Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

euro-sklep-d.pngfaktoriawin.jpgintermarche_tabela.pngmaxku.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngEurocash.jpgKoliber.jpgpsd.jpgabc-d.pnggroszek.jpgbig_ben.jpglewiatan_new.jpgMASPEX_RGB_m.jpgbrico_kopia.jpgalpan.giffrisco.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpglogo-zabka-01.jpgkontigo.pngLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgmkwiech.jpgTK_logo_2016mini.jpgLeroyMerlin.jpgMyShop_jpg.jpgRYDZ.jpgdelikatesy.jpgalmares.jpgarsenal.pngkzr-ss-spoem.jpgblysk.jpgmaxel.jpg

Sierpień w sklepach małoformatowych do 300 m2

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w sierpniu 2020 r. łączna liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 9% niższa niż rok wcześniej, mimo to ich obroty wzrosły o 6%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w sierpniu 2020 r. : -0,4% mdm, +6% rdr

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +7,2%

30  września wejdą w życie przepisy nakładające obowiązek znakowania mięsa sprzedawanego na wagę grafiką przedstawiającą flagę kraju pochodzenia produktu. Rozporządzenie tutaj.

Od kilku miesięcy światowa, a tym samym i polska gospodarka odczuwa skutki trwającej pandemii. Dynamiczna sytuacja rynkowa i zmieniające się przepisy dają się we znaki praktycznie wszystkim branżom.

Obecna sytuacja sprzyja zmianie podejścia do prowadzenia biznesu, weryfikacji strategii oraz uwzględnienia nowych nawyków zakupowych konsumentów. Jak to zrobić? Odpowiedzią może być e-commerce.

W związku z wysoką liczbą stwierdzonych przypadków COVID-19 w ostatnich dniach Polska Izba Handlu apeluje o bezwzględne zasłanianie nosa i ust podczas wizyt we wszystkich sklepach oraz placówkach usługowych.

Jest to także obowiązek wynikający z przepisów obowiązujących w czasie epidemii. Nie ryzykujmy utraty zdrowia innych przez nieodpowiedzialne zachowania. Pracownicy sklepów przez wiele godzin codziennie narażają swoje zdrowie, przebywając w miejscu, gdzie przewijają się setki ludzi. Uszanujmy ich pracę i zakładajmy maseczkę przed wejściem do sklepu, nie czekajmy na upomnienie, nie wdawajmy się w dyskusje, myślmy o bezpieczeństwie innych w tym trudnym czasie. Bądźmy odpowiedzialni społecznie.

Jednocześnie warte podkreślenia jest, że sieci handlowe na bieżąco monitorują zarówno zalecenia ze strony organów państwowych, jak i z własnej inicjatywy podejmują kroki o charakterze prewencyjnym. Stosują zaostrzone procedury dotyczące zasad higieny i bezpiecznej sprzedaży, w większości przypadków wyprzedzając i rozszerzając przyjęte rozwiązania prawne dotyczące epidemii.

W przeddzień epidemii najrówniej wszystkie rodzaje sklepów traktowali najwięksi producenci m.in. makaronów i środków do prania – wynika z najnowszej edycji rankingu „Równi w Biznesie”, opracowywanego przez Grupę Eurocash oraz Polską Izbę Handlu. Oznacza to, że produkty takie jak makarony Lubella lub EkMak albo proszki do prania Persil, E, Ariel lub Vizir można było znaleźć w dyskontach, supermarketach i sklepach niezależnych w podobnym wyborze i za porównywalną cenę.

W związku wprowadzeniem do  projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu zapewnienia funkcjonowania ochrony zdrowia w związku z epidemią COVID-19 oraz po jej ustaniu zapisu o wejściu w życie 1 stycznia 2021 ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów prezentujemy pismo jakie w tej sprawie Polska Izba Handlu skierowała 3 kwietnia 2020 do przewodniczących wszystkich klubów parlamentarnych. Tutaj

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w czerwcu 2020 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1% niższa niż w rekordowo upalnym czerwcu 2019 r., natomiast liczba transakcji obniżyła się w tym czasie o 18%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w czerwcu 2020 r. : +0,3% mdm, -1% rdr

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +9,4%

Polska Izba Handlu zwróciła się do Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Klimatu i innych w sprawie potrzeby zwolnienia z podatku VAT darowizn. Obecnie obowiązujące przepisy prawa nie zaspokajają w sposób należyty potrzeb oraz interesów różnych grup społecznych.

Skala zapotrzebowania tego typu rozwiązań znacznie przewyższa zakrestymczasowo wprowadzonych zwolnień podatkowych.W Polsce funkcjonuje wiele branż, które ze względu na wysokie koszty związane z przekazaniem darowizny, nie decydują się na skierowanie towarów nadających się do użytku innym podmiotom w celach dobroczynnych.W efekcie produkty te poddawane są utylizacji bądź innej formie niszczenia. Mowa tutaj o takich produktach, jak: sprzęt elektroniczny, odzież oraz inne artykuły nieżywnościowe, tj. wyroby wykonane z użyciem plastiku lub zawierające minerały oraz związki chemiczne­ – wymienia Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

bryt napis

X Cashless Congress

31 maja - 1 czerwca 2022

Warszawa

Baner XCC

 

Targi Polagra

26-28 września 2022

Poznań

Polagra 400x300

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

BT

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2