Ta strona korzysta z plików cookie.

Wspólne szkolenie kancelarii Sołtysiński Kawecki & Szlęzak i Polskiej Izby Handlu „Umowy sieci handlowych z dostawcami a tzw. opłaty półkowe”

alt
25 lutego 2015

alt

Ponad 30 osób (w tym członkowie zarządów, radcy prawni, kupcy)  z 17 firm reprezentujących wszystkie formaty handlu w Polsce wzięło udział w zorganizowanym wspólnie przez kancelarię prawną Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak oraz Polską Izbę Handlu szkoleniu „Umowy sieci handlowych z dostawcami a tzw. opłaty półkowe”, które odbyło się 20 lutego 2015 w Warszawie.

Prawnicy kancelarii przedstawili uczestnikom szkolenia problematykę związaną z dotychczasowym orzecznictwem dotyczącym opłat półkowych oraz obecny stan prawny już po październikowym wyroku Trybunału Konstytucyjnego w tej sprawie, a także możliwe w obecnym stanie prawnym rozwiązania, na których powinna opierać się współpraca z dostawcami.

Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z października zeszłego roku pomimo niekorzystnego na pierwszy rzut oka dla handlu rozstrzygnięcia wprowadza jednak nowe elementy, które mogą wpłynąć na zmianę orzecznictwa, i to właśnie staramy się pokazać uczestnikom szkolenia  – mówi mec. Paweł Moskwa partner w Kancelarii Sołtysiński Kawecki i Szlęzak.

– Jedną z kluczowych kwestii adresowanych przez TK jest to, że dostawca będzie musiał każdorazowo udowodnić, w jaki sposób sieć handlowa utrudniła dostęp do rynku poprzez nałożenie określonej opłaty  – dodaje prawnik.

Bardzo duże zainteresowanie szkoleniem potwierdza jak ważny jest to dla handlu temat, cieszymy się że nasza wspólna inicjatywa spotkała się z takim zainteresowaniem. Zależy nam aby sieci handlowe były w pełni świadome obecnego stanu prawnego i wynikających z tego ograniczeń i ułatwień – podsumowuje Maciej Ptaszyński, Dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Mamy nadzieję, że zorganizujemy wspólnie więcej tego typu wydarzeń tak aby wszyscy zainteresowani mogli skorzystać z wiedzy i doświadczenia kancelarii w tym zakresie – dodaje Ptaszyński.

Polska Izba Handlu od lat stoi na stanowisku, iż problematyka opłat wsparcia sprzedaży jest ważnym elementem funkcjonowania współpracy pomiędzy dostawcami, a sieciami handlowymi natomiast zapis w Ustawie o Zwalczaniu Nieuczciwej Konkurencji regulujący tę problematykę pozostawiał zawsze więcej pytań niż dawał odpowiedzi.