W dniu dzisiejszym Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz Rada Centrów Handlowych wystosowały wspólny apel do Premiera, Ministra Sprawiedliwości, Ministra Rozwoju i Technologii, Przewodniczących Klubów Parlamentarnych oraz Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców przeciwko planowanemu podwyższaniu progu wykroczenia w przypadku kradzieży.
http://www.pih.org.pl/images/dokumenty/apel_organizacji_kradziez.pdf
Zapraszamy wszystkich przedsiębiorców na bezpłatny webinar. Wszystkim, którzy prześlą zgłoszenia do 29 czerwca na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., prześlemy link do połączenia.
30 czerwca, godz. 12.00 - 13.30
Agenda:
1. Podatnik Bezgotówkowy
a. Założenia i cele
b. Przyspieszony zwrot VAT w 15 dni
c. Jakie warunki należy spełnić i co sprawdza urząd skarbowy
2. Blok pytań i odpowiedzi
3. Estoński CIT 2.0
a. Podstawowe informacje
b. Korzyści z wyboru ryczałtu
c. Estoński CIT vs. Zasady klasyczne
d. Kto może skorzystać z estońskiego CIT
4. Blok pytań i odpowiedzi
Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w maju 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 13.5% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 9,1% w porównaniu z majem 2021 r.
W nawiązaniu do dzisiejszej konferencji w Ministerstwie Klimatu i Środowiska Polska Izba Handlu przypomina stanowisko tysięcy polskich małych i średnich przedsiębiorców w kwestii systemu kaucyjnego i zagrożeń wynikających z możliwego wprowadzenia systemu kaucyjnego na opakowania szklane oraz oraz objęcia obowiązkowym systemem kaucyjnym sklepów mniejszych niż 500 m2
Jak wynika z danych CMR,w kwietniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10.9% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 5,4% w porównaniu z kwietniem 2021 r.
Dwudziestu pięciu polskich hurtowników i dystrybutorów podpisało się pod apelem wysłanym do Ministerstwa Finansów z prośbą o likwidację tzw. minimalnego podatku dochodowego, który z całą mocą uderzy w polskich przedsiębiorców operujących na niskich marżach.
Jak wynika z danych CMR,w marcu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 7,7% w porównaniu z marcem 2021 r.
W marcu 2022 r. liczba transakcji w sklepach małoformatowych była znacznie wyższa niż rok wcześniej, m.in. za sprawą większej mobilności (rok wcześniej w marcu zamknięte były m.in. kina, siłownie i restauracje, przez część miesiąca obowiązywała też nauka zdalna), a także wskutek większych zakupów w pierwszych tygodniach po inwazji na Ukrainę. Lepsza niż przed rokiem sprzedaż to również zasługa ocieplenia odczuwalnego w drugiej połowie miesiąca.
Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w marcu 2022 r.: +20% mdm , +10% rdr
Końcówka zeszłego roku przyniosła podwyżki cen w wielu obszarach, także w kategorii FMCG. Pomimo dużych zmian na rynku warunki współpracy, jakie producenci oferują sklepom, pozostają nierówne. Którzy dostawcy faworyzują dyskonty, a którzy stawiają na rozwój na rynku niezależnym? Na to i inne pytania odpowiada ranking Równi w Biznesie, który sprawdza, w jaki sposób producenci traktują polskie sklepy lokalne.
W czwartym kwartale 2021 r. Grupa Eurocash po raz kolejny sprawdziła, jak wygląda strategia dystrybucyjna i cenowa największych producentów FMCG w Polsce. Wielu dostawców wciąż oferuje preferencyjne warunki współpracy centralnie zarządzanym sieciom, choć zdarzają się i tacy, którzy stawiają przede wszystkim na rozwój na rynku niezależnym.