Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Checkpoint-Primary-Logo-Navy.pngKoliber.jpgabc-d.pngmaxku.jpggroszek.jpgTK_logo_2016mini.jpgODIDO.pngkzr-ss-spoem.jpgpsd.jpgabc-logo.pngfaktoriawin.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgalpan.gifblysk.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgarsenal.pngRYDZ.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngMASPEX_RGB_m.jpgLeroyMerlin.jpgintermarche_tabela.pngbig_ben.jpgbrico_kopia.jpgalmares.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pnglewiatan_new.jpgmaxel.jpgfrisco.jpgdelikatesy.jpgkontigo.pngeuro-sklep-d.pngBrainPoint-logo-kolor.pngmkwiech.jpglogo-zabka-01.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgMyShop_jpg.jpgEurocash.jpg

W nawiązaniu do dzisiejszej konferencji w Ministerstwie Klimatu i Środowiska Polska Izba Handlu przypomina stanowisko tysięcy polskich małych i średnich przedsiębiorców w kwestii systemu kaucyjnego i zagrożeń wynikających z możliwego wprowadzenia systemu kaucyjnego na opakowania szklane oraz oraz objęcia obowiązkowym systemem kaucyjnym sklepów mniejszych niż 500 m2

czytaj tutaj

Jak wynika z danych CMR,w kwietniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10.9% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 5,4% w porównaniu z kwietniem 2021 r.

Dwudziestu pięciu polskich hurtowników i dystrybutorów podpisało się pod apelem wysłanym do Ministerstwa Finansów z prośbą o likwidację tzw. minimalnego podatku dochodowego, który z całą mocą uderzy w polskich przedsiębiorców operujących na niskich marżach.

Jak wynika z danych CMR,w marcu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 7,7% w porównaniu z marcem 2021 r.

W marcu 2022 r. liczba transakcji w sklepach małoformatowych była znacznie wyższa niż rok wcześniej, m.in. za sprawą większej mobilności (rok wcześniej w marcu zamknięte były m.in. kina, siłownie i restauracje, przez część miesiąca obowiązywała też nauka zdalna), a także wskutek większych zakupów w pierwszych tygodniach po inwazji na Ukrainę. Lepsza niż przed rokiem sprzedaż to również zasługa ocieplenia odczuwalnego w drugiej połowie miesiąca.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w marcu 2022 r.: +20% mdm , +10% rdr

Końcówka zeszłego roku przyniosła podwyżki cen w wielu obszarach, także w kategorii FMCG. Pomimo dużych zmian na rynku warunki współpracy, jakie producenci oferują sklepom, pozostają nierówne. Którzy dostawcy faworyzują dyskonty, a którzy stawiają na rozwój na rynku niezależnym? Na to i inne pytania odpowiada ranking Równi w Biznesie, który sprawdza, w jaki sposób producenci traktują polskie sklepy lokalne.

W czwartym kwartale 2021 r. Grupa Eurocash po raz kolejny sprawdziła, jak wygląda strategia dystrybucyjna i cenowa największych producentów FMCG w Polsce. Wielu dostawców wciąż oferuje preferencyjne warunki współpracy centralnie zarządzanym sieciom, choć zdarzają się i tacy, którzy stawiają przede wszystkim na rozwój na rynku niezależnym.

Jak wynika z danych Polskiej Izby Handlu i CMR Panel,w lutym 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,7% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 1,4% w porównaniu ze lutym 2021 r.

Wysokie, jak na luty, temperatury, szczególnie w połowie miesiąca, a także brak obostrzeń związanych z pandemią sprzyjały wychodzeniu z domu i robienia zakupów w pobliskich sklepach, dlatego liczba transakcji dokonywanych w sklepach małego formatu była wyższa niż przed rokiem.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w lutym 2022 r.: -1,8% mdm , +5,7% rdr

­Zwolnienie z VAT-u artykułów przemysłowych jest niezwykle potrzebne zwłaszcza w obecnej sytuacji, kiedy do Polski przybywają tysiące uchodźców z Ukrainy. Jak widzimy wola Polaków, aby pomagać jest ogromna, potrzeby są równie duże. Warto aby firmy, które chcą przekazać produkty przemysłowe, nie musiały dodatkowo płacić VAT-u. Zmiana tych przepisów jest dziś bardzo potrzebna.

W obliczu rozpoczęcia konfliktu zbrojnego pomiędzy Ukrainą a Federacją Rosyjską w imieniu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji i Polskiej Izby Handlu zwracamy się z apelem do Premiera Mateusza Morawieckiego o udzielenie wszelkiego możliwego wsparcia obywatelom Ukrainy przebywającym legalnie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz napływającym z Ukrainy.

                                                                     Treść tutaj

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis