Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

jabluszko.jpgalmares.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgcomexmn.jpgrabat.jpgdesignum.jpgRYDZ.jpgdelikatesy.jpgblysk.jpglewiatan_new.jpgbartnik.jpgmaxku.jpggroszek_zolte.jpgLeroyMerlin.jpgkontigo.pngnomax.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgredlink.pngintermarche_tabela.pngsezam.jpgbrico_kopia.jpgsolt_logo_male.jpgKolporter.png_Arsenal_PL_logo_male.jpgmkwiech.jpgpsd.jpgkzr-ss-spoem.jpgEurocash.jpgmaxel.jpgdak1.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgfaktoriawin.jpgabc.jpgNovitus.pnginmedio.jpgfrisco.jpgTK_logo_2016.jpgGama.jpgKoliber.jpgalpan.gif

Druga część rankingu „Równi w Biznesie” Polskiej Izby Handlu

 

Polska Izba Handlu już po raz drugi wyróżnia producentów, którzy dbają o partnerskie relacje biznesowe w handlu detalicznym. W kategorii „Piwo” rankingu „Równi w Biznesie” bezkonkurencyjni okazali się producenci krajowych marek, ale na podium znalazł się również globalny koncern. 

Ustalenie pochodzenia towarów w celu zastosowania korzyści z umowy CETA

CETA, czyli Kompleksowa Umowa Gospodarczo-Handlowa pomiędzy Unią Europejską a Kanadą, nie zaczęła jeszcze w pełni obowiązywać. Umowa została na razie zatwierdzona przez Parlament Europejski i tymczasowo wejdzie w życie dopiero po jej zatwierdzeniu przez Parlament Kanadyjski. Zdaniem ekspertów może to nastąpić już w te wakacje.

Jak pokazują dane CMR, w marcu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była aż o 16,6% wyższa niż w lutym 2017 r., ale wzrost ten wynikał w dużej mierze z większej liczby dni (marzec był o 3 dni dłuższy niż w lutym). W ujęciu rdr odnotowano wzrost całkowitej wartości sprzedaży o 6,6%. Z danych CMR wynika, że w marcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 12,89 zł, o 2,4% więcej niż przed rokiem – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Projekt pod względem redakcyjnym i przyjętej techniki legislacyjnej budzi szereg wątpliwości. Znajdują się w nim nieścisłości wynikające zarówno z wykładni zaproponowanych przepisów i w świetle zaprezentowanego uzasadnienia do Projektu. Uzasadnienie do Projektu w dużej mierze nie daje odpowiedzi dla celowości rozwiązań prawnych przyjętych w Projekcie. Nie ulega jednak wątpliwości, iż argumenty te nie mogą być ocenione jako wystarczające z punktu widzenia regulacji prawnej o tak wielkiej wadze dla sfery gospodarczej kraju.

 

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 46 (04/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Polska Izba Handlu zwróciła się do Pani Premier Beaty Szydło oraz Ministra Finansów i Rozwoju Mateusza Morawieckiego o reaktywowanie Rady Konsultacyjnej ds. Handlu i Usług. Rada Konsultacyjna ds. Handlu i Usług przy Ministrze Gospodarki działała w latach 2012 – 2015 zrzeszając organizacje reprezentujące środowiska handlu i usług w naszym kraju.

 

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 59 (12/2018)

bryt napis

Konferencja Quo Vadis Szkolenia

22 lutego 2109

Warszawa

QuoVadis400x300 02 2

Kongres Mięsny

28 lutego 2018

Warszawa

logotyp KM 2019 RGB 400x300