Ta strona korzysta z plików cookie.

Centra Monitoringu Wizyjnego

alt
5 listopada 2015

altW jednej ze swoich publikacji dr Paweł Wittich z Akademii Monitoringu Wizyjnego napisał: „Kradzieże w sklepach to w globalnym wymiarze straty liczone w miliardach. Kradzieży dokonują nie tylko klienci, ale także pracownicy. Patrząc przez pryzmat systemu monitoringu wizyjnego, wydaje się, że przestrzeń sklepu tworzy idealne warunki, by system CCTV skutecznie zniechęcał złodziei: ograniczona liczba wejść i wyjść, stały układ alejek ułatwiający objęcie ich dozorem kamer, odpowiednie natężenie światła… Mimo to złodzieje nie obawiają się kamer w sklepach. Jak zatem zwiększyć skuteczność sklepowych systemów CCTV”?

Odpowiedzią na to pytanie może być outsourcing stacji monitorowania (www.smart-monitoring.pl). Według dr Pawła Witticha „…złodziej boi się kamer tylko wtedy, gdy zostanie złapany”, a zatem ważne jest nie tylko to, aby instalować skuteczne systemy CCTV, ale przede wszystkim, aby skutecznie z nich korzystać. Centra Monitoringu Wizyjnego rewolucjonizują polski rynek usług ochrony osób i mienia. Korzyści wynikających z zastosowania takiego rozwiązania jest wiele. Najważniejsze z nich to:

  • Obniżenie kosztów funkcjonowania (Centrum Monitoringu Wizyjnego może równolegle obsługiwać wiele obiektów, co pozwala na redukcję kosztów związanych z wyposażeniem stanowisk oraz zatrudnianiem operatorów).
  • Dedykowany operator dla każdego klienta (ogromną zaletą jest dobieranie odpowiednich operatorów w zależności od specyfiki obserwowanych obiektów już na etapie rekrutacji, selekcji i szkolenia – specjalizacja branżowa).
  • Zdalny dostęp do danych i oprogramowania (gdy istnieje konieczność zgrania materiału video, można taką operację wykonać zdalnie).
  • Pełne bezpieczeństwo danych i klientów.
  • Dostęp do nowoczesnych technologii.

Jeżeli decydujemy się na inwestowanie w techniczne zabezpieczenia, które mają przyczynić się do ograniczania strat, to nie wolno nam poprzestawać wyłącznie na stworzeniu systemu. Zadbajmy o to, aby przynosił on oczekiwane korzyści.

Adam Suliga, Ekspert Polskiej Izby Handlu