Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

mkwiech.jpgTK_logo_2016mini.jpgEurocash.jpgbrico_kopia.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngeuro-sklep-d.pngabc-logo.pngintermarche_tabela.pngfaktoriawin.jpgalmares.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngODIDO.pngLeroyMerlin.jpgpsd.jpgdelikatesy.jpgRYDZ.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgmaxku.jpgkzr-ss-spoem.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pnggroszek.jpgabc-d.pngalpan.gifblysk.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpglewiatan_new.jpgMASPEX_RGB_m.jpgfrisco.jpgarsenal.pngkontigo.pngMyShop_jpg.jpgKoliber.jpgbig_ben.jpgmaxel.jpglogo-zabka-01.jpg

W dniu dzisiejszym Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz Rada Centrów Handlowych wystosowały wspólny apel do Premiera, Ministra Sprawiedliwości, Ministra Rozwoju i Technologii, Przewodniczących Klubów Parlamentarnych oraz Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców przeciwko planowanemu podwyższaniu progu wykroczenia w przypadku kradzieży.

http://www.pih.org.pl/images/dokumenty/apel_organizacji_kradziez.pdf

Zapraszamy wszystkich przedsiębiorców na bezpłatny webinar. Wszystkim, którzy prześlą zgłoszenia do 29 czerwca na  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.prześlemy link do połączenia.

30 czerwca, godz. 12.00 - 13.30 

Agenda:

1.            Podatnik Bezgotówkowy

a.            Założenia i cele 

b.            Przyspieszony zwrot VAT w 15 dni

c.            Jakie warunki należy spełnić i co sprawdza urząd skarbowy

2.            Blok pytań i odpowiedzi

3.            Estoński CIT 2.0

a.            Podstawowe informacje

b.            Korzyści z wyboru ryczałtu

c.            Estoński CIT vs. Zasady klasyczne

d.            Kto może skorzystać z estońskiego CIT

4.            Blok pytań i odpowiedzi

 

 

 

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w maju 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 13.5% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 9,1% w porównaniu z majem 2021 r.

W nawiązaniu do dzisiejszej konferencji w Ministerstwie Klimatu i Środowiska Polska Izba Handlu przypomina stanowisko tysięcy polskich małych i średnich przedsiębiorców w kwestii systemu kaucyjnego i zagrożeń wynikających z możliwego wprowadzenia systemu kaucyjnego na opakowania szklane oraz oraz objęcia obowiązkowym systemem kaucyjnym sklepów mniejszych niż 500 m2

czytaj tutaj

Jak wynika z danych CMR,w kwietniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10.9% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 5,4% w porównaniu z kwietniem 2021 r.

Dwudziestu pięciu polskich hurtowników i dystrybutorów podpisało się pod apelem wysłanym do Ministerstwa Finansów z prośbą o likwidację tzw. minimalnego podatku dochodowego, który z całą mocą uderzy w polskich przedsiębiorców operujących na niskich marżach.

Jak wynika z danych CMR,w marcu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 7,7% w porównaniu z marcem 2021 r.

W marcu 2022 r. liczba transakcji w sklepach małoformatowych była znacznie wyższa niż rok wcześniej, m.in. za sprawą większej mobilności (rok wcześniej w marcu zamknięte były m.in. kina, siłownie i restauracje, przez część miesiąca obowiązywała też nauka zdalna), a także wskutek większych zakupów w pierwszych tygodniach po inwazji na Ukrainę. Lepsza niż przed rokiem sprzedaż to również zasługa ocieplenia odczuwalnego w drugiej połowie miesiąca.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w marcu 2022 r.: +20% mdm , +10% rdr

Końcówka zeszłego roku przyniosła podwyżki cen w wielu obszarach, także w kategorii FMCG. Pomimo dużych zmian na rynku warunki współpracy, jakie producenci oferują sklepom, pozostają nierówne. Którzy dostawcy faworyzują dyskonty, a którzy stawiają na rozwój na rynku niezależnym? Na to i inne pytania odpowiada ranking Równi w Biznesie, który sprawdza, w jaki sposób producenci traktują polskie sklepy lokalne.

W czwartym kwartale 2021 r. Grupa Eurocash po raz kolejny sprawdziła, jak wygląda strategia dystrybucyjna i cenowa największych producentów FMCG w Polsce. Wielu dostawców wciąż oferuje preferencyjne warunki współpracy centralnie zarządzanym sieciom, choć zdarzają się i tacy, którzy stawiają przede wszystkim na rozwój na rynku niezależnym.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis