Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Eurocash.jpgalpan.gifLeroyMerlin.jpgRYDZ.jpgfrisco.jpgpsd.jpgalmares.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgmaxku.jpgmaxel.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngintermarche_tabela.pnglogo-zabka-01.jpgkontigo.pngBrainPoint-logo-kolor.pngMASPEX_RGB_m.jpgTK_logo_2016mini.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngODIDO.pngMyShop_jpg.jpgfaktoriawin.jpgabc-d.pngeuro-sklep-d.pngLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgabc-logo.pngbrico_kopia.jpgblysk.jpgbig_ben.jpglewiatan_new.jpgmkwiech.jpgkzr-ss-spoem.jpgKoliber.jpgdelikatesy.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pnggroszek.jpgarsenal.png

alt

 

28 PAŹDZIERNIKA, HOTEL COURTYARD MARRIOTT, WARSZAWA.

Czy znasz najnowsze trendy na rynku kosmetyczno-chemicznym?  Wiesz, które kategorie produktów rozwijają się najszybciej, a które są zastępowane przez marki własne? Czy wiesz jak możesz budować wizerunek marki w przestrzeni sklepowej i jakie są strategie rozwoju kategorii kosmetyczno-chemicznych w sieciach handlu nowoczesnego?

Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i wiele innych pytań bądź obecny na Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej  28 października br., w hotelu Marriott Courtyard w Warszawie.

To pierwsza konferencja o tak szerokim zasięgu tematycznym dla branży kosmetyczno-chemicznej zrzeszająca środowisko producentów oraz handlu. Prelekcje przygotowane przez ekspertów w swoich dziedzinach dostarczą unikalnej wiedzy z zakresu handlu i dystrybucji, eksportu, prawa i finansów oraz reklamy i marketingu.

Szczegółowy program Forum:  http://forumbranzykosmetycznochemicznej.pl/program/ 
 

Organizatorem Forum jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca tytułów „Wiadomości Kosmetyczne” i „Wiadomości Handlowe”.

ZAREZERWUJ MIEJSCE JUŻ DZIŚ! SPECJALNE RABATY DLA CZŁONKÓW POLSKIEJ IZBY HANDLU :

30% OD CENY WYJŚCIOWEJ (dopisek na formularzu zgłoszeniowym: członek PIH)

Zgłoszenia: http://forumbranzykosmetycznochemicznej.pl/zglos-uczestnictwo/

 

 

Szanowni Państwo, 

jako patron honorowy serdecznie zapraszamy na Targi Franczyzowe Grupy Eurocash, które odbędą się 19 Października (w sobotę), w Centrum Targowo – Kongresowym MT POLSKA, przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Oprócz prezentacji oferty systemów franczyzowych grupy Eurocash odbędzie się ekspercka debata „Przyszłość Handlu Tradycyjnego w Polsce”, w której weźmie udział, między innymi,  Pan Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu. 

Gwiazdą wieczoru będzie zespół Perfect. 

Zaproszenie na targi i koncert

TUTAJ


W programie targów:
- prezentacja oferty franczyzowej Grupy Eurocash 

- zapraszamy także na stoisko Polskiej Izby Handlu, by mogli Państwo bliżej zapoznać się z naszą działalnością

- ekspercki panel dyskusyjny „Przyszłość Handlu Tradycyjnego w Polsce”, w którym weźmie udział, między innymi,  Pan Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu.

- grill party

- koncert gwiazdy wieczoru - grupy Perfect 

Rejestracji można dokonać tylko i wyłącznie na stronie internetowej: 

http://targi-eurocash.pl/ 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!!


alt

 

 

 

 

Polska Izba Handlu z zadowoleniem przyjęła informację o dzisiejszym głosowaniu w Parlamencie Europejskim dotyczącym dyrektywy tytoniowej. Pozostawienie na rynku papierosów slim, ośmioletni okres przejściowy na wycofanie ze sprzedaży papierosów mentolowych oraz zwiększenie ostrzeżeń zdrowotnych do 65% (zamiast 75% proponowanych przez Komisję Europejską) to dobra wiadomość dla polskich handlowców – uważa Maciej Ptaszyński Dyrektor Generalny Izby. Doceniamy starania polskich eurodeputowanych, którzy ze zrozumieniem odnieśli się do tego problemu oraz stanęli w obronie miejsc pracy w polskim handlu – dodaje.

 

 

Pozostaje mieć jednak nadzieje, że podczas negocjacji między Radą i Parlamentem Europejskim uregulowane zostaną jeszcze niektóre ważne kwestie, które budzą nasz niepokój takie jak:

•             propozycja utworzenia pozytywnej listy składników, która oddaje Komisji Europejskiej duże uprawnienia w zakresie dopuszczania lub zakazywania sprzedaży niektórych wyrobów tytoniowych. Propozycja ta będzie mogła sprawić, że Komisja Europejska będzie mogła jednostronnie zakazać wprowadzenia do obrotu wielu rodzajów papierosów produkowanych w Polsce,

•             artykuł 14 projektu dyrektywy nakazujący producentom umieszczanie na legalnych paczkach papierosów niepowtarzalnych identyfikatorów, które mają umożliwić nie tylko ustalenie daty i miejsca produkcji, ale również faktury, numeru zamówienia i dowodów płatności wszystkich podmiotów, które nabyły wyrób w drodze z fabryki do punktu detalicznego. W efekcie może to doprowadzić do trudności w zaopatrzeniu, a w żaden sposób nie zlikwiduje szarej strefy. Koszty wprowadzenia tego systemu to nawet 0,5 mld zł w Polsce.

Nie negujemy szkodliwości papierosów, natomiast od wielu lat powtarzamy, że zakazami nie zlikwiduje się popytu, a jedynie pobudzi szarą strefę, która już w chwili obecnej sięga nawet ok. 20% rynku.  Warto pamiętać, iż każda luka w podaży będzie chętnie wykorzystana przez przemytników - podsumowuje Ptaszyński.

W Polsce w ponad 80 000 sklepów wyroby tytoniowe stanowią od 15-40% całościowego obrotu, a papierosy mentolowe i slim to 38% polskiego rynku wyrobów tytoniowych. 

komunikat prasowy 8/10/2013

Głosowanie plenarne Parlamentu Europejskiego ws. dyrektywy tytoniowej z września zostało przełożone na początek bieżącego miesiąca. Już 8 października europosłowie zadecydują, czy sprzedaż papierosów mentolowych i slim zostanie zakazana w krajach Unii Europejskiej. 

- Wielokrotnie komunikowaliśmy przedstawicielom polskiego rządu oraz społeczeństwu o licznych zagrożeniach jakie niesie za sobą dyrektywa tytoniowa. Zwracaliśmy się do polskich europosłów z prośbą o działania na rzecz podjęcia decyzji korzystnej dla obywateli naszego kraju, a nie przemytników.Dzisiajwszystkie spojrzenia są skierowane na Parlament Europejski, czekamy na decyzję – komentuje Maciej Ptaszyński Dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Działania prohibicyjne zawsze skutkują rozwojem szarej strefy

Zakaz sprzedaży papierosów mentolowych i typu slim nie spowoduje zniknięcia popytu na te produkty – jeżeli nie będzie ich  w oficjalnym obiegu, ludzie kupią je na czarnym rynku. Według badań przeprowadzonych przez Instytut Homo Homini na zlecenie Polskiej Izby Handlu w kwietniu br. prawie połowa ankietowanych (47%) odpowiedziała, że po wycofaniu papierosów mentolowych i slim palacze sięgną po produkty nielegalne. Decyzja europosłów będzie miała szczególny wpływ na Polskę – u nas sprzedawanych jest najwięcej w całej Europie papierosów mentolowych i slim, bo aż 38% (akcyza i VAT za te towary to ok. 8 mld zł rocznie). Do tego jesteśmy krajem granicznym Unii Europejskiej i już dzisiaj mamy duży problem z przemytem tytoniu zza wschodniej granicy (obecnie szara strefa to ok. 20% całego rynku tytoniowego). Dyrektywa tytoniowa nie przyniesie zatem poprawy zdrowia publicznego, a jedynie odda pieniądze z handlu tytoniem przestępcom.

Łączna liczba zagrożonych dyrektywą tytoniową miejsc pracy to ok. 566 000

Proponowane zmiany bardzo silnie uderzą w polski handel, rolnictwo i przemysł. Dla ponad 80 000 sklepów sprzedaż wyrobów tytoniowych to 10 – 40 % całościowego obrotu – po wprowadzeniu dyrektywy tytoniowej obroty legalnych sprzedawców zostaną znacznie uszczuplone, natomiast zarobki przemytników odpowiednio wzrosną. Należy pamiętać, że im mniejszy sklep tym udział wyrobów tytoniowych w obrocie jest większy. Zakaz sprzedaży papierosów mentolowych i slim będzie skutkował zamknięciem tysięcy niewielkich rodzinnych sklepów oraz redukcją etatów w pozostałych sklepach – bo jak twierdzą przedsiębiorcy, każdy spadek obrotów w praktyce przyczynia się do zmniejszenia zatrudnienia.

Absurd dyrektywy - utrudnienia w legalnym handlu

Obecny projekt dyrektywy tytoniowej jest bardziej rygorystyczny, niż ten wstępnie zaakceptowany przez państwa członkowskie UE. Dotyczy to na przykład wielkości obowiązkowych elementów na opakowaniach, przez co de facto będą one całkowicie ujednolicone – może okazać się, że nie będzie miejsca nawet na nazwę produktu. Ponadto nad wyraz absurdalny wydaje się artykuł 14 projektu dyrektywy. Powstał on aby przeciwdziałać szare strefie, a w rzeczywistości uderzy w legalny handel. Artykuł ten nakazuje producentom umieszczanie na legalnych paczkach papierosów niepowtarzalnych identyfikatorów, które mają umożliwiać nie tylko ustalenie daty i miejsca produkcji, ale również faktury, numeru zamówienia i dowodów płatności wszystkich podmiotów, które nabyły wyrób w drodze z fabryki do punktu detalicznego. W efekcie może to doprowadzić do trudności w zaopatrzeniu, a w żaden sposób nie zlikwiduje szarej strefy. Koszty wprowadzenia tego systemu to nawet 0,5 mld zł w Polsce, a jego obsługa będzie wymagała ogromnych nakładów pracy, co dla wielu przedsiębiorstw może okazać się niemożliwe do udźwignięcia. Oczywistym jest, że to przemycane paczki papierosów wymagają uwagi, a nie te legalne.

- Liczymy na naszych europosłów. Wierzymy, że podczas głosowania będą pamiętali o tych wyjątkowo niekorzystnych następstwach dyrektywy tytoniowej dla naszego kraju – podsumowuje Ptaszyński.

Komunikat prasowy 4-10-2013

alt

alt

 

Konferencja „Handel tradycyjny dziś i jutro. Jak skutecznie sprzedawać?”

VFP Communications wydawca m.in. miesięcznika „Handel” zaprasza na konferencję „Handel tradycyjny dziś i jutro. Jak skutecznie sprzedawać?”, która odbędzie się 22 października 2013 r.,

w Hotelu Bristol w Warszawie.

 

Zagadnienia merytoryczne konferencji:

– Handel tradycyjny 2016. Jaki jest, jaki będzie wobec zmieniającego się otoczenia biznesowego?

– Handel tradycyjny vs. nowoczesny. Jakie mogą być strategie sukcesu w kanale tradycyjnym?

– Franczyza. Czy to jedyna droga dla niezależnych detalistów?

– Hurt. Jego miejsce wobec zmian w handlu tradycyjnym

– Konsument. Czego chcą klienci, jak się zmieniają, gdzie będą robić zakupy?

– Asortyment. Które kategorie najlepiej rotują? Jakie są trendy?

– Producent. Jak efektywnie sprzedawać w tym kanale?

– Partnerstwo. Czy producentom zależy na kanale tradycyjnym?

 

Jako prelegenci udział wezmąprzedstawiciele największych hurtowni, sieci franczyzowych i producentów z branży FMCG, a także wiodących instytutów badawczych, a wśród nich:

– Magdalena Zimna, client service director shopper & trade research, consumer panel services GfK Polonia

– Artur Czajka, senior team manager Nielsen

– Anna Hebda, senior CS executive, consumer research Nielsen

– Grzegorz Łaptaś, senior project manager Roland Berger

– Carlos Saraiva, prezes Eurocash Franczyza, członek zarządu Grupy Eurocash

– Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał

– Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy Carrefour Polska

 

Do uczestnictwa w konferencji zapraszamy w szczególności:
– producentów FMCG – prezesów zarządu, specjalistów ds. sprzedaży, marketingu, trade marketingu
– przedstawicieli hurtowni – właścicieli, prezesów, dyrektorów zakupów, dyrektorów sprzedaży
operatorów sieci franczyzowych – prezesów, członków zarządu

 

Partnerami konferencją są Polska Izba Handlu oraz Polska Federacja Producentów Żywności.

 

Organizatorem konferencji jest wydawnictwo VFP Communications, wydawca miesięczników „Handel”, „Media & Marketing Polska” oraz „Food Service”.

 

Szczegółowe informacje organizacyjne oraz zasady uczestnictwa znajdują się na: www.konferencje.media.com.pl/handeltradycyjny

 

Kontakt:

Anna Pastor,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript."> Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 514 65 67

Katarzyna Włostowska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 514 65 05

 

 

Europejska Grupa Doradcza zaprasza właścicieli, wspólników i pracowników z mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, których jednostka organizacyjna znajduje się na terenie woj.mazowieckiego do udziału w projekcie Mazowiecka Kadra Menedżerska na 5+

 

Już 09 października rozpoczną się w Warszawie bezpłatne szkolenia Zarządzanie spółkami. Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji członka rady nadzorczej w spółkach Skarbu Państwa lub firmach prywatnych funkcjonujących w oparciu o przepisy prawa handlowego. Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób zainteresowanych poszerzeniem aktualnej wiedzy związanej z funkcjonowaniem podmiotów gospodarczych oraz przygotowaniem się do udziału w egzaminie państwowym dla kandydatów na członków rad nadzorczych.

Szkolenie odbywać się będą w dni powszednie w godzinach od 08.00 do 16.00. Każdy uczestnik szkolenia weźmie udział w zajęciach z tematyki: Etyka w biznesie -  od 20 listopada br.

 

Uczestnicy projektu mają zagwarantowane moc korzyści, w tym:

Wysoką jakość
Program specjalistycznych kursów z zakresu Zarządzania spółkami, Zarządzania strategią przedsiębiorstwa i Etyki w biznesie realizowany jest przez trenerów - praktyków i tym samym uczestnicy mają gwarancję zdobycie kwalifikacji na najwyższym poziomie.

Bezpłatne uczestnictwo
Uczestnictwo w projekcie jest całkowicie bezpłatne. Szkolenia są w 100% dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Praktyczną Formę
Szkolenia mają charakter intensywnych zajęć, prowadzonych w małych, średnio 11 - osobowych grupach, przy zastosowaniu różnorodnych metod dydaktycznych. Dzięki temu uczestnicy zdobędą nie tylko wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim praktyczne umiejętności, które będą mogli efektywnie wykorzystać w pracy zawodowej.

Certyfikat
Uczestnictwo w Projekcie zapewnia nie tylko wiedzę i rozwój umiejętności, ale także certyfikat potwierdzający zdobyte kompetencje.

Dodatkowe korzyści

    Profesjonalne materiały szkoleniowe

    Wyżywienie w trakcie szkolenia

      Noclegi dla 50% uczestników szkoleń

  Zapraszamy serdecznie!

www.mazowieckakadra.pl

alt

 

KONGRES ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY 2013

Zapraszamy Państwa bardzo serdecznie do udziału w II edycji kongresu „Zarządzanie Działem Sprzedaży 2013”, który odbędzie się w dniach 11-12 listopada 2013r. w warszawski  hotelu Sheraton.

Na kongresie poruszymy takie tematy jak:

  • Jak sprawdzić żeby cała organizacja naprawdę pracowała dla Sprzedaży? Metody, techniki i narzędzia osiągnięcia celów biznesowych oraz satysfakcji klienta wewnętrznego
  • Sprawdzone modele Zarządzania zespołem sprzedaży
  • Budowanie zespołu Sprzedaży zaawansowanych usług oraz mobilne narzędzia wsparcia Sprzedaży
  • Motywacja pracowników drogą do zwiększenia efektywności Sprzedaży
  • Ścieżka kariery w dziale Sprzedaży, planowanie kariery
  • KPI – mierzenie efektywności managerów działu Sprzedaży
  • Skuteczne zarządzanie klientem
  • Skuteczne zarządzanie sprzedażą w czasie zmiany

Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom zapraszam na kolejną edycję Kongresu „Zarządzanie Działem Sprzedaży”, gdzie na podstawie praktycznych rozwiązań oraz najlepszych praktyk pochodzących z naszego rynku, prelegenci reprezentujący działy Sprzedaży zaproponują sprawdzone rozwiązania stosowane w ich firmach.

Podczas spotkania swoją praktyczną wiedzą, odwołując się do licznych case studies, podzielą
się z Państwem sprawdzeni eksperci, z takich firm, jak: DnB NORD, BRE Bank, ORANGE, BZWBK, PRUDENTIAL, RWE , MEDICOVER, NETIA.

Jeżeli chcą Państwo uzyskać dokładne informacje na temat programu spotkania proszę wysłać zapytanie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript." title="blocked::mailto:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzwonić pod numer 22 412 50 62


 

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis