Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

LeroyMerlin.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgRYDZ.jpggroszek.jpgalmares.jpgmkwiech.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngkzr-ss-spoem.jpgKoliber.jpgEurocash.jpgmaxku.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngMASPEX_RGB_m.jpgMyShop_jpg.jpgeuro-sklep-d.pngfrisco.jpglogo-zabka-01.jpgTK_logo_2016mini.jpgarsenal.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgbrico_kopia.jpgblysk.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngODIDO.pngalpan.gifabc-d.pngmaxel.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngbig_ben.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpglewiatan_new.jpgabc-logo.pngfaktoriawin.jpgpsd.jpgkontigo.pngintermarche_tabela.pngdelikatesy.jpg
Podczas sympozjum "Niedziela wspólnym dobrem", które odbyło się 25 lutego na UKSW w Warszawie Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu poinformował, że PIH popiera pomysł wprowadzenia ograniczenia handlu w niedziele na podobnych zasadach, jak to ma miejsce w innych krajach europejskich, w tym wielu unijnych.
DOMINIKA KOSZOWSKA/GN Wolna niedziela to czas, który potrzebny jest nie tylko rodzinom, ale także osobom samotnym
W takich krajach jak Belgia, Niemcy, Finlandia, Norwegia czy Austria handel w niedzielę jest zabroniony. W Holandii jest on wprawdzie dozwolony, ale tylko w miejscach turystycznych, z kolei np. w Grecji jest znacznie ograniczony. Hiszpania i Włochy pozwoliły natomiast na wprowadzenie godzin handlowych tylko kilka dni w roku. Aby podobne regulacje - zmiany na drodze odrębnej ustawy lub nowelizacji kodeksu pracy - wprowadzić w Polsce, potrzebna jest jednak wolapolityczna, a tej od wielu lat brakuje w polskim parlamencie.

Nowakowski podał argumenty społeczne za wolną niedzielą: ok. 80% zatrudnionych w polskim sektorze handlowym to kobiety, a ich brak w domu w wolne dni jest szczególnie odczuwalny przez resztę rodziny. Poza tym zdaniem prezesa PIH minął już czas, gdy robienie zakupów w wielkopowierzchniowych centrach handlowych w niedzielę był dla Polaków atrakcją samą w sobie, stanowiąc pożądaną formę spędzania wolnego czasu z rodziną.

Czas wolny, w którym człowiek może dobrowolnie podejmować preferowane przez siebie czynności, staje się w Polsce dobrem coraz trudniej dostępnym – uznał z kolei dr Tomasz Janus z UKSW, omawiając psychologiczne aspekty wartości wolnej niedzieli.
Prelegent poinformował, że 53% Polek i aż 73% Polaków ma doświadczenie pracy zarobkowej w soboty i niedziele. Jednocześnie 69% Polek i 53% Polaków z powodu pracy poświęca dla siebie mniej niż 20 godzin tygodniowo. Niedziela przestała być już dniem tygodnia, w którym zgodnie z nazwą nie podejmuje się żadnego dzieła.

Dr Janus argumentował, że posiadanie odpowiedniej ilości czasu wolnego od pracy jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiej psychiki. Z kolei brak odpoczynku ma destrukcyjny wpływ na zdrowie tak fizyczne, jak i psychiczne. Nieodpowiednia ilość czasu wolnego wpływa także na relacje rodzinne, małżeńskie czy w odniesieniu do przyjaciół.

To właśnie zapewnienie odpowiedniej ilości czasu wolnego od obowiązków zawodowych spowoduje, że człowiek będzie bardziej zadowolony ze swojego życia. Nawet bowiem motywacjafinansowa w miejscu pracy nie zrekompensuje mu tego, co utracił godząc się na dłuższą pracę – tłumaczył prelegent.
Historię powstania i cele Społecznego Ruchu Świętowania Niedzieli przedstawił ks. dr hab. Bogusław Drożdż z Papieskiego Wydziału Teologicznego we Wrocławiu.

Ruch powstał 11 marca 2011 r. w diecezji legnickiej. Gromadzi przedstawicieli różnych środowisk zaangażowanych we wprowadzanie w życie społeczno-kulturowe przesłania zawartego w liście apostolskim "Dies Domini" Jana Pawła II, poświęconego świętowaniu niedzieli. Uczestnikami tego przedsięwzięcia są katolicy świeccy i duchowni oraz instytucje społeczne.Swoją działalnością Ruch chce się wpisywać w konieczność głoszenia Nowej Ewangelizacji. Jego zasadniczym celem jest "budzenie ludzkiej świadomości i utrwalanie w kulturze naszego życia tej świętości, której źródłem jest jedynie Święty Bóg. Nie jest to możliwe bez odkrycia 'na nowo' świętości przynależnej niedzieli" - napisano w deklaracji ideowej Ruchu.

Społeczny Ruch Świętowania Niedzieli "pragnie kształtować opinię publiczną, lansując wartości oraz postawy chrześcijańskiego stylu życia". Ruch ten zamierza zatem wskazywać, że "osobiście przeżywana wiara posiada również swój publiczny wymiar, który w imię wolności religijnej nie tylko nie może być ograniczany, ale przeciwnie – winien być promowany".

O teologicznych aspektach świętowania niedzieli mówił ks. dr Tomasz Wielebski z UKSW. Przywołał on list apostolski Jana Pawła II „Dies Domini”, w którym papież zauważał m.in., że niedziela zatraciła swój pierwotny sens, stając się dla współczesnego człowieka nierzadko jedynie zakończeniem tygodnia, a nie świętem. Z kolei konstytucja o liturgii „Sacrosanctum concilium” przyjęta podczas Soboru Watykańskiego II stwierdziła, że niedziela to świętowanie zmartwychwstania Chrystusa oraz czas radości i odpoczynku. Niedzielne uczestnictwo we Mszy św. jest świadectwem przynależności do Chrystusa i Jego Kościoła oraz ma charakter wspólnototwórczy. O potrzebie świętowania niedzieli mówią także m.in. Kodeks Prawa Kanonicznego i Katechizm Kościoła Katolickiego.

Alfred Bujara z NSZZ Solidarność stwierdził, że od czasu wejścia na polski

Targi Firm Fast Moving Consumer Goods to zupełnie nowy, pionierski projekt Samorządu Studentów SGH.

Już 25 lutego 2013 na Auli Spadochronowej SGH studenci, będą mieli okazję po raz pierwszy zapoznać się z ofertą przygotowaną dla nich przez firmy z branży FMCG oraz wziąć udział w różnorodnych warsztatach i case studies. Lepszemu poznaniu i promocji branży służyć będzie również otwarty panel dyskusyjny oraz liczne konkursy i specjalny event towarzyszący.

Patronem merytorycznym wydarzenia jest Polska Izba Handlu


Targi_firm_FMCG_plakat

forum_napoje_3x4Doskonale znana w branży Wiosenna Konferencja Napojowa, organizowana przez Krajową Izbę Gospodarczą i „Przemysł Rozlewniczy”, po raz pierwszy odbędzie się w zmienionej formule i z nowym partnerem – Wydawnictwem Gospodarczym, wydawcą „Wiadomości Handlowych”. Partnerem Promocyjnym Wydarzenia jest Polska Izba Handlu.

Wydarzenie, nagłaśniane jako Forum Handlu Napojami, będzie spotkaniem producentów wód butelkowanych i napojów z przedstawicielami handlu hurtowego i detalicznego. W programie między innymi dyskusja o logistyce handlu napojami, nowe zasady znakowania produktów

Polska Izba Handlu apeluje o anulowanie projektu zwiększającego swobodę przestępców i straty w handlu

Komunikat prasowy z dnia 20-02-2013


Polska Izba Handlu działając w imieniu reprezentowanych przez siebie środowisk handlu i usług zaprotestowała przeciwko zmianom w art. 119 Ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks Wykroczeń (Dz. U. z 1971 r, Nr 12, poz. 114) mającym na celu podwyższenie górnej granicy kwalifikacji wykroczenia z 250 zł do 1000 zł w przypadku kradzieży.

Z dniem 1 lutego 2013 Inventage Polska Sp. z o. o. dołączyła do grona Członków Wspierających Polskiej Izby Handlu. Witamy z radością nowego Partnera, a poniżej przedstawiamy prezentację działalności i oferty firmy.


inventage_polska_4x3

Inventage Polska

Należymy do Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Polsce natomiast od 10 lat prowadzimy swoją działalność na terenie Francji. Współpracujemy tam z największymi firmami i generujemy dla nich bardzo duże oszczędności, nawet na płaszczyznach, na których wydawać by się mogło takich oszczędności nie da się znaleźć. Obecnie wchodzimy na polski rynek z innowacyjnymi rozwiązaniami. Bardzo ważnym aspektem naszej działalności jest współpraca na zasadzie umowy sukcesu, co oznacza, iż otrzymujemy wynagrodzenie wyłącznie wówczas gdy faktycznie zrealizujemy w państwa firmie oszczędności.

krysztalowy_tasak_1Wyroby wędliniarskie, wyrabiane w supermarketach Intermaché w Goleniowie, Ostrowie Wielkopolskim oraz Świdnicy, zwyciężyły w I Ogólnopolskim Konkursie Wędliniarskim „Kryształowy Tasak”, zorganizowanym przez Dyrekcję Handlową Intermarché. Zgłoszone produkty oceniane były przez przedstawicieli organizacji branżowych oraz znanych kucharzy.

 

Laureaci konkursu, skierowanego do kierowników działów rozbioru prowadzących wędzarnie w obrębie supermarketów Intermarché, ogłoszeni zostali 11 lutego podczas uroczystej Gali Wędliniarskiej w Warszawie. Wśród zwycięzców znalazły się sklepy Intermarché z trzech miejscowości: supermarket ze Świdnicy nagrodzony został za produkt o nazwie „kiełbasa prezesa”, z Ostrowa Wielkopolskiego za „szynkę staropolską”, a z Goleniowa za „pasztet mięsny pieczony”.

 

-Konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem producentów wyrobów wędliniarskich wytwarzanych na terenie naszych sklepów. W sumie zgłoszono ponad 140 produktów –podkreśla Krystyna Koniarek-Dymecka, Dyrektor Departamentu Produktów Świeżych sieci Intermarché. -Jakość ocenianych produktów była bardzo wysoka, dlatego też wybór zwycięzców w

W Unijnej Komisji ds. Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów trwają ostatnie negocjacje nt zmian w przepisach dotyczących delegowania pracowników w ramach Unii Europejskiej. Polska Izba Handlu ostrzega, że nowe przepisy mogą okazać się katastrofalne dla polskich pracodawców oraz równowagi na rynku usług w Europie.

- Unia Europejska miała z założenia stworzyć warunki do swobodnej wymiany handlowej i przepływu usług oraz pracowników pomiędzy krajami członkowskimi. Przygotowywane w ramach dyrektywy 96/71/EC zapisy przeczą jednak tym założeniom, praktycznie blokując możliwości opłacalnego delegowania pracowników do wykonywania zadań na terenie innych państw w ramach UE - stwierdza Waldemar Nowakowski, Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu.

Przygotowywane przez Komisję zmiany dotyczące delegowania pracowników uniemożliwią np. wysyłanie z polskich centrów obsługi wyspecjalizowanych ekip serwisowych do naprawy sprzętu pracującego w krajach członkowskich. Każdorazowy wyjazd specjalistów miałby się wiązać z odrębnym zatrudnieniem u zagranicznego pracodawcy.

- Jest to sytuacja niezwykle niekorzystna dla rozwoju i konkurencyjności polskiego rynku pracy i usług - komentuje Nowakowski - wykwalifikowanym specjalistom nie będzie się opłacało pozostawać w związku z krajowymi pracodawcami, a jedynym rozwiązaniem będzie dla nich czasowa lub stała emigracja i płacenie podatków za granicą. W przypadku odległych kulturowo krajów świata, jest to jeszcze zrozumiałe. Ale w przypadku Unii Europejskiej obnaża niekonsekwencję projektodawców wobec założeń jej utworzenia.

Eksperci Izby podają, że w efekcie nowej regulacji co roku ponosić będziemy gigantyczne straty: tysiące polskich przedsiębiorstw (głównie MSP) z powodu zmniejszenia zamówień zagranicznych i odpływu pracowników, natomiast budżet Państwa z tytułu utraconych składek ZUS i podatków.

- Biorąc pod uwagę katastrofalną sytuację na rynku pracy w Unii dyrektywa ta może się wkrótce okazać przysłowiowym strzałem w kolano również dla gospodarek krajów "starej 15-nastki", które walczą o uszczelnienie swoich rynków, a jednak również w dużym stopniu delegują pracowników za granicę - dodaje Prezes Polskiej Izby Handlu.

Głosowanie w sprawie spornej dyrektywy zaplanowano na koniec lutego 2013 r. W ramach wsparcia dyskusji na temat wymienionych wątpliwości związanych ze zmianami prawa Polska Izba Handlu objęła patronatem seminarium pt „Zmiany w podróżach służbowych i delegowaniu za granicę pracowników – 2013” które ma odbyć się w Warszawie 5 marca 2013. Organizatorem wydarzenia jest agencja C&C Chakowski & Ciszek wraz ze Stowarzyszeniem Agencji Zatrudnienia (SAZ) i Ogólnopolskim Konwentem Agencji Pracy (OKAP).
 


Komunikat prasowy z dnia 04-02-2013

Autoryzacja i kontakt: Marcin Kraszewski, rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
UWAGA, ZMIANA NR TEL.:

 
 
PIH_logo_4x3
Nowoczesność z tradycjami

Zachowanie różnorodności handlu i usług
na rynku wewnętrznym

Biuletyn Polskiej Izby Handlu nr 02/2013

5 lutego 2013 | Warszawa

Najbliższe wydarzenia

11 lutego 2013
Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis