Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

maxku.jpgInventage.pngEurocash.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgdelikatesy.jpgShell_logo.svg.pngMASPEX_RGB_m.jpgfaktoriawin.jpgkzr-ss-spoem.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngspoem-wss-srdmiescie.jpglewiatan_new.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgKoliber.jpgShell_Pecten-CMYK.jpgODIDO.pngalmares.jpgalpan.gifabc-logo.pnggroszek.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngpsd.jpgmkwiech.jpgbrico_kopia.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngbig_ben.jpgfrisco.jpgRYDZ.jpgTK_logo_2016mini.jpgarsenal.pngintermarche_tabela.pngkontigo.pngLeroyMerlin.jpgeuro-sklep-d.pngblysk.jpgMyShop_jpg.jpglogo-zabka-01.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngmaxel.jpgabc-d.png

W związku z publikacjami informującymi o popieraniu przez Polską Izbę Handlu ogłoszonego wczoraj projektu NBP dotyczącego obniżenia popytu na monety 1 i 2 grosze Polska Izba Handlu informuje, że poparcia takiego nie udzielała i nie udziela.


- We wcześniejszych wystąpieniach odnosiliśmy się pozytywnie do pomysłu wycofania z obiegu drogich w produkcji i obsłudze monet 1 i 2 groszowych, jednakże ogłoszony wczoraj przez przedstawicieli NBP projekt ustawy takiego zapisu nie zawiera, odnosi się jedynie do zaokrąglania należności uiszczanej przez klienta przy kasie - komentuje Marcin Kraszewski, rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu - w związku z tym, że zgodnie z naszymi analizami projekt ten może naruszać ustawę o cenach (klient płacący gotówką nie będzie miał pewności co do ostatecznej sumy do zapłaty przy kasie), oraz wymagałby dedykowanych rozwiązań kasowych i księgowych, budzi nasze poważne wątpliwości - dodaje.

Polska Izba Handlu jako organizacja zrzeszająca ponad 30 tys. przedsiębiorców sektora handlu i usług (ok. 20% rynku) nie została uwzględniona w konsultacjach społecznych prowadzonych przez NBP dla omawianego projektu.

 

PIH_logo_4x3
Nowoczesność z tradycjami

Zachowanie różnorodności handlu i usług
na rynku wewnętrznym
 


Biuletyn Polskiej Izby Handlu nr 01/2013

10 stycznia 2013 | Warszawa
 
Najważniejsze wiadomości

Recesja w handlu detalicznym w Polsce i wystraszony konsument

„Według szacunków Polskiej Izby Handlu sprzedaż w detaliczna w grudniu spadła r/r lub wzrosła najwyżej o 1 procent. Tak czy siak, jeżeli szacunki się potwierdzą oznacza to spadek w ujęciu realnym od 1 do kilku procent r/r.” Analizę sytuacji podjął prof. Krzysztof Rybiński...

PIH_logo_4x3W Parlamencie Europejskim trwają ostatnie prace nad nową dyrektywą w sprawie egzekwowania Dyrektywy 96/71/WE dotyczącej delegowania pracowników na rynki zewnętrzne w ramach świadczenia usług. Dyrektywa w projektowanym kształcie praktycznie zablokuje możliwości świadczenia usług poprzez delegowanie pracowników z Polski do innych krajów UE.


- Nowa dyrektywa wpłynie na drastyczny spadek obrotów polskich firm delegujących pracowników, a co za tym idzie spowoduje wzrost bezrobocia i bankructwa w sektorze usług, który obok sektora handlu pełni znaczącą rolę w naszej gospodarce - komentuje Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.


W grudniu ub. roku Polska Izba Handlu zwróciła się w tej sprawie z prośbą o obronę interesów przedsiębiorców do Premiera Donalda Tuska i Ministrów: Pracy i Polityki Społecznej oraz Spraw Zagranicznych. Sprawa jest o tyle istotna, że dotyczy niebagatelnej kwoty

Warszawa, dn. 8 stycznia 2013r.

logo_50plus_kolINFORMACJA O ZAKOŃCZENIU POSTĘPOWANIA

Dotyczy: Zapytanie ofertowe nr 1/PIH/d/2012/cz.1

dotyczy zamówienia:

opracowania graficznego, składu, korekty, przygotowania do druku oraz druku i dostawy Informatora o Projekcie

w ramach realizacji Projektu: „Kobiety 50+ Talenty Wiedzy – wykorzystanie potencjału pracowników

powyżej 50 roku

Narodowy Bank Polski przygotowuje się do wycofania z obiegu jedno- i dwugroszówek. Jeszcze w pierwszym półroczu bieżącego roku powstanie projekt ustawy wprowadzającej obowiązek zaokrąglania płatności.

Marcin Kraszewski, Polska Izba Handlu: "Popieramy pomysł wycofania z obiegu jedno i dwugroszówek. By klient nie odczuł skutków zmian w postaci podwyżki cen trzeba jednak wypracować jasne i rozsądne zasady, na podstawie których ceny byłyby zaokrąglane w dół lub w górę."

Warszawa, dn. 4 stycznia 2013r.

logo_50plus_kol

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis