Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

designum.jpgRYDZ.jpgalmares.jpgmkwiech.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgkzr-ss-spoem.jpgmaxel.jpgintermarche_tabela.pngEurocash.jpgbartnik.jpgkontigo.pngpsd.jpgabc.jpgjabluszko.jpgGama.jpgnomax.jpgTK_logo_2016.jpgbrico_kopia.jpgdelikatesy.jpgKoliber.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgdak1.jpgrabat.jpgblysk.jpgsezam.jpgcomexmn.jpggroszek_zolte.jpgsolt_logo_male.jpgmaxku.jpgfrisco.jpgfaktoriawin.jpgredlink.pnglewiatan_new.jpginmedio.jpgLeroyMerlin.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgalpan.gifKolporter.pngNovitus.png

Sprzedaż w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2 była o 3,9% wyższa w czerwcu 2017 roku w porównaniu do maja 2017 roku i wyższa o 5,6% niż w czerwcu rok wcześniej – wynika z badań Polskiej Izby Handlu i agencji badawczej CMR.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 49 (7/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Groźba poważnej destabilizacji polskiego rynku spożywczego – ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi wchodzi w życie 12 lipca.

Rząd pracuje nad ustawą, która ma dostosować polskie prawo do dyrektywy unijnej dot. ochrony środowiska. Planuje się wprowadzenie od stycznia 2018 roku obowiązkowej opłaty za jednorazowe reklamówki– nawet do 1zł.

Rozumiemy tego typu działania, ale trzeba wprowadzać je rozważnie. Dla niektórych sieci sklepów darmowe reklamówki są sposobem na budowanie przewagi konkurencyjnej. Można zastanowić się jak inaczej rozwiązać problem zanieczyszczania środowiska – zawsze lepiej edukować niż nakazywać. I czy 1zł to jednak nie za dużo za jednorazową siatkę? – komentuje Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby handlu. 

Który z producentów napojów gazowanych jest najbardziej przyjazny małoformatowym sklepom?

Czwarta część rankingu „Równi w Biznesie” Polskiej Izby Handlu

Przedstawiamy Państwu już czwartą odsłonę rankingu „Równi w Biznesie”. Pokazuje on, którzy producenci obecni na polskim rynku traktują po partnersku wszystkie jego segmenty – zarówno wielkie scentralizowane sieci, jak i niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne. Tym razem Polska Izba Handlu przyjrzała się sytuacji na rynku napojów gazowanych. Nie obyło się bez niespodzianek.

30 czerwca br., polska branża handlowa reprezentowana przez Polską Radę Centrów Handlowych, Forum Polskiego Handlu, Polską Organizację Handlu i Dystrybucji, Polską Izbę Handlu, Konfederację Lewiatan oraz Krajową Radę Gastronomii i Cateringu, przedłożyła Minister Elżbiecie Rafalskiej wspólne stanowisko dotyczące projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele.

Komisja Europejska wydała już decyzję – podatek obrotowy od handlu narusza  zasady uczciwej konkurencji i jest nieuzasadnioną pomocą państwa.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

bryt napis

Kongres Mięsny

28 lutego 2018

Warszawa

logotyp KM 2019 RGB 400x300

Cykl konferencji Ministerstwa Finansów dla przedsiębiorców

MPP Bezpieczna Transakcja