Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

logo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngeuro-sklep-d.pngRYDZ.jpgalmares.jpgkzr-ss-spoem.jpgalpan.giffrisco.jpglewiatan_new.jpgTK_logo_2016mini.jpgmaxku.jpgkontigo.pngSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngLeroyMerlin.jpgMASPEX_RGB_m.jpgabc-d.pngintermarche_tabela.pngbrico_kopia.jpgdelikatesy.jpgKoliber.jpgblysk.jpglogo-zabka-01.jpgEurocash.jpgbig_ben.jpggroszek.jpgabc-logo.pngCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngMyShop_jpg.jpgShell_logo.svg.pngfaktoriawin.jpgODIDO.pngpsd.jpgShell_Pecten-CMYK.jpgmaxel.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngarsenal.pngFlexee-Orangered-RGB.jpgmkwiech.jpg

Danuta JazowieckaArtykuł gościnny dla Polskiej Izby Handlu:

"Nowe zasady dotyczące stosowania, egzekwowania i wdrażania przepisów dotyczących delegowania pracowników w UE"

Danuta Jazłowiecka, Poseł do Parlamentu Europejskiego

Dyrektywa wdrożeniowa a rola Parlamentu Europejskiego

Obecnie obowiązujące przepisy prawne dotyczące delegowania pracowników w ramach świadczenia usług w Unii Europejskiej pochodzą z 1996 roku. Prace nad dyrektywą ws. delegowania pracowników, ze względu na wiele kontrowersyjnych kwestii, trwały około 5 lat i zakończyły się osiągnięciem kompromisu w postaci 9 artykułów ustalających warunki, na jakich ma się odbywać delegowanie. Zgodnie z postanowieniami dyrektywy pracownik delegowany jest pracownikiem, który przemieszcza się do innego państwa członkowskiego, by wykonywać tam czasowo pracę na rzecz swojego pracodawcy. Przysługuje mu prawo do minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w państwie przyjmującym, o ile wynagrodzenie to jest wyższe od wynagrodzenia minimalnego obowiązującego w państwie pochodzenia; to samo dotyczy kilku innych warunków zatrudnienia (np. czasu pracy i wymiaru urlopu wypoczynkowego). Rzeczywistość pokazała jednak, że istnieje potrzeba doprecyzowania pewnych kwestii i dostosowania przepisów do zmieniających się realiów. W konsekwencji Komisja Europejska opublikowała 21 marca 2012 roku projekt dyrektywy wdrożeniowej, która ma na celu poprawę stosowania w praktyce dyrektywy z 1996 roku, nie przewiduje jednakże zmiany zasad delegowania określonych w dyrektywie podstawowej.

Projekt dyrektywy wdrożeniowej jest obecnie przedmiotem prac zarówno Rady Unii Europejskiej i Parlamentu Europejskiego, które współpracują w ramach procedury kodecyzji. W Parlamencie Europejskim projekt dyrektywy, ze względu na swoją tematykę, został przekazany do Komisji Zatrudnienia i Spraw Społecznych (EMPL). Będąc członkiem tej komisji zostałam sprawozdawcą projektu dyrektywy wdrożeniowej, co wiąże się z przygotowaniem przeze mnie sprawozdania (propozycji zmian do projektu KE), koordynowaniem prac w Parlamencie Europejskim oraz prowadzeniem niełatwych negocjacji ze wszystkimi grupami politycznymi w celu osiągnięcia porozumienia, które będzie miało poparcie większości Europosłów. O ostatecznym kształcie stanowiska Parlamentu Europejskiego zadecydują Europosłowie podczas głosowania na sesji plenarnej.

Ponieważ proces delegowania pracowników odbywa się w ramach świadczenia usług na rynku wewnętrznym o dodatkową opinię poproszono także Komisję Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów (IMCO). Projekt dyrektywy wdrożeniowej odnosi się także do kwestii transgranicznego uznawania kar administracyjnych nakładanych na nieuczciwych przedsiębiorców, do czego w swojej opinii ma odnieść się także Komisja Prawna Parlamentu Europejskiego (JURI). Opinie komisji IMCO i JURI nie są jednak wiążące dla komisji wiodącej EMPL.

Galeria zdjęć z konterencji prasowej Komitetu Handlu przy Krajowej Izbie Gospodarczej:

Od kiedy kradzież nie jest przestępstwem?

12.03.2013 godz. 14:00, Centrum Prasowe PAP, ul. Bracka 6/8 w Warszawie

Na temat przewidywanych skutków podniesienia progu wykroczenia dla kradzieży z 250 do 1000 pln dla poszczególnych gałęzi sektora handlu w Polsce wypowiedzieli się eksperci: Tadeusz Zagórski, Prezes Naczelnej Rady Zrzeszeń Handlu i Usług oraz Andrzej Faliński, Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Stanowisko Komitetu Handlu przy KIG ws. ww. projektu projektu przedstawił Waldemar Nowakowski, Przewodniczący Komitetu Handlu przy KIG, Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu

pap_kh_12_03_2013_07 pap_kh_12_03_2013_06 pap_kh_12_03_2013_10
PAP_KH_12_03_2013_13 pap_kh_12_03_2013_08 PAP_KH_12_03_2013_04

Zapraszamy do udziału w kolejnych seminariach organizowanych przez

lithuaniaW imieniu organizatora, Enterprise Lithuania zapraszamy na bezpłatną Gieldę kontaktów „Poznaj potencjał litewskich firm spożywczych”.


Podczas spotkania będą mieli Państwo okazję spotkać się z wieloma litewskimi firmami oraz degustować litewskie produkty.

Uczestnicy z Litwy będą oferowali:

- napoje alkoholowe (piwo, wódka, wino musujące ...)

- artykuły nabiałowe (lody, sery, jogurty ...)

- pieczywo i słodycze (chleb, kanapki, czasteczka,

Kategoria mikro- małych i średnich przedsiębiorstw jest szczególnie istotna z punktu widzenia strategii rozwoju gospodarki na świecie, jest również priorytetem w działaniach Unii Europejskiej i - przynajmniej nominalnie - dla polskiego Rządu. Ostatnie działania tego ostatniego budzą duże wątpliwości przedstawicieli Polskiej Izby Handlu.


- Resort finansów nie po raz pierwszy uderza w najbardziej produktywny sektor gospodarki, a jednocześnie sektor najbardziej niedofinansowany - mówi Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu - Według oceny Polskiej Izby Handlu zrzeszającej zarówno drobnych przedsiębiorców, jak też producentów urządzeń kasowych prowadzona przez MF gwałtowna fiskalizacja małego biznesu oraz zmiany wytycznych bez zachowania okresów przejściowych mogą doprowadzić do kolejnego załamania koniunktury w handlu.

Mowa min. o rozporządzeniu Ministra Finansów, które weszło w życie z dniem 1 marca, narzucając obowiązek stosowania kas fiskalnych przez przedsiębiorców przekraczających poziom 20 tys pln obrotu rocznie.

KH_sCzy czterokrotny wzrost strat w handlu (do

credit_cardW związku z informacją o skierowaniu do prac sejmu projektu ustawy o zmianie ustawy o usługach płatniczych obniżającego wysokość opłat za obsługę kart płatniczych w Polsce Polska Izba Handlu zaapelowała do Marszałek Sejmu ostrzegając przed spodziewanymi naciskami ze strony organizacji płatniczych.

 

barcode_cartW nawiązaniu do wypowiedzi Pana Tomasza Suchańskiego, dyrektora generalnego sieci Biedronka opublikowanej przez portalspozywczy.pl w artykule z dnia 7 marca 2013 (link) informujemy, że zgodnie z naszą najlepszą wiedzą nie istnieje oficjalne stanowisko UOKiK w sprawie ograniczenia sprzedaży produktów markowych w unikalnych gramaturach do niektórych sieci dyskontów, na które powołuje się w swojej wypowiedzi Pan Suchański w nawiązaniu do wątpliwości Polskiej Izby Handlu.

Polska Izba Handlu zajmowała się sprawą dedykowanych gramatur produktów markowych w roku ubiegłym, kiedy to został udowodniony fakt udzielania przez producentów odmów sprzedaży wybranych gramatur produktów markowych argumentowanych produkowaniem ich na wyłączność sieci Biedronka należącej do Jeronimo Martins Polska. Zebrany materiał dowodowy został przekazany do UOKiK z prośbą o rozpatrzenie naszych wątpliwości.

UOKiK odmówił wówczas rozpoznania materiału, wszczęcia postępowania i zajęcia oficjalnego stanowiska, poprzestając na nieformalnej opinii, że zarejestrowane przez nas odmowy sprzedaży artykułów markowych w unikalnych gramaturach sieciom innym niż Biedronka nie stanowią czynu nieuczciwej konkurencji. Tym samym sprawa została więc niejako rozstrzygnięta arbitralnie bez jej oficjalnego rozpoznania. Skorzystanie przez Prezesa UOKiK z prawa do niepodejmowania rozpoznania i wszczęcia postępowania uniemożliwiło jednocześnie złożenie formalnego odwołania, co zamknęło Izbie możliwości dalszego zadziałania w tej sprawie.

Działanie to w praktyce oznacza brak wiążącego stanowiska UOKiK w tej sprawie wydanego w trybie administracyjnym. Trudno więc nazywać to działanie zajęciem stanowiska, jest to raczej unikanie podjęcia tematu i blokowanie działań związanych z formalnym wyjaśnieniem sytuacji.


Komunikat prasowy z dnia 07-03-2013

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis