Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Checkpoint-Primary-Logo-Navy.pngkzr-ss-spoem.jpgabc-logo.pngbig_ben.jpglogo-zabka-01.jpgTK_logo_2016mini.jpgmkwiech.jpgKoliber.jpgalpan.gifblysk.jpgarsenal.pngFlexee-Orangered-RGB.jpgEurocash.jpgbrico_kopia.jpgODIDO.pnggroszek.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgRYDZ.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngLeroyMerlin.jpgmaxku.jpgfaktoriawin.jpglewiatan_new.jpgfrisco.jpgeuro-sklep-d.pngmaxel.jpgMyShop_jpg.jpgkontigo.pngdelikatesy.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngintermarche_tabela.pngMASPEX_RGB_m.jpgpsd.jpgabc-d.pngalmares.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.png

alt

 

TURCJA – Świat  Most handlu 2013

 

Żywność - Rolnictwo – artykuły codziennego użytku (FMCG) – maszyny i urządzenia

 

W dniach 22-28 listopada 2013 r. w Stambule odbędą się targi ,,Turcja – Światowy Most Handlu 2013 – Żywność – Rolnictwo – FMCG”. Organizatorem wydarzenia jest Turecka Konfederacja Przedsiębiorców i Przemysłowców (TUSKON).

 

Targi kierowane są do producentów, odbiorców, sprzedawców oraz dystrybutorów branży spożywczej oraz pokrewnych dziedzin związanych z zaopatrzeniem przemysłu spożywczego. Most Handlu to doskonała okazja do nawiązania kontaktów handlowych zarówno dla importerów jak i eksporterów, które zaowocują długoletnią współpracą. W targach uczestniczyć będzie 114 wystawców, 1000 tureckich eksporterów oraz 800 zagranicznych gości. 

Wszystkim, którzy wezmą udział w targach, TUSKON zapewnia dodatkowy program, opiekę podczas pobytu oraz pomoc w kontaktach B2B.

 

Zapraszamy do współpracy! Daj szansę swojemu biznesowi!

 

Chwili Obecniej bilety z powrotem kosztują 1070 zł

A hotele 50-70 euro.

Całkowity koszt wyjazdu na 4 dni będzie w granicach 2000 zł

 

Zainteresowanych udziałem w targach prosimy o kontakt:

 

Polsko-Tureckie Stowarzyszenia Rozwoju Przedsiębiorczości

ul. Wiejska 18/7a,  00-490 Warszawa

Sekretarz Generalny

Muammer Durmus

tel. +48 794 959 910

 

www.tuskon.org

altW związku z trwającym spotkaniem Ministrów Państw Unii Europejskiej  dotyczącym przepisów Dyrektywy usługowej, która wchodząc w życie w swojej najbardziej drastycznej wersji może przyczynić się do znacznego utrudnienia delegowania do pracy zagranicę pracowników przez polskie firmy, Polska Izba Handlu ponownie zwraca uwagę na konieczność dołożenia starań, aby nie uderzyła ona w polską ekonomię i rynek pracy.

Dotyczy to zresztą nie tylko Polski, ale także innych krajów – między innymi Rumunii i Portugalii. Dla naszej gospodarki oznaczać to może, iż tysiące polskich firm mogą nie mieć możliwości wysyłania swoich pracowników zagranicę do realizacji międzynarodowych kontraktów – mówi Waldemar Nowakowski Prezes Polskiej Izby Handlu. Oznacza to trudności dla firm, ograniczenie zatrudnienia, spadek przychodów, m.in. z tytułu ubezpieczeń społecznych – dodaje. Polska Izba Handlu już wielokrotnie zwracała uwagę na ten problem (od 2012), między innymi w liście do Premiera Tuska w listopadzie ubiegłego roku.

W naszej ocenie przyjęte przez UE środki kontrolne powinny być skonfigurowane w sposób uniemożliwiający nadużycia w zakresie delegowania pracowników zagranicę – jednak nie tak aby zakłócało to swobodny przepływ siły roboczej, co jest jedną z podstaw Wspólnego Rynku – dodaje Prezes Izby. Polska Izba Handlu ma nadzieję, że uda się wypracować kompromis. Na pewno nieakceptowalne są rozwiązania w zakresie otwartego katalogu środków kontroli, poważne wątpliwości budzą także zapisy dotyczące dublowania kopii dokumentów czy solidarnej odpowiedzialności.

Polski rząd powinien uczynić wszystko co możliwe, aby uchronić tysiące polskich firm delegujących pracowników zagranicę oraz miejsca pracy. Raz jeszcze zwracamy się też w tej sprawie jako Izba do Ministra Pracy i Premiera – konkluduje Nowakowski.

 

komunikat prasowy 15-10-2013

 
alt
Zapraszamy na bezpłatną konferencję Retail GigaCon, która odbędzie się 5 grudnia w Hotelu Courtyard Warszawie. Konferencja ma na celu przegląd najnowszych rozwiązań technologicznych dla skutecznego zarządzania logistyką i sprzedażą. W trakcie wydarzenia poruszone zostaną tematy dotyczące rozwoju sektora sprzedaży detalicznej oraz strategii i innowacyjnych rozwiązań mających wpływ na jego rozwój.
 
 
Proponowana tematyka wykładów:
- bezpieczeństwo i skuteczna ochrona danych w sieci handlowych
- systemy zarządzania siecią sprzedaży
- systemy raportowania i analiz
- inteligentne systemy transportowe i logistyczne
- rozwiązania wspierające zarządzanie I optymalizacje asortymentu I przestrzeni sprzedażowej
- CRM w sprzedaży
- cloud computing- innowacje w handlu detalicznym
- RFID
 
Konferencja skierowana jest do:
- dyrektorów i managerów ds. rozwoju biznesu,
- szefów sprzedaży, produkcji i dystrybucji,
- szefów i przedstawicieli firm dostawczych, producentów, dystrybutorów i detalistów,
- dyrektorów departamentów informatyki,
- dyrektorów ds. rozwoju,
- osób odpowiedzialnych za projektowanie i wdrożenie systemów informatycznych,
- dyrektorów finansowych oraz osób związanych z optymalizacją kosztów
 
Udział w konferencji jest BEZPŁATNY, lecz warunkiem uczestnictwa jest dokonanie uprzedniej rejestracji. Link do rejestracji: http://sdcenter.pl/rejestracja/retail_12_2013
 
Uczestnikom konferencji zapewniamy: komplet materiałów konferencyjnych, przerwę kawową oraz możliwość uczestniczenia w wykładach.
 
Wśród uczestników zostaną rozlosowane atrakcyjne nagrody.
 
Serdecznie zapraszamy
 
Kontakt:
Karina Strojek
Tel.: 022 427 36 73
Fax.: 022 244 24 59
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">'+addy_text71938+'<\/a>'; //-->
 
Maja Walczuk
Tel.: 022 427 36 77
Fax: 022 244 24 59
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">'+addy_text66786+'<\/a>'; //-->
 
 

alt

 

28 PAŹDZIERNIKA, HOTEL COURTYARD MARRIOTT, WARSZAWA.

Czy znasz najnowsze trendy na rynku kosmetyczno-chemicznym?  Wiesz, które kategorie produktów rozwijają się najszybciej, a które są zastępowane przez marki własne? Czy wiesz jak możesz budować wizerunek marki w przestrzeni sklepowej i jakie są strategie rozwoju kategorii kosmetyczno-chemicznych w sieciach handlu nowoczesnego?

Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i wiele innych pytań bądź obecny na Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej  28 października br., w hotelu Marriott Courtyard w Warszawie.

To pierwsza konferencja o tak szerokim zasięgu tematycznym dla branży kosmetyczno-chemicznej zrzeszająca środowisko producentów oraz handlu. Prelekcje przygotowane przez ekspertów w swoich dziedzinach dostarczą unikalnej wiedzy z zakresu handlu i dystrybucji, eksportu, prawa i finansów oraz reklamy i marketingu.

Szczegółowy program Forum:  http://forumbranzykosmetycznochemicznej.pl/program/ 
 

Organizatorem Forum jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca tytułów „Wiadomości Kosmetyczne” i „Wiadomości Handlowe”.

ZAREZERWUJ MIEJSCE JUŻ DZIŚ! SPECJALNE RABATY DLA CZŁONKÓW POLSKIEJ IZBY HANDLU :

30% OD CENY WYJŚCIOWEJ (dopisek na formularzu zgłoszeniowym: członek PIH)

Zgłoszenia: http://forumbranzykosmetycznochemicznej.pl/zglos-uczestnictwo/

 

 

Szanowni Państwo, 

jako patron honorowy serdecznie zapraszamy na Targi Franczyzowe Grupy Eurocash, które odbędą się 19 Października (w sobotę), w Centrum Targowo – Kongresowym MT POLSKA, przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Oprócz prezentacji oferty systemów franczyzowych grupy Eurocash odbędzie się ekspercka debata „Przyszłość Handlu Tradycyjnego w Polsce”, w której weźmie udział, między innymi,  Pan Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu. 

Gwiazdą wieczoru będzie zespół Perfect. 

Zaproszenie na targi i koncert

TUTAJ


W programie targów:
- prezentacja oferty franczyzowej Grupy Eurocash 

- zapraszamy także na stoisko Polskiej Izby Handlu, by mogli Państwo bliżej zapoznać się z naszą działalnością

- ekspercki panel dyskusyjny „Przyszłość Handlu Tradycyjnego w Polsce”, w którym weźmie udział, między innymi,  Pan Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu.

- grill party

- koncert gwiazdy wieczoru - grupy Perfect 

Rejestracji można dokonać tylko i wyłącznie na stronie internetowej: 

http://targi-eurocash.pl/ 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!!


alt

 

 

 

 

Polska Izba Handlu z zadowoleniem przyjęła informację o dzisiejszym głosowaniu w Parlamencie Europejskim dotyczącym dyrektywy tytoniowej. Pozostawienie na rynku papierosów slim, ośmioletni okres przejściowy na wycofanie ze sprzedaży papierosów mentolowych oraz zwiększenie ostrzeżeń zdrowotnych do 65% (zamiast 75% proponowanych przez Komisję Europejską) to dobra wiadomość dla polskich handlowców – uważa Maciej Ptaszyński Dyrektor Generalny Izby. Doceniamy starania polskich eurodeputowanych, którzy ze zrozumieniem odnieśli się do tego problemu oraz stanęli w obronie miejsc pracy w polskim handlu – dodaje.

 

 

Pozostaje mieć jednak nadzieje, że podczas negocjacji między Radą i Parlamentem Europejskim uregulowane zostaną jeszcze niektóre ważne kwestie, które budzą nasz niepokój takie jak:

•             propozycja utworzenia pozytywnej listy składników, która oddaje Komisji Europejskiej duże uprawnienia w zakresie dopuszczania lub zakazywania sprzedaży niektórych wyrobów tytoniowych. Propozycja ta będzie mogła sprawić, że Komisja Europejska będzie mogła jednostronnie zakazać wprowadzenia do obrotu wielu rodzajów papierosów produkowanych w Polsce,

•             artykuł 14 projektu dyrektywy nakazujący producentom umieszczanie na legalnych paczkach papierosów niepowtarzalnych identyfikatorów, które mają umożliwić nie tylko ustalenie daty i miejsca produkcji, ale również faktury, numeru zamówienia i dowodów płatności wszystkich podmiotów, które nabyły wyrób w drodze z fabryki do punktu detalicznego. W efekcie może to doprowadzić do trudności w zaopatrzeniu, a w żaden sposób nie zlikwiduje szarej strefy. Koszty wprowadzenia tego systemu to nawet 0,5 mld zł w Polsce.

Nie negujemy szkodliwości papierosów, natomiast od wielu lat powtarzamy, że zakazami nie zlikwiduje się popytu, a jedynie pobudzi szarą strefę, która już w chwili obecnej sięga nawet ok. 20% rynku.  Warto pamiętać, iż każda luka w podaży będzie chętnie wykorzystana przez przemytników - podsumowuje Ptaszyński.

W Polsce w ponad 80 000 sklepów wyroby tytoniowe stanowią od 15-40% całościowego obrotu, a papierosy mentolowe i slim to 38% polskiego rynku wyrobów tytoniowych. 

komunikat prasowy 8/10/2013

Głosowanie plenarne Parlamentu Europejskiego ws. dyrektywy tytoniowej z września zostało przełożone na początek bieżącego miesiąca. Już 8 października europosłowie zadecydują, czy sprzedaż papierosów mentolowych i slim zostanie zakazana w krajach Unii Europejskiej. 

- Wielokrotnie komunikowaliśmy przedstawicielom polskiego rządu oraz społeczeństwu o licznych zagrożeniach jakie niesie za sobą dyrektywa tytoniowa. Zwracaliśmy się do polskich europosłów z prośbą o działania na rzecz podjęcia decyzji korzystnej dla obywateli naszego kraju, a nie przemytników.Dzisiajwszystkie spojrzenia są skierowane na Parlament Europejski, czekamy na decyzję – komentuje Maciej Ptaszyński Dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Działania prohibicyjne zawsze skutkują rozwojem szarej strefy

Zakaz sprzedaży papierosów mentolowych i typu slim nie spowoduje zniknięcia popytu na te produkty – jeżeli nie będzie ich  w oficjalnym obiegu, ludzie kupią je na czarnym rynku. Według badań przeprowadzonych przez Instytut Homo Homini na zlecenie Polskiej Izby Handlu w kwietniu br. prawie połowa ankietowanych (47%) odpowiedziała, że po wycofaniu papierosów mentolowych i slim palacze sięgną po produkty nielegalne. Decyzja europosłów będzie miała szczególny wpływ na Polskę – u nas sprzedawanych jest najwięcej w całej Europie papierosów mentolowych i slim, bo aż 38% (akcyza i VAT za te towary to ok. 8 mld zł rocznie). Do tego jesteśmy krajem granicznym Unii Europejskiej i już dzisiaj mamy duży problem z przemytem tytoniu zza wschodniej granicy (obecnie szara strefa to ok. 20% całego rynku tytoniowego). Dyrektywa tytoniowa nie przyniesie zatem poprawy zdrowia publicznego, a jedynie odda pieniądze z handlu tytoniem przestępcom.

Łączna liczba zagrożonych dyrektywą tytoniową miejsc pracy to ok. 566 000

Proponowane zmiany bardzo silnie uderzą w polski handel, rolnictwo i przemysł. Dla ponad 80 000 sklepów sprzedaż wyrobów tytoniowych to 10 – 40 % całościowego obrotu – po wprowadzeniu dyrektywy tytoniowej obroty legalnych sprzedawców zostaną znacznie uszczuplone, natomiast zarobki przemytników odpowiednio wzrosną. Należy pamiętać, że im mniejszy sklep tym udział wyrobów tytoniowych w obrocie jest większy. Zakaz sprzedaży papierosów mentolowych i slim będzie skutkował zamknięciem tysięcy niewielkich rodzinnych sklepów oraz redukcją etatów w pozostałych sklepach – bo jak twierdzą przedsiębiorcy, każdy spadek obrotów w praktyce przyczynia się do zmniejszenia zatrudnienia.

Absurd dyrektywy - utrudnienia w legalnym handlu

Obecny projekt dyrektywy tytoniowej jest bardziej rygorystyczny, niż ten wstępnie zaakceptowany przez państwa członkowskie UE. Dotyczy to na przykład wielkości obowiązkowych elementów na opakowaniach, przez co de facto będą one całkowicie ujednolicone – może okazać się, że nie będzie miejsca nawet na nazwę produktu. Ponadto nad wyraz absurdalny wydaje się artykuł 14 projektu dyrektywy. Powstał on aby przeciwdziałać szare strefie, a w rzeczywistości uderzy w legalny handel. Artykuł ten nakazuje producentom umieszczanie na legalnych paczkach papierosów niepowtarzalnych identyfikatorów, które mają umożliwiać nie tylko ustalenie daty i miejsca produkcji, ale również faktury, numeru zamówienia i dowodów płatności wszystkich podmiotów, które nabyły wyrób w drodze z fabryki do punktu detalicznego. W efekcie może to doprowadzić do trudności w zaopatrzeniu, a w żaden sposób nie zlikwiduje szarej strefy. Koszty wprowadzenia tego systemu to nawet 0,5 mld zł w Polsce, a jego obsługa będzie wymagała ogromnych nakładów pracy, co dla wielu przedsiębiorstw może okazać się niemożliwe do udźwignięcia. Oczywistym jest, że to przemycane paczki papierosów wymagają uwagi, a nie te legalne.

- Liczymy na naszych europosłów. Wierzymy, że podczas głosowania będą pamiętali o tych wyjątkowo niekorzystnych następstwach dyrektywy tytoniowej dla naszego kraju – podsumowuje Ptaszyński.

Komunikat prasowy 4-10-2013

alt

alt

 

Konferencja „Handel tradycyjny dziś i jutro. Jak skutecznie sprzedawać?”

VFP Communications wydawca m.in. miesięcznika „Handel” zaprasza na konferencję „Handel tradycyjny dziś i jutro. Jak skutecznie sprzedawać?”, która odbędzie się 22 października 2013 r.,

w Hotelu Bristol w Warszawie.

 

Zagadnienia merytoryczne konferencji:

– Handel tradycyjny 2016. Jaki jest, jaki będzie wobec zmieniającego się otoczenia biznesowego?

– Handel tradycyjny vs. nowoczesny. Jakie mogą być strategie sukcesu w kanale tradycyjnym?

– Franczyza. Czy to jedyna droga dla niezależnych detalistów?

– Hurt. Jego miejsce wobec zmian w handlu tradycyjnym

– Konsument. Czego chcą klienci, jak się zmieniają, gdzie będą robić zakupy?

– Asortyment. Które kategorie najlepiej rotują? Jakie są trendy?

– Producent. Jak efektywnie sprzedawać w tym kanale?

– Partnerstwo. Czy producentom zależy na kanale tradycyjnym?

 

Jako prelegenci udział wezmąprzedstawiciele największych hurtowni, sieci franczyzowych i producentów z branży FMCG, a także wiodących instytutów badawczych, a wśród nich:

– Magdalena Zimna, client service director shopper & trade research, consumer panel services GfK Polonia

– Artur Czajka, senior team manager Nielsen

– Anna Hebda, senior CS executive, consumer research Nielsen

– Grzegorz Łaptaś, senior project manager Roland Berger

– Carlos Saraiva, prezes Eurocash Franczyza, członek zarządu Grupy Eurocash

– Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał

– Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy Carrefour Polska

 

Do uczestnictwa w konferencji zapraszamy w szczególności:
– producentów FMCG – prezesów zarządu, specjalistów ds. sprzedaży, marketingu, trade marketingu
– przedstawicieli hurtowni – właścicieli, prezesów, dyrektorów zakupów, dyrektorów sprzedaży
operatorów sieci franczyzowych – prezesów, członków zarządu

 

Partnerami konferencją są Polska Izba Handlu oraz Polska Federacja Producentów Żywności.

 

Organizatorem konferencji jest wydawnictwo VFP Communications, wydawca miesięczników „Handel”, „Media & Marketing Polska” oraz „Food Service”.

 

Szczegółowe informacje organizacyjne oraz zasady uczestnictwa znajdują się na: www.konferencje.media.com.pl/handeltradycyjny

 

Kontakt:

Anna Pastor,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript."> Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 514 65 67

Katarzyna Włostowska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 514 65 05

 

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis