Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
ma zaszczyt zaprosić
na konferencję naukową
Handel niezależny i sieciowy w Polsce
wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy
Konferencja odbędzie się w 2 marca 2015 roku
w sali konferencyjnej IBRKK
Warszawa, Al. Jerozolimskie 87, V. p. w godzinach 10:30 – 15:00
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Instytut nie ponosi kosztów związanych z dojazdem na konferencję.
Prosimy o potwierdzenie udziału do dnia 27 lutego 2015 r.
Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur,
Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa
Tel./fax. (22) 628-55-85, e-mail: ibrkk@ibrkk.pl
Konferencja jest poświęcona ocenie rozwoju handlu wewnętrznego w latach 2009-2014 oraz wymianie myśli, poglądów i doświadczeń przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej na temat wpływu rozwoju nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych na przedsiębiorstwa handlowe, dostawców i konsumentów.
PROGRAM KONFERENCJI
10:30 – 11:00 – Rejestracja uczestników konferencji
11:00 – 11:15 Powitanie gości oraz słowo wstępne
Dyrektor Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
Przedstawiciel Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji
11:15 – 12:25 Prezentacja treści rocznika
„Handel wewnętrzny w Polsce 2009-2014”
11:15 – 11:50 Zmiany w handlu w okresie chwiejnego rozwoju gospodarczego Polski
dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
11:50 – 12:10 Franczyza w handlu – ocena stanu i perspektywy rozwoju
dr Marta Ziółkowska, Szkoła Główna Handlowa
12:10 – 12:30 Handel wysyłkowy w Polsce
dr hab. Mariusz Trojanowski, prof. Uniwersytetu Warszawskiego
12:30 – 13:15 Panel
nt. Innowacje jako kluczowy czynnik wzrostu
konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych
Moderator dr hab. Grażyna Śmigielska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Zagadnienia do dyskusji panelowej:
- Konkurencja w handlu – nowe zjawiska i procesy
- Zrównoważony rozwój form handlu – modny temat, czy ekonomiczno-społeczne uzasadnienie? Jak to zrealizować?
- Determinanty wzrostu konkurencyjności handlu niezależnego, sieciowego i elektronicznego
- Handel hurtowy jako integrator handlu w Polsce
Uczestnicy dyskusji panelowej
Przedstawiciele: Ministerstwa Gospodarki, Polskiej Izby Handlu, Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
13:15 – 13:45 Lunch
13:45 – 14:45 Panel nt.
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK)
w handlu wewnętrznym – ocena stanu, skutki dla klientów i przedsiębiorstw
Moderator – dr hab. Barbara Borusiak, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Zagadnienia do dyskusji panelowej:
- Wykorzystanie TIK w procesach zaopatrzenia i sprzedaży
- Wykorzystanie nowych technologii w komunikacji przedsiębiorstwa handlowego z rynkiem
- Formy handlu elektronicznego a ochrona konsumentów w Polsce
Uczestnicy dyskusji panelowej
Przedstawiciele: Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie, Polskiej Izby Handlu, Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
14:45 – 15:30 Dyskusja i zakończenie konferencji