Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

maxku.jpgGama.jpgcomexmn.jpgintermarche_tabela.pngTK_logo_2016.jpgalmares.jpgfrisco.jpgkzr-ss-spoem.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgjabluszko.jpgbartnik.jpgfaktoriawin.jpgrabat.jpgKoliber.jpgnomax.jpgMyShop_jpg.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgpsd.jpgsolt_logo_male.jpglogo-zabka-01.jpgdelikatesy.jpgKolporter.pngabc.jpggroszek_zolte.jpgblysk.jpgLeroyMerlin.jpgalpan.gifbig_ben.jpgkontigo.pngmkwiech.jpgmaxel.jpgdesignum.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgredlink.pnglewiatan_new.jpginmedio.jpgRYDZ.jpgsezam.jpgEurocash.jpgbrico_kopia.jpg

Jak pokazują dane CMR i Polskiej Izby Handlu, w grudniu 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,5% wyższa od niż rok wcześniej, mimo iż liczba transakcji spadła w tym czasie o 2,5%. W porównaniu z listopadem 2018 r. łączne obroty placówek małego formatu zwiększyły się o 8,6%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w listopadzie 2018 r.: rdr +4,5%, mdm +8,6%

Plastik otacza nas ze wszystkich stron.Wygoda jaką daje nam ten materiał sprawiła, że stał się nieodłączną częścią niemalże każdej sfery życia, pakujemy w niego większość produktów, zabezpieczamy je plastikiem do transportu, a klientom wydajemy zakupy w foliowych torebkach. Wydaje się, że w dzisiejszych czasach bez plastiku nie da się normalnie funkcjonować.

Od 20 maja 2019 każda paczka papierosów, a także każde opakowanie zbiorcze zawierające wyroby tytoniowe w ilości większej niż paczka wprowadzane do obrotu na terenie Unii Europejskiej czy to przez producenta czy też importera musi być zarejestrowane w systemie śledzenia wyrobów tytoniowych Track&Trace. Czytaj więcej...

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 59 (12/2018)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Jak wynika z danych CMR i PIH, w listopadzie 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,1% wyższa niż rok wcześniej i o 9,2% niższa niż w październiku 2018 r. Liczba transakcji w listopadzie br. była aż o 13% niższa niż miesiąc wcześniej i o około 2% niższa niż w listopadzie 2017 r.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych do 300 m2 w listopadzie 2018 r. : rdr +4,1%, mdm -9,2%

Unia Europejska pracuje nad projektem dyrektywy w sprawie nieuczciwych praktyk handlowych w relacjach między przedsiębiorstwami w łańcuchu dostaw żywności. Polska Izba Handlu wysłała do instytucji unijnych pismo, gdzie wyraża szczególny niepokój wobec planowanych zmian w funkcjonowaniu grup zakupowych oraz możliwości ograniczenia ich rozwoju. Wybrane poprawki wniesione do projektu, mogą stanowić zagrożenie dla działania sieci franczyzowych i grup zakupowych.

Polska Izba Handlu wysłała do Prezesa Rady Ministrów pismo z prośbą o przyspieszenie prac nad projektem ustawy, która ma wdrożyć system śledzenia ruchu i pochodzenia wyrobów tytoniowych (Track & Trace). Zgodnie z dyrektywą UE ten skomplikowany pod względem technicznym i logistycznym system musi zacząć działać od 20 maja 2019 roku.

Maciej Ptaszyński: od 2011 roku Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu, od 2020 Wiceprezes Polskiej Izby Handlu. Wcześniej Dyrektor Zarządzający w Accor Services Polska. Pracował także jako Dyrektor Regionu w Adecco Poland. Od 2008 zaangażowany w działania mające na celu poprawę rozwiązań legislacyjnych dotyczących funkcjonowania firm handlowych w Polsce i Unii Europejskiej. Z wykształcenia politolog oraz absolwent kursu z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Pacific Lutheran University w Tacomie, USA.

Uchwalona przez Sejm 5 lipca 2018 r. ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej weszła w życie. Nie dotyczy ona przejmowania firmy za życia właściciela. W tym zakresie żadne przepisy się nie zmieniły. A przecież ponad 90% właścicieli firm dożyje do emerytury i stanie przed bardzo dużym problemem: co zrobić, aby firma dalej działała, mimo że jej właściciel żyje, ale wybiera się na emeryturę?

Jak wynika z danych PIH i CMR, w październiku 2018 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były o 2,2% wyższe niż we wrześniu i o 5,1% wyższe niż w październiku 2017 r. Całkowita liczba transakcji utrzymała się na poziomie sprzed roku, ale w porównaniu do września nieznacznie spadła.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w październiku 2018r.: +5,1% rdr, +2,2% mdm

Marnowanie żywności jest zjawiskiem, które dotyka zarówno sklepy, gastronomię, rolnictwo, jak i każdą osobę. Niezależnie od tego, jak dobrze planujemy dostawy, zakupy i wykorzystanie nabytych produktów - część z nich trafia na śmietnik. W wyniku tego zjawiska w Polsce co roku wyrzuca się blisko 9 mln ton żywności, przez co zajmujemy niechlubne 5 miejsce wśród krajów Unii Europejskiej.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 66 (3/2020)

bryt napis

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

BT

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

Warsaw Shop Expo

17-19 czerwca 2020

Warszawa

400x300 wse zdatą

MEATing 2020 Online

24 czerwca 2020

meating online

VII MIĘDZYNARODOWE TARGI ŻYWNOŚCI I NAPOJÓW

30 czerwca- 2 lipca 2020

Warszawa

worldfood2020 czerwiec

RetailTec Congress

1-2 lipca 2020

Warszawa

retailtec Baner logo

Kongres MEATing

9 września 2020

Ożarów Mazowiecki

20200130 banner na www PIH

Nex Day 2020

Warszawa

29 września 2020

nd wrz 2020

Targi Opakowań i Technologii Pakowania

18-19 listopada 2020

Sosnowiec

opak wag 400x300px kopia