Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

lewiatan_new.jpgbartnik.jpgkzr-ss-spoem.jpgmkwiech.jpgfrisco.jpgjabluszko.jpgbrico_kopia.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgLeroyMerlin.jpgKolporter.pngmaxku.jpgEurocash.jpginmedio.jpglogo-zabka-01.jpgalmares.jpgRYDZ.jpgalpan.giffaktoriawin.jpgrabat.jpgsolt_logo_male.jpggroszek_zolte.jpgmaxel.jpgnomax.jpgintermarche_tabela.pngkontigo.pngredlink.pngKoliber.jpgsezam.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgGama.jpgdak1.jpgbig_ben.jpgabc.jpgTK_logo_2016.jpgdesignum.jpgcomexmn.jpgblysk.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgdelikatesy.jpgNovitus.pngpsd.jpgMyShop_jpg.jpg

Narodowy Bank Polski podejmuje działania, które mają usprawnić funkcjonowanie obrót gotówką w Polsce. Ważne jest zwiększenie trwałości pieniędzy, odporności na fałszerstwa i obniżenie kosztów emisji.

Jak wynika z danych CMR, w styczniu 2018 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w porównaniu do stycznia 2017 r. wzrosła o 3,7%, mimo iż liczba wszystkich zarejestrowanych transakcji zwiększyła się o niecały 1%. W porównaniu do grudnia 2017 r., kiedy sprzedaż była wyższa niż w innych miesiącach względu na przygotowania do świąt, obroty obniżyły o 12%, natomiast łączna liczba transakcji spadła o około 2%.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w styczniu 2018r. – rdr +3,7%, mdm -12%

Poniżej przedstawiamy ustawy, które będą miały wpływ na handel. Część z nich weszła w życie w ubiegłym roku, część wejdzie w tym, a nad niektórymi prace jeszcze trwają.

Od 1997 roku obowiązują w Polsce przepisy ustawy o ochronie danych osobowych ( uodo), stanowiącej implementację Dyrektywy 95/46/WE w systemie prawa polskiego. Równocześnie w 1997 w przepisach uchwalonej w 1997 roku Konstytucji RP ustawodawca w art. 51 uregulował zagadnienia związane z ochroną danych osobowych i w art. 47 prawo do ochrony prywatności.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 54 (1/2018)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Dane PIH: Sprzedaż w sklepach małoformatowych w grudniu 2017 r. – wzrost 5% rok do roku, wzrost 8,5% miesiąc do miesiąca

Jak pokazują dane CMR, w grudniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5% wyższa od wartości sprzedaży w grudniu 2016 r., mimo iż liczba transakcji spadła w tym czasie o około 1%. W porównaniu z listopadem 2017 r. liczba wszystkich zarejestrowanych paragonów była niższa o 3%, jednak ze względu na przypadające w grudniu święta, kiedy konsumenci częściej decydują się na zakup droższych artykułów i wkładają do koszyka więcej produktów, obroty sklepów wzrosły w grudniu o 8,5% mdmpodała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Ministerstwo Środowiska przygotowało poradnik dot. nowej ustawy o torbach foliowych.

TUTAJ

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 62 (06/2019)

bryt napis

Retail Challenge Poland

11-12 września 2019

Warszawa

11 12 września 2019 Warszawa

Polagra Food

30 września - 3 października 2019

Poznań

Polagra baner400x300

Targi ExpoOPAKOWANIA 2019

20-21 listopada 2019

Sosnowiec

opakowania 400x300px