmocnić działania charytatywne  skierowane do dzieci, powstała Fundacja Piotr i Paweł „Radość dzieciom”. W kolejnym roku nastąpił kolejny przełom dla supermarketów: sieć wprowadziła linię produktów Piotr i Paweł, odważnie sygnowanych nazwą supermarketów, jako gwaranta jakości asortymentu.  W 2015r. nastąpił kolejny przełomowy krok mający na celu przyspieszenie ekspansji- powstał drugi, mniejszy koncept sieci- Piotr i Paweł Market.

Z okazji 25-lecia sieć Piotr i Paweł przygotowała dla swoich klientów 4-tygodniową akcję „Urodziny za pół ceny”, podczas której konsumenci mają możliwość kupowania ulubionych produktów z 50% rabatem. Akcja rozpoczyna się 4 listopada i potrwa do 1 grudnia 2015.

Obecnie Piotr i Paweł to 125 supermarketów i 2 markety w 63 polskich miastach, z asortymentem sięgającym 15000 pozycji, korzystający z własnej, nowoczesnej infrastruktury logistycznej. Piotr i Paweł współpracuje z Grupą Handlową PL Plus, jednoczącą handlowo polskie sieci, posiadającą wspólną markę produktów ekonomicznych Lubię :).

Obroty polskiej sieci za rok finansowy 2014 wyniosły 2.035 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2013 o 5,6 proc. Planowana ilość placówek na koniec 2015 to ponad 130 supermarketów. W roku 2016 sieć planuje otworzyć ponad 20 supermarketów.

 

alt