Społeczny Ruch Świętowania Niedzieli "pragnie kształtować opinię publiczną, lansując wartości oraz postawy chrześcijańskiego stylu życia". Ruch ten zamierza zatem wskazywać, że "osobiście przeżywana wiara posiada również swój publiczny wymiar, który w imię wolności religijnej nie tylko nie może być ograniczany, ale przeciwnie – winien być promowany".
O teologicznych aspektach świętowania niedzieli mówił ks. dr Tomasz Wielebski z UKSW. Przywołał on list apostolski Jana Pawła II „Dies Domini”, w którym papież zauważał m.in., że niedziela zatraciła swój pierwotny sens, stając się dla współczesnego człowieka nierzadko jedynie zakończeniem tygodnia, a nie świętem. Z kolei konstytucja o liturgii „Sacrosanctum concilium” przyjęta podczas Soboru Watykańskiego II stwierdziła, że niedziela to świętowanie zmartwychwstania Chrystusa oraz czas radości i odpoczynku. Niedzielne uczestnictwo we Mszy św. jest świadectwem przynależności do Chrystusa i Jego Kościoła oraz ma charakter wspólnototwórczy. O potrzebie świętowania niedzieli mówią także m.in. Kodeks Prawa Kanonicznego i Katechizm Kościoła Katolickiego.
Alfred Bujara z NSZZ Solidarność stwierdził, że od czasu wejścia na polski
Targi Firm Fast Moving Consumer Goods to zupełnie nowy, pionierski projekt Samorządu Studentów SGH.
Już 25 lutego 2013 na Auli Spadochronowej SGH studenci, będą mieli okazję po raz pierwszy zapoznać się z ofertą przygotowaną dla nich przez firmy z branży FMCG oraz wziąć udział w różnorodnych warsztatach i case studies. Lepszemu poznaniu i promocji branży służyć będzie również otwarty panel dyskusyjny oraz liczne konkursy i specjalny event towarzyszący.
Patronem merytorycznym wydarzenia jest Polska Izba Handlu
Doskonale znana w branży Wiosenna Konferencja Napojowa, organizowana przez Krajową Izbę Gospodarczą i „Przemysł Rozlewniczy”, po raz pierwszy odbędzie się w zmienionej formule i z nowym partnerem – Wydawnictwem Gospodarczym, wydawcą „Wiadomości Handlowych”. Partnerem Promocyjnym Wydarzenia jest Polska Izba Handlu.
Wydarzenie, nagłaśniane jako Forum Handlu Napojami, będzie spotkaniem producentów wód butelkowanych i napojów z przedstawicielami handlu hurtowego i detalicznego. W programie między innymi dyskusja o logistyce handlu napojami, nowe zasady znakowania produktów
Polska Izba Handlu apeluje o anulowanie projektu zwiększającego swobodę przestępców i straty w handlu
Komunikat prasowy z dnia 20-02-2013
Polska Izba Handlu działając w imieniu reprezentowanych przez siebie środowisk handlu i usług zaprotestowała przeciwko zmianom w art. 119 Ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks Wykroczeń (Dz. U. z 1971 r, Nr 12, poz. 114) mającym na celu podwyższenie górnej granicy kwalifikacji wykroczenia z 250 zł do 1000 zł w przypadku kradzieży.
Z dniem 1 lutego 2013 Inventage Polska Sp. z o. o. dołączyła do grona Członków Wspierających Polskiej Izby Handlu. Witamy z radością nowego Partnera, a poniżej przedstawiamy prezentację działalności i oferty firmy.
Inventage Polska
Należymy do Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Polsce natomiast od 10 lat prowadzimy swoją działalność na terenie Francji. Współpracujemy tam z największymi firmami i generujemy dla nich bardzo duże oszczędności, nawet na płaszczyznach, na których wydawać by się mogło takich oszczędności nie da się znaleźć. Obecnie wchodzimy na polski rynek z innowacyjnymi rozwiązaniami. Bardzo ważnym aspektem naszej działalności jest współpraca na zasadzie umowy sukcesu, co oznacza, iż otrzymujemy wynagrodzenie wyłącznie wówczas gdy faktycznie zrealizujemy w państwa firmie oszczędności.
Wyroby wędliniarskie, wyrabiane w supermarketach Intermaché w Goleniowie, Ostrowie Wielkopolskim oraz Świdnicy, zwyciężyły w I Ogólnopolskim Konkursie Wędliniarskim „Kryształowy Tasak”, zorganizowanym przez Dyrekcję Handlową Intermarché. Zgłoszone produkty oceniane były przez przedstawicieli organizacji branżowych oraz znanych kucharzy.
Laureaci konkursu, skierowanego do kierowników działów rozbioru prowadzących wędzarnie w obrębie supermarketów Intermarché, ogłoszeni zostali 11 lutego podczas uroczystej Gali Wędliniarskiej w Warszawie. Wśród zwycięzców znalazły się sklepy Intermarché z trzech miejscowości: supermarket ze Świdnicy nagrodzony został za produkt o nazwie „kiełbasa prezesa”, z Ostrowa Wielkopolskiego za „szynkę staropolską”, a z Goleniowa za „pasztet mięsny pieczony”.
-Konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem producentów wyrobów wędliniarskich wytwarzanych na terenie naszych sklepów. W sumie zgłoszono ponad 140 produktów –podkreśla Krystyna Koniarek-Dymecka, Dyrektor Departamentu Produktów Świeżych sieci Intermarché. -Jakość ocenianych produktów była bardzo wysoka, dlatego też wybór zwycięzców w
|
Biuletyn Polskiej Izby Handlu nr 02/2013 5 lutego 2013 | Warszawa |
|