W piątek 20 września br. senatorowie głosowali ws. zmiany progu wartości od jakiej kradzież jest uznawana za przestępstwo – 29 senatorów głosowało za pozostawieniem obecnego progu wykroczenia (250zł), 51 senatorów opowiedziało się za podwyższeniem go do 1/4 płacy minimalnej (400zł).
- Nie zgadzamy się na takie zmiany, każda kradzież to przestępstwo, niezależnie czy jest to 249zł, czy 399zł. Zapis w Konstytucji jest jednoznaczny – wszyscy obywatele mają gwarancję ochrony własności - niezależnie od jej wartości. Obecna dyskusja oceniająca co jest warte ochrony, a co nie jest niezgodna z Konstytucją. Jeżeli Prezydent nie zatrzyma tych zmian w prawie, będziemy złożymy skargę do Trybunału Konstytucyjnego – ocenia Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.
Obecna granica do jakiej kradzież jest tylko wykroczeniem to 250 zł – znaczącym problemem sprzedawców są wyspecjalizowane gangi, które kradną towar maksymalnie za 249zł, bo wiedzą, że w przypadku złapania poniosą niewielką karę, nie zostaną wpisani do Krajowego Rejestru Karnego i będą mogli kraść w dalszym ciągu. Podniesienie progu wykroczenia, oznacza zwiększenie skali tego problemu.
Według raportu "Kradzież=Przestępstwo" Fundacji Polskiego Handlu w 2011 roku ukradziono produkty na kwotę 5,4 mld zł, czyli 1,41% sprzedaży detalicznej w Polsce, a skala tego zjawiska rośnie o 4,4 % rocznie.
Przestępcy, którzy regularnie popełniają takie wykroczenia, bez problemu mogą pobrać zaświadczenie o niekaralności i gdy znudzi im się bycie zawodowym złodziejem, mają możliwość podjęcia pracy jako np. ochroniarz w sklepie – dodaje Nowakowski.
Polska Izba Handlu wraz z innymi organizacjami podczas posiedzeń komisji senackich zajmujących się tą sprawą nakreślała konsekwencje jakie te zmiany przyniosą w rzeczywistości. Argumenty te zostały wówczas przyjęte i zgłoszono poprawkę, która pozostawiała granicę wykroczenia na 250 zł, jednak podczas głosowania plenarnego senatorowie ją odrzucili.
Komunikat prasowy 23-09-2013
{youtube}hJ_38FFR6Cs{/youtube}
Dzisiaj Senat RP jednogłośnie poparł projekt zmiany ustawy o usługach płatniczych, który wprowadzi obniżkę interchange do 0,5% w połowie 2014 roku. Obecnie wysokość opłaty interchange w Polsce to ok. 1,3%, średnia w Unii Europejskiej to 0,5 – 0,7 %.
- Cieszymy się, że nikt nie ma wątpliwości co do potrzeby regulacji kwestii opłat interchange w Polsce - Sejm przyjął tę ustawę jednogłośnie, a teraz Senat. Ostatnim krokiem jest podpis Prezydenta i nie mamy wątpliwości, że również poprze te zmiany - nie kryje zadowolenia Waldemar Nowakowski Prezes Polskiej Izby Handlu.
Polska Izba Handlu już od kilku lat wraz z innymi organizacjami zrzeszającymi detalistów zabiegała o obniżenie opłat interchange w Polsce.
Stanowisko prasowe 20-09-2013
16 września 2013 odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów Publicznych w Senacie RP, podczas którego posłowie rozpatrzą zmianę ustawy o usługach płatniczych, która ma wprowadzić obniżkę opłaty interchange w Polsce.
Jest to kolejny krok na drodze do ostatecznego rozwiązania tej kwestii - regulacja ta została jednogłośnie przyjęta przez Sejm, teraz musi być zaakceptowana przez Senat oraz Prezydenta. Organizacje reprezentujące akceptantów – w tym Polska Izby Handlu już od kilku lat zabiegały o ustawowe uregulowanie opłaty interchange w Polsce, ponieważ jest prawie ona dwukrotnie wyższa niż w innych krajach Europy.
Wraz z innymi organizacjami licznie reprezentującymi polskich przedsiębiorców złożyliśmy do przewodniczącego senackiej Komisji Finansów pismo popierające ten projekt. Jesteśmy zadowoleni z decyzji Sejmu i liczymy, że Senat i Prezydent również bez wahania poprą to rozwiązanie. Potrzebne jest rozwiązanie tego problemu ustawowo. Wierzymy, że wreszcie, po wieloletnich staraniach, jesteśmy już blisko wprowadzenia tej niezwykle ważnej dla handlu regulacji. Liczymy, że decyzja nie będzie odkładana, ponieważ każdy dzień zwłoki to olbrzymie straty dla handlu i usług – nawet do 80 mln zł miesięcznie – komentuje Waldemar Nowakowski Prezes Polskiej Izby Handlu.
Obecnie wysokość opłaty interchange w Polsce to ok. 1,3%, średnia w Unii Europejskiej to 0,5 – 0,7 %, obecnie procedowana zmiana ustawy o usługach płatniczych w Polsce zakłada obniżkę interchange do 0,5% od lipca 2014 roku.
Komunikat prasowy z dnia 16-09-2013
{youtube}e0TIYIvDeRo{/youtube}
V BALTIC BUSINESS FORUM 2013
16-18 PAŹDZIERNIKA 2013
ŚWINOUJŚCIE
Baltic Business Forumto odbywające się od 2009r. wydarzenie gospodarcze skupiające przedsiębiorców i polityków z Unii Europejskiej oraz państw Europy Środkowo-Wschodniej. Organizatorami konferencji jest Europe North East Association (dawniej Baltic Business Forum), Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego oraz Prezydent Miasta Świnoujście.
W dniach 16-18 października 2013r. w Świnoujściu odbędzie się
V edycja międzynarodowej konferencji Baltic Business Forum pod hasłem
„Europa: Północ, Wschód – biznes bez granic”.
Tegorocznym gościem honorowym będzie Federacja Rosyjska, a tematy konferencji będą głównie skupiały się na rozwijaniu współpracy gospodarczej między krajami Europy Północnej oraz Środkowo-Wschodniej. W Świnoujściu, jak co roku, spodziewani są aktualni i byli przywódcy państw świata, ministrowie, samorządowcy, szefowie wielu agend rządowych oraz pozarządowych, niezależni eksperci, a przede wszystkim – przedsiębiorcy.
Obrady zainauguruje wystąpienie byłego prezydenta RP, Aleksandra Kwaśniewskiego. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej oraz Minister Janusz Piechociński, który obejmie przewodnictwo nad dyskusją w debacie ministrów gospodarki krajów basenu Morza Bałtyckiego i Partnerstwa Wschodniego.
Aby zarejestrować się na konferencję należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.balticbusinessforum.eui wysłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 1 października 2013r.
Więcej informacji pod numerem tel.: +48 501 074 645 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Szansa rozwoju dla mikro i małych firm
z Mazowsza
Wykorzystaj Internet, by rozwinąć Twoją firmę!
Menedżerowie firm, by zwiększyć obroty, wykorzystują szerokie możliwości, które stwarza sieć. A tych jest bardzo dużo, tylko trzeba wiedzieć, jak z nich korzystać - od stworzenia własnej witryny, skutecznego pozycjonowania strony w wyszukiwarkach, sprzedaż produktów i usług poprzez e-sklepy.
Z myślą o poszerzeniu kwalifikacji kadr mikro i małych firm z terenu Mazowsza Europejska Grupa Doradcza Sp. z o.o. - wiodąca ogólnopolska firma szkoleniowa realizuje projekt:
Wzrost konkurencyjności MMP poprzez handel internetowy
który pozwoli im zdobyć nowe umiejętności związane z wykorzystaniem sieci do zwiększenia pozycji konkurencyjnej na rynku.
,,Zapraszamy pracowników mikro i małych firm z terenu woj. mazowieckiego, działających w branżach kluczowych dla rozwoju województwa, tj.: turystyka (m.in. hotelarstwo, gastronomia), transport, przemysł rolno-spożywczy, ochrona środowiska, handel, motoryzacja, usługi finansowe, energetyka odnawialna, ochrona zdrowia, działalność badawczo-rozwojowa. W projekcie mogą wziąć udział wyłącznie firmy, które nie korzystały z dofinansowania szkoleń i doradztwa w ramach konkursów z Poddziałania 8.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ogłoszonych w ramach w latach 2007-2011 w woj. mazowieckim.
Nasze szkolenia przygotowują do efektywnej pracy we współczesnym środowisku biznesowym. Zajęcia realizowane są na indywidualnych stanowiskach komputerowychi prowadzą je eksperci w dziedzinie IT
z firmy posiadającej autoryzację”- zaprasza kierownik projektu.
Na szkolenia z zakresu Webservices zapraszamy osoby pracujące już na stanowiskach Specjalista IT, Specjalista ds. marketingu, Grafik, Webmaster, Projektant stron sieci Web oraz osoby planujące zająć się tworzeniem i projektowaniem stron.
"Na szkoleniu uczestnicy nabędą wiedzę z zakresu projektowania i rozwoju stron internetowych, poznają sposoby zarządzania projektem, metody badania potrzeb potencjalnych klientów, dzięki czemu będą w stanie w jak najlepszy sposób zaplanować i koordynować powstawanie witryny. Oprócz zagadnień teoretycznych, szkolenie zawiera kilkudniową część ćwiczeniową, w której kursanci pracują na profesjonalnych narzędziach „webdeveloperskich” oraz poznają technologie takie jak HTML, CSS, XML, czy nawet podstawy języka JavaScript.
Szkolenie zawiera informacje o najnowszych trendach oraz kierunkach, w których zmierza dzisiejsze projektowanie stron www, co w znaczny sposób ułatwi pracę osobom w działach zarówno handlowych, marketingowych jak i developerskich" – informuje i zaprasza Katarzyna Łukaszczyk- autoryzowany wykładowca CIW.
W bloku E-commerce uczestnicy poznają m.in.narzędzia i systemy handlu internetowego, korzyści
z zastosowania e-commerce, środki wizualizacji, operacje B2B, B2C, zasadyprojektowania stron przyjaznych wyszukiwarkom, sposoby pozycjonowania stron w wyszukiwarkach oraz zasady prowadzenia sklepu internetowego.
Zapowiada się naprawdę ciekawie. Podczas bezpłatnych zajęć realizowane są liczne ćwiczenia
i omawiane są przykłady, dzięki czemu łatwiej będzie przyswoić specjalistyczną wiedzę.
W celu zwiększenia dostępności do szkoleń Europejska Grupa Doradcza zapewnia noclegi (dla 40% uczestników) w ramach szkoleń z bloku E-commerce; uczestnicy szkoleń Webservices otrzymują
vouchery na egzamin a po jego pomyślnym zdaniu - certyfikat niezależnej, autoryzowanej jednostki.
Rekrutacja trwa; przyjmujemy zgłoszenia chętnych.Pierwsze szkolenia PHP I i PHP Training zaplanowaliśmy od 23 września w Warszawie. Dokumenty zgłoszeniowe udostępniamy na stronie www.e-mazowsze-eu.
W przypadku pytań - zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami pod numerem : 22/ 412 16 01 lub drogą e-mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zapraszamy serdecznie!
III edycja Forum FMCG pod tytułem: „A-Brand. Starcie o serca, umysły i …półkę”, która odbędzie się w dniach 26-27 listopada w Warszawie, tospotkanie top managerów odpowiedzialnych za rozwój i sprzedaż brandów.
Spotkanie to jest unikalną szansą na poznanie strategii tychfirm, które inwestując w produkcję i rozwój marek udowadniają, że nawet na tak wysoce konkurencyjnym rynku są to działania wciąż opłacalne . Skoncentrujemy się na zmianach jakie warto wdrożyć w każdej organizacji chcącej rozwijać produkty markowe w sytuacji ewoluujących zwyczajów zakupowych konsumentów oraz rosnących udziałów produktów private label.
Dwie równoległe sesje tematyczne dotyczące „Rozwoju i zarządzania marką” oraz „Rozwoju sprzedaży” dadzą unikalną możliwość dostosowania agendy spotkania do własnych potrzeb.
Dodatkowo warsztat „4 BRANDINGI”, który wywraca do góry nogami schematyczne myślenie o zarządzaniu marką!
Zapraszamy na dwa nadzwyczajnie efektywne dni, pełneniedostępnej nigdzie indziej wiedzy, unikalnych doświadczeń, inspirujących dyskusji oraz networkingu!
Więcej szczegółów znajdą Państwo na stronie Forum: www.forum-a-brand.com
Na pytania „Poradnika Handlowca” odpowiada
Maciej Ptaszyński,
Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu
„Poradnik Handlowca”: Co Pana zdaniem
ma największy wpływ na zmiany w świadomości konsumentów w postrzeganiu jakości produktów? Maciej Ptaszyński: Myślę, że należy zwrócić tu uwagę na kilka czynników: • Po pierwsze ich dostępność – kiedy możemy kupić dobry produkt w wielu punktach, w tym również za dobrą cenę, staje się on częścią naszej rzeczywistości, ponieważ sięgamy po niego jako po coś naturalnego. • Kolejna sprawa to nasze oczekiwania – coraz częściej zdajemy sobie sprawę, że warto wydać nieco więcej, ale za te pieniądze uzyskać jakość lepszą, niż gdybyśmy zaoszczędzili – a często wybranie droższego jednostkowo, ale lepszego produktu w dłuższej perspektywie czasowej wychodzi po prostu taniej, zdrowiej, lepiej – słowem efektywniej. • Nie należy także zapominać o roli marketingu, którego zadaniem jest tworzyć zapotrzebowanie na określone produkty, co bardzo wyraźnie przekłada się na postawy konsumentów. Czy uważa Pan, że kategoria produktów markowych w Polsce może dynamicznie rozwinąć się w przyszłości? Czy badania Nielsena mogą być sygnałem dla producentów, aby mocniej wspierali tę grupę produktów? Bez wątpienia produkty markowe mają przed sobą przyszłość. Trudno sobie wyobrazić rynek bez dominującego udziału marek producenckich – warto pamiętać, iż zakupy to nie tylko napełnienie lodówki – zakupy pozwalają nam się określić, zrealizować nasze oczekiwania. |
Wsparcie ze strony producentów, udostępnienie szerokiej oferty produktów markowych dla wszystkich uczestników rynku wydaje się być warunkiem niezbędnym i koniecznym dla rozwoju rynku, na czym i producenci skorzystają. Co wyniki badań Nielsena mogą oznaczać dla niezależnych handlowców oraz sieci handlowych? Czy teraz powinni oni jeszcze bardziej postawić na znane, najlepsze marki? To jeden z lepszych możliwych scenariuszy – zwłaszcza niezależnym handlowcom ciężko jest konkurować ceną, ale jakością produktu, markami, zakresem wyboru zawsze. Oczywiście należy zwrócić uwagę, na jakim rynku podejmujemy takie działania. Oznacza to, iż wybory dokonywane przez konsumentów należy rozpatrywać przez pryzmat m.in. danej lokalizacji. Przykładowo w dużych aglomeracjach konsument zwraca uwagę przede wszystkim na wygodę, dostępność towaru, jego jakość, w tym również tę, którą deklaruje każda znana marka. Proces ten odbywa się często kosztem wyższej ceny płaconej przez konsumenta. W miejscowościach mniejszych, w uboższych częściach kraju, o wyższym wskaźniku bezrobocia o zakupie danego towaru i związanych z nim decyzjach konsumenckich decydują inne czynniki, poświęca się na zakupy więcej czasu – po to, aby zrobić je najtaniej. Niemniej jednak wyniki badań Nielsena w tym kontekście napawają optymizmem i pozwalają mieć nadzieję, iż handel nowoczesny z tradycjami będzie miał dzięki takiej ewolucji postaw konsumenckich coraz lepsze perspektywy rozwoju. Dziękuję za rozmowę.
|
źródło: "Poradnik handlowca", wrzesień 2013