Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

intermarche_tabela.pngspoem-wss-srdmiescie.jpginmedio.jpgfrisco.jpgbrico_kopia.jpgsolt_logo_male.jpgEurocash.jpgredlink.pngdesignum.jpgrabat.jpgMyShop_jpg.jpgblysk.jpgKolporter.pngjabluszko.jpgabc.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgmaxel.jpgKoliber.jpgcomexmn.jpgalpan.gif_Arsenal_PL_logo_male.jpglewiatan_new.jpgLeroyMerlin.jpgfaktoriawin.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgdelikatesy.jpgdak1.jpgNovitus.pngpsd.jpgGama.jpgmkwiech.jpglogo-zabka-01.jpgkontigo.pngkzr-ss-spoem.jpgRYDZ.jpgbartnik.jpgTK_logo_2016.jpgsezam.jpggroszek_zolte.jpgalmares.jpgnomax.jpgmaxku.jpgbig_ben.jpg

Stanowisko Polskiej Izby Handlu dotyczące orzeczenia Sądu Okręgowego w Kielcach w sprawie: firma Strunobet-Migacz – gmina Włoszczowa.

Stanowisko Polskiej Izby Handlu

Stanowisko Komitetu Handlu przy Krajowej Izbie Gospodarczejws. projektu obniżenia opłat interchange

Komitet_Handlu_stanowisko_ws_intechange_20-02-2012Komitet Handlu przy Krajowej Izbie Gospodarczej - podstawowa reprezentacja środowiska handluw Polsce, spotkał się w dniu 13 lutego br. z przedstawicielami Departamentu Systemu Płatniczego NarodowegoBanku Polskiego.

Podczas spotkania omówiono dotychczasowy przebieg prac Zespołu Roboczego ds. Opłaty Interchangeprzy Radzie ds. Systemu Płatniczego, organie opiniodawczo-doradczym przy Zarządzie Narodowego BankuPolskiego. W trakcie posiedzenia członkowie Komitetu Handlu (PIH, POHiD, PFPŻ, IBRKK, ZRP) wysłuchaliprezentacji ekspertów NBP na temat problematyki opłaty interchange na rynku bezgotówkowych płatnościkartowych w Polsce.

Pełna treść stanowiska - kliknij obraz.

Rabat-Detal rozwija się, zachowując lokalny charakter oferty

Liczba pozyskanych placówek z szyldem Rabat Detal rośnie z roku na rok. - Największe wzrosty w numeryce odnotowaliśmy w roku 2008 i 2009, co wskazywałoby na to, że sklepy niezrzeszone chętniej przyłączały się do współpracy na zasadach franczyzy. Jak wiadomo działamy w oparciu o rynek tradycyjny i tym samym zachowujemy lokalny charakter naszej oferty - mówi Waldemar Wagan, dyrektor generalny Rabat Detal.

- W naszych sklepach można znaleźć produkty regionalne, czego nie oferują sieci zarządzane centralnie. Placówki Rabat Detal proponują zarówno
Detal-Kocept: Funkcjonowanie w grupie Eurocash przełoży się na większe zyski dla franczyzobiorców
 
 

Marcin Jeżyna, wiceprezes zarządu spółki Detal Koncept

- W ubiegłym roku kontynuowaliśmy rozwój organiczny - podpisaliśmy umowy z kolejnymi właścicielami sklepów, niemal z każdej części Polski, podnosiliśmy jakość placówek. Koncentrowaliśmy się także na zacieśnianiu współpracy z naszymi partnerami, rozwijając program "Złoty Groszek" - mówi w rozmowie z portalem www.dlahandlu.pl Marcin Jeżyna, wiceprezes zarządu spółki Detal Koncept, organizatora sieci Groszek.
 
- Prowadziliśmy również intensywne działania marketingowe i promocyjne. Poprzez szereg konkursów, loterii i dedykowane programy budowaliśmy lojalność klientów do placówek pod szyldem Groszek. Prowadziliśmy ogólnopolskie kampanie reklamowe. Regularnie spotykaliśmy się z naszymi partnerami podczas konferencji operacyjnych, wspólnie pracując nad rozwiązaniami korzystnymi dla sklepów - mówi Marcin Jeżyna.

I dodaje, że miniony rok to także czas niepewności związanej z oczekiwaniem na ostateczne decyzje w sprawie

48 proc. Polaków mieszka najwyżej 1 km od dyskontu

Sieć Piotr i Paweł ma już 17 energooszczędnych sklepów

Piotr i Paweł wyposaża swoje sklepy w specjalnie meble chłodnicze

Sieć supermarketów Piotr i Paweł ogranicza emisję dwutlenku węgla do atmosfery, wyposażając swoje sklepy w specjalnie zamykane meble chłodnicze.

Zużycie energii przez chłodnictwo zależy od szeregu czynników takich jak np. warunki atmosferyczne, temperatury zewnętrzne i wewnętrzne, czy wilgotność powietrza. Rosnące oczekiwania rynku sprawiają, że niezwykle ważne jest by urządzenia te zapewniały zarówno atrakcyjną ekspozycję żywności, jak i utrzymały prawidłową temperaturę jej przechowywania. Rozwiązanie zastosowane przez sieć Piotr i Paweł pozwala na oszczędność energii nawet do 50 proc.

Od ubiegłego roku sieć systematycznie wymienia oświetlenie w swoich sklepach na energooszczędne, zaś w meblach chłodniczych, stosuje oświetlenie LED, co eliminuje substancje szkodliwe, takie jak rtęć, i wydłuża żywotność oświetlenia nawet do 10 lat.

Pierwszy sklep, w którym zastosowano tę technologię to Józefosław koło Warszawy. Obecnie Sieć Piotr i Paweł ma już 17 energooszczędnych sklepów w całej Polsce i przygotowuje się do nowych wdrożeń m.in. nowatorskich rozwiązań technologicznych w zakresie instalacji chłodniczych umożliwiających dodatkowe obniżenie zużycia energii i najnowszej generacji oświetlenia LED, liniowego oraz rastrowego, jako głównego oświetlenia sklepów.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 61 (04/2019)

bryt napis

Targi ReDI 2019

29-30 maja 2019

Warszawa

ReDI2019

Polagra Food

30 września - 3 października 2019

Poznań

Polagra baner400x300

Targi ExpoOPAKOWANIA 2019

20-21 listopada 2019

Sosnowiec

opakowania 400x300px