21 stycznia br. ruszyła kampania promocyjna projektu pod hasłem: Kobiety 50+. Plus dla Twojej Firmy. Partnerem Projektu jest Polska Izba Handlu.
Kampania obejmuje spoty radiowe emitowane w 3 mazowieckich rozgłośniach radiowych (Radio Kolor, Radio PIN i Polskie Radio Radio dla Ciebie).
W ramach kampanii zapraszamy Przedsiębiorców do udziału w Projekcie i proponujemy informacje o korzyściach płynących z zatrudniania i odpowiedniego wykorzystania potencjału kobiet powyżej 50. roku życia w działalności małych i średnich przedsiębiorstw handlowych.
Program skierowany jest do Przedsiębiorców kategorii MSP prowadzących działalność handlową na terenie województwa mazowieckiego i zatrudniających kobiety 50+ oraz pracowników poniżej 35 r.ż.
W ramach projektu oferujemy bezpłatne badanie i zaprojektowanie dedykowanej strategii zarządzania zasobami ludzkimi, dzięki której osoby 50+ zostają wyposażone w dodatkowe kompetencje, a mniej doświadczeni pracownicy poniżej 35 r.ż. zyskują dostęp do fachowych szkoleń i coachingu.
Wśród zgłoszonych Przedsiębiorców przeprowadzony zostanie konkurs na pracodawcę najbardziej przyjaznego Kobietom 50+, który uzyska bezpłatną promocję w ramach planowanej kampanii billboardowej oraz radiowej.
"Zależy mi na utrzymaniu równowagi w handlu" -
"Styczeń w naszej ocenie będzie okresem dalszego hamowania dynamiki w detalu, między innymi w związku z drastycznym wzrostem wielu kosztów stałych (czynsze, woda, śmieci, energia), które dotykają nie tylko handel, ale przede wszystkim konsumentów, którzy siłą rzeczy będą musieli ograniczyć wydatki. W związku z tym spodziewamy się, że pierwsze odbicie nastąpi dopiero w okresie Świąt Wielkanocnych, czyli na początku II kwartału 2013 roku" - powiedział w wywiadzie dla PAP Nowakowski.
"W ujęciu średniorocznej wartości sprzedaży detalicznej przewidujemy, że 2013 rok będzie rokiem +chudym+, obawiamy się, że ewentualny wzrost rdr nie przekroczy 2 pkt. proc. powyżej inflacji" - dodał.
Zdaniem Nowakowskiego na pogarszającej się koniunkturze w handlu detalicznym mogą zyskiwać dyskonty, a tracić małe sklepy niezrzeszone.
"Spadająca zasobność portfela będzie sprzyjać przepływowi klientów w stronę najtańszej, choć niekoniecznie najkorzystniejszej oferty na rynku, dlatego spodziewamy się, że dyskonty będą nadal notować wzrost obrotów. Druga w kolejności będzie prawdopodobnie kategoria sklepów typu convenience, średniego formatu, zintegrowanych w sieciach franczyzowych opartych na wspólnej dystrybucji i nowoczesnych technologiach" - powiedział.
"W najtrudniejszej sytuacji będą sklepy niezrzeszone, małe, które bez wsparcia sieci i zintegrowanej dystrybucji nie będą miały szans utrzymania się na rynku. Rynek hipermarketów prawdopodobnie utrzyma się na niezmienionej istotnie pozycji" - dodał.
Prezes PIH uważa, że największe spadki sprzedaży odnotują artykuły delikatesowe o podwyższonej jakości.
"W perspektywie spadających możliwości zakupowych Polaków można przewidywać, że pierwszą kategorią, która zanotuje spadki będą tzw. produkty premium, a więc artykuły delikatesowe o podwyższonej jakości. Kategorią o największym potencjale rozwoju będą produkty marki własnej, które umożliwiają najlepsze połączenie jakości z dostępnością cenową (nie wymagają tak dużych nakładów na promocję, które w przypadku innych produktów wynoszą nawet 1/3 ceny producenta)" - powiedział.
"W perspektywie roku 2013 spodziewamy się, że w kategorii produktów spożywczych przetworzonych polscy producenci utrzymają konkurencyjność pod względem producentów zagranicznych, ponieważ nadal koszty produkcji w Polsce (min. robocizna) będą niższe. W związku z tym nie spodziewamy się spadku udziału krajowej żywności przetworzonej w obrocie" - dodał.
Zmieniająca się struktura handlu detalicznego na korzyść dyskontów i sklepów wielkopowierzchniowych kosztem najmniejszych firm może zagrażać stabilności całego systemu oraz jest niekorzystna dla producentów.
"Podstawowym ryzykiem w handlu jest utrata rentowności z powodu odpływu klientów – w przypadku małych sklepów największym zagrożeniem jest rosnące zagęszczenie sklepów dyskontowych, które pojawiają się w coraz mniejszych, kilkutysięcznych miejscowościach, praktycznie monopolizując lokalny rynek. Mamy do czynienia z postępującą restrukturyzacją sektora handlu, któremu towarzyszy największa od lat fala upadłości, szczególnie w obszarze najmniejszych sklepów, zwłaszcza poniżej 100 m kw. – handel traci na różnorodności, co zagraża poważnie stabilności całego systemu" - powiedział.
"Taka sytuacja jest spowodowana między innymi brakiem działań samorządów w zakresie planowania przestrzennego pod względem gospodarczym. Tworzenie wielkopowierzchniowych obiektów handlowych gdzie popadnie destabilizuje rynek i powoduje koncentrację obrotów w rękach nielicznych dużych graczy. Sytuacja ta nie jest także korzystna dla producentów" - dodał.
W związku z publikacjami informującymi o popieraniu przez Polską Izbę Handlu ogłoszonego wczoraj projektu NBP dotyczącego obniżenia popytu na monety 1 i 2 grosze Polska Izba Handlu informuje, że poparcia takiego nie udzielała i nie udziela.
- We wcześniejszych wystąpieniach odnosiliśmy się pozytywnie do pomysłu wycofania z obiegu drogich w produkcji i obsłudze monet 1 i 2 groszowych, jednakże ogłoszony wczoraj przez przedstawicieli NBP projekt ustawy takiego zapisu nie zawiera, odnosi się jedynie do zaokrąglania należności uiszczanej przez klienta przy kasie - komentuje Marcin Kraszewski, rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu - w związku z tym, że zgodnie z naszymi analizami projekt ten może naruszać ustawę o cenach (klient płacący gotówką nie będzie miał pewności co do ostatecznej sumy do zapłaty przy kasie), oraz wymagałby dedykowanych rozwiązań kasowych i księgowych, budzi nasze poważne wątpliwości - dodaje.
Polska Izba Handlu jako organizacja zrzeszająca ponad 30 tys. przedsiębiorców sektora handlu i usług (ok. 20% rynku) nie została uwzględniona w konsultacjach społecznych prowadzonych przez NBP dla omawianego projektu.
|
Biuletyn Polskiej Izby Handlu nr 01/2013 10 stycznia 2013 | Warszawa |
|
W Parlamencie Europejskim trwają ostatnie prace nad nową dyrektywą w sprawie egzekwowania Dyrektywy 96/71/WE dotyczącej delegowania pracowników na rynki zewnętrzne w ramach świadczenia usług. Dyrektywa w projektowanym kształcie praktycznie zablokuje możliwości świadczenia usług poprzez delegowanie pracowników z Polski do innych krajów UE.
- Nowa dyrektywa wpłynie na drastyczny spadek obrotów polskich firm delegujących pracowników, a co za tym idzie spowoduje wzrost bezrobocia i bankructwa w sektorze usług, który obok sektora handlu pełni znaczącą rolę w naszej gospodarce - komentuje Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.
W grudniu ub. roku Polska Izba Handlu zwróciła się w tej sprawie z prośbą o obronę interesów przedsiębiorców do Premiera Donalda Tuska i Ministrów: Pracy i Polityki Społecznej oraz Spraw Zagranicznych. Sprawa jest o tyle istotna, że dotyczy niebagatelnej kwoty
Warszawa, dn. 8 stycznia 2013r.
INFORMACJA O ZAKOŃCZENIU POSTĘPOWANIA
Dotyczy: Zapytanie ofertowe nr 1/PIH/d/2012/cz.1
dotyczy zamówienia:
opracowania graficznego, składu, korekty, przygotowania do druku oraz druku i dostawy Informatora o Projekcie
w ramach realizacji Projektu: „Kobiety 50+ Talenty Wiedzy – wykorzystanie potencjału pracowników
powyżej 50 roku