Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

alpan.gifkontigo.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgdesignum.jpgnomax.jpgTK_logo_2016.jpgdelikatesy.jpgalmares.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpggroszek_zolte.jpgpsd.jpgbrico_kopia.jpgkzr-ss-spoem.jpgbig_ben.jpgjabluszko.jpgcomexmn.jpgmkwiech.jpglogo-zabka-01.jpginmedio.jpgsezam.jpgredlink.pngmaxku.jpgblysk.jpgintermarche_tabela.pngbartnik.jpgGama.jpgmaxel.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgKoliber.jpglewiatan_new.jpgLeroyMerlin.jpgrabat.jpgMyShop_jpg.jpgRYDZ.jpgfaktoriawin.jpgEurocash.jpgfrisco.jpgKolporter.png_Arsenal_EU_logo_male.jpgabc.jpgsolt_logo_male.jpg
Wzrost liczby publikacji o bankructwach sklepów detalicznych wyniósł 80 proc. , fot. UOKiK
Wzrost liczby publikacji o bankructwach sklepów detalicznych wyniósł 80 proc. , fot. UOKiK
Liczba ogłoszeń o upadłościach przedsiębiorstw, które pojawiły się w oficjalnych źródłach w ciągu dwóch miesięcy 2012 roku jest wyższa o 20 proc. od ubiegłorocznej - podała firma Euler Hermes. Wzrost liczby publikacji o bankructwach sklepów detalicznych wyniósł 80 proc. Jest to efekt nasilającej się konkurencji ze strony dyskontów, sieci super i hipermarketów (z ich nowymi formatami typu express, fresh etc.) a także sieci sklepów "patronackich" tworzonych przez dużych hurtowników.
Jak podaje Euler Hermes, hurtownie nadal upadają, ale liczba tych przypadków nie zwiększa się, ponieważ zwiększa się jednocześnie liczba przejęć i połączeń sieci hurtowni.

Wzrost ogólnej liczby upadłości jest potwierdzeniem prognozy odnośnie PKB Polski (zmniejszenie perspektywy jego wzrostu z ok. 4 proc. w ub. roku do prognozowanego w br. 2,5 proc.). Trend wzrostu upadłości nabiera tempa. Analitycy EH uważają, że skala tego wzrostu jest zaskakująca. Jeszcze w styczniu w porównaniu do roku ubiegłego opublikowanych ogłoszeń o upadłościach było jedynie o 6 proc. więcej niż w styczniu 2011 roku. W samym lutym liczba publikacji była wyższa aż o 34 proc. niż w lutym ub. roku (79 wobec 59).

Źródło:

W Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi trwają konsultacje odnośnie utworzenia Państwowej Inspekcji Bezpieczeństwa Żywności i Weterynarii.
 
Lekarze weterynarii apelują o przejęcia przez nową inspekcję części zadań dotyczących żywności będących obecnie w kompetencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Podkreślano, że nowa instytucja zajmowałaby się w sposób kompleksowy zagadnieniem bezpieczeństwa żywności - „od pola do stołu".

Spotkanie związane było z omówieniem zagadnień dotyczących bezpieczeństwa żywności, w tym planowanych zmian organizacyjnych, które mają doprowadzić do utworzenia jednej instytucji, tj. Państwowej Inspekcji Bezpieczeństwa Żywności i Weterynarii.

Projekt założeń do ustawy powołującej Państwową Inspekcję Bezpieczeństwa Żywności i Weterynarii powinien powstać w ciągu najbliższego kwartału.

Nowa instytucja miałaby połączyć i przejąć nadzór nad żywnością sprawowany obecnie przez kilka inspekcji: Inspekcję Weterynaryjną, Państwową Inspekcję Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. Zgodnie z planami Ministerstwa Rolnictwa nowa inspekcja przejęłaby także część obowiązków Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

Pomysł utworzenia nowej jednostki popiera Polska Izba Handlu.

Źródło:

Na temat opłat w łańcuchu dostaw wywiązała się nieformalna polemika między Ministrem Sawickim, a przedstawicielami środowiska handlu (POHiD).

Stanowisko Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi ws. Dyrektywy Tytoniowej 2001/37/WE z dnia 22-02-2012

Magazyn EKG w radiu TOK FM

"Internauci! Oprotestujmy banki - mniejsze opłaty za karty płatnicze"

Magazyn EKG w radiu TOK FM

Stanowisko Polskiej Izby Handlu dotyczące orzeczenia Sądu Okręgowego w Kielcach w sprawie: firma Strunobet-Migacz – gmina Włoszczowa.

Stanowisko Polskiej Izby Handlu

Stanowisko Komitetu Handlu przy Krajowej Izbie Gospodarczejws. projektu obniżenia opłat interchange

Komitet_Handlu_stanowisko_ws_intechange_20-02-2012Komitet Handlu przy Krajowej Izbie Gospodarczej - podstawowa reprezentacja środowiska handluw Polsce, spotkał się w dniu 13 lutego br. z przedstawicielami Departamentu Systemu Płatniczego NarodowegoBanku Polskiego.

Podczas spotkania omówiono dotychczasowy przebieg prac Zespołu Roboczego ds. Opłaty Interchangeprzy Radzie ds. Systemu Płatniczego, organie opiniodawczo-doradczym przy Zarządzie Narodowego BankuPolskiego. W trakcie posiedzenia członkowie Komitetu Handlu (PIH, POHiD, PFPŻ, IBRKK, ZRP) wysłuchaliprezentacji ekspertów NBP na temat problematyki opłaty interchange na rynku bezgotówkowych płatnościkartowych w Polsce.

Pełna treść stanowiska - kliknij obraz.

Rabat-Detal rozwija się, zachowując lokalny charakter oferty

Liczba pozyskanych placówek z szyldem Rabat Detal rośnie z roku na rok. - Największe wzrosty w numeryce odnotowaliśmy w roku 2008 i 2009, co wskazywałoby na to, że sklepy niezrzeszone chętniej przyłączały się do współpracy na zasadach franczyzy. Jak wiadomo działamy w oparciu o rynek tradycyjny i tym samym zachowujemy lokalny charakter naszej oferty - mówi Waldemar Wagan, dyrektor generalny Rabat Detal.

- W naszych sklepach można znaleźć produkty regionalne, czego nie oferują sieci zarządzane centralnie. Placówki Rabat Detal proponują zarówno
Detal-Kocept: Funkcjonowanie w grupie Eurocash przełoży się na większe zyski dla franczyzobiorców
 
 

Marcin Jeżyna, wiceprezes zarządu spółki Detal Koncept

- W ubiegłym roku kontynuowaliśmy rozwój organiczny - podpisaliśmy umowy z kolejnymi właścicielami sklepów, niemal z każdej części Polski, podnosiliśmy jakość placówek. Koncentrowaliśmy się także na zacieśnianiu współpracy z naszymi partnerami, rozwijając program "Złoty Groszek" - mówi w rozmowie z portalem www.dlahandlu.pl Marcin Jeżyna, wiceprezes zarządu spółki Detal Koncept, organizatora sieci Groszek.
 
- Prowadziliśmy również intensywne działania marketingowe i promocyjne. Poprzez szereg konkursów, loterii i dedykowane programy budowaliśmy lojalność klientów do placówek pod szyldem Groszek. Prowadziliśmy ogólnopolskie kampanie reklamowe. Regularnie spotykaliśmy się z naszymi partnerami podczas konferencji operacyjnych, wspólnie pracując nad rozwiązaniami korzystnymi dla sklepów - mówi Marcin Jeżyna.

I dodaje, że miniony rok to także czas niepewności związanej z oczekiwaniem na ostateczne decyzje w sprawie

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 66 (3/2020)

bryt napis

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

BT

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

Kongres MEATing

9 września 2020

Ożarów Mazowiecki

20200130 banner na www PIH

Polagra 2020

28 września - 1 października 2020

Poznań

polagra400x300

Nex Day 2020

Warszawa

29 września 2020

nd wrz 2020

Targi Opakowań i Technologii Pakowania

18-19 listopada 2020

Sosnowiec

opak wag 400x300px kopia