Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Koliber.jpgblysk.jpgbrico_kopia.jpgfrisco.jpgalpan.gifbig_ben.jpgabc-logo.pngintermarche_tabela.pngODIDO.pnglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngFlexee-Orangered-RGB.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgMASPEX_RGB_m.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngmkwiech.jpgkontigo.pngLeroyMerlin.jpgeuro-sklep-d.pngkzr-ss-spoem.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpglewiatan_new.jpgfaktoriawin.jpgMyShop_jpg.jpgalmares.jpgTK_logo_2016mini.jpgpsd.jpgarsenal.pngmaxku.jpgabc-d.pngmaxel.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngRYDZ.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngdelikatesy.jpggroszek.jpglogo-zabka-01.jpgEurocash.jpg

alt

 

11 listopada Święto Niepodległości 

jest najważniejszym polskim świętem narodowym.

Upamiętnia odzyskanie niepodległości w 1918 roku.

 

alt

Warszawskie Centrum EXPO XXI

20-21 listopada 2013 r.

www.retailshow.pl

Podczas dwudniowych targów zostanie zaprezentowana oferta około 200 firm z Polski i Europy z zakresu wyposażenia i usług dla handlu. Wystawcy zaprezentują m.in. ofertę w zakresie projektowania sklepów, mebli i wyposażenia, kas fiskalnych i wag, systemów informatycznych do zarządzania sieciami handlowymi, programów lojalnościowych, usług outsourcingowych, usług finansowych, systemów zabezpieczeń i ochrony, usług doradczych, prawnych i consultingowych; towarów FMCG.

 

Targi odwiedzają osoby zarządzające i podejmujące decyzje w sieciach handlowych i gastronomicznych, osoby prowadzące niezależne placówki handlowe, a także zarządcy i najemcy centrów handlowych oraz firmy dostarczające wyposażenie dla sklepów, w tym lokalni dealerzy.

 

Targi RetailShow 2013:

ñ  Wygodny dla zwiedzających podział wystawy na strefy: Store Design, Retail Technology oraz Equipment & Services.

ñ  Salony tematyczne na targach: IT for Retail, e-Commerce & mobile, Gastro orazDigital Signage.

ñ  The Perfect Store - modelowy sklep zbudowany po raz drugi na targach, gdzie w jednej wspólnej aranżacji prezentujemy innowacyjne urządzenia, meble i wyposażenie. Firmy uczestniczące w projekcie mają zapewnioną  wyjątkową promocję, ponieważ sklep cieszy się wielkim zainteresowaniem odwiedzających. Dla gości to wyjątkowa okazja, aby sprawdzić, wypróbować i porównać wszystkie prezentowane rozwiązania i urządzenia w praktyce.

ñ  Retail Congress - inspirująca konferencja dla sieci handlowych: trendy, nowe koncepty, design, technologie i zarządzanie. Drugi dzień konferencji poświęcony franczyzie: modele, wymagania i korzyści, projektowanie, zarządzanie, IT, prawo i księgowość.

ñ  Retail Innovations Theatre - warsztaty i prezentacje otwarte dla wszystkich zwiedzających bezpośrednio na hali targowej.

ñ  Digital Signage Trends – konferencja organizowana przez Polish Digital Signage Association przedstawiająca trendy w branży Digital Signage

ñ  Innowacje Handlu - prestiżowy konkurs w rozszerzonej formule z nowymi kategoriami dla sieci handlowych.

ñ  Rozbudowana aplikacja mobilna targów na systemy Android i iPhone, z możliwością umawiania spotkań i szeregiem bardzo przydatnych funkcji dla wystawców i zwiedzających.

 

Wstęp na targi dla zwiedzających jest bezpłatny po zarejestrowaniu na stronie www.retailshow.pl, lub w dniu targów na recepcji targowej. Organizatorem imprezy jest firma ECP Polska.

 

Informacji udziela:

Wojciech Smoktunowicz

tel: +48 22 865 0442

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

6 listopada gośćmi Roberta Łuchniaka (Radio Dla Ciebie) byli Maciej Ptaszyński, ekspert Krajowej Izby Gospodarczej, pełnomocnik Przewodniczącego Komitetu Handlu KIG i dyrektor Polskiej Izby Handlu, organizacji członkowskiej KIG oraz Magdalena Włodarczyk, dyrektor Krajowego Stowarzyszenia Przemysłu Tytoniowego.

POSŁUCHAJ TUTAJ

alt

alt

 

Na rynku ukazał się najnowszy przewodnik KarieraPlus Sprzedaż, skierowany do osób zainteresowanych pracą w tym obszarze.

W  pierwszym numerze Przewodnika KarieraPlus Sprzedaż znajdują się porady dotyczące wyboru ścieżki zawodowej, sytuacji na rynku pracy, procesu rekrutacyjnego oraz budowania swojej pozycji w branży. Przewodnik zawiera także informacje o możliwościach kariery oraz inspirujące rozmowy z osobami, którym udało się osiągnąć sukces.

Przewodnik KarieraPlus Sprzedaż jest dostępny uczelniach, na targach pracy i wybranych konferencjach branżowych. Na stronie KarieraPlus.pl dostępna jest również jego wersja elektroniczna: http://karieraplus.pl/przewodnik-sprzedaz13-14/

Partnerem przewodnika jest Mondelez International.

 

W przypadku pytań, prosimy o kontakt z:

Aleksandra Grzesiak

KarieraPlus.pl

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel.: +48 790 870 147

 

 

We wtorek 5 listopada 2013 producenci alkoholu oraz przedstawiciele handlu podpisali wspólny apel skierowany do posłów i senatorów, w którym zwracają się o zmniejszenie planowanej podwyżki akcyzy na alkohol (Rząd chce, aby zwiększyć podatek akcyzowy na napoje spirytusowe o 15% od stycznia 2014 roku).

alt

 

alt

Polska Izba Handlu razem z Fundacją Polskiego Handlu organizuje zbiórkę żywności na rzecz świetlic środowiskowych.

 

Z okazji zbliżających się świąt chcemy przekazać świetlicom i ich podopiecznym małe co nieco, żeby uczynić ich święta bardziej wesołymi.  W zeszłym roku była to aukcja charytatywna – w tym roku planujemy zbiórkę żywności.

Zachęcamy do przyłączenia się Członków Polskiej Izby Handlu, zaprzyjaźnione organizacje, a także prywatnych darczyńców!

Prosimy o kontakt z Izbą w celu przekazaniu do nas produktów spożywczych o długim terminie ważności.

 

Polska Izba Handlu

ul. Grażyny 13/10, 02-548 Warszawa

    tel. 22 440 83 23

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Produkty zostaną przekazane Świetlicom Socjoterapeutycznym Stowarzyszenia KARAN

 

alt

na zdj. Pan Maciej Ptaszyński Dyrektor Polskiej Izby Handlu oraz pracownicy Społem Śródmieście

 

28 października 2013, Warszawa, sklep Społem, Nowy Świat 53 

Konferencja Polskiej Izby Handlu

Dyrektywa tytoniowa cd. – absurdy czy kolejne uderzenie w polski handel ?

W związku z pracami nad dyrektywą tytoniową wielokrotnie zwracano uwagę, iż jednym z największych problemów i zagrożeń jakie niesie ona za sobą jest rozwój szarej strefy. Na wycofaniu produktów z oficjalnej sprzedaży zawsze traci legalny handel, a zyskuje przemytnik - popyt zostaje przesunięty z legalnego handlu do szarej strefy, bo ciężko oczekiwać, że da się go regulować zakazami. Jako próba odpowiedzi na ten problem powstał artykuł 14 dyrektywy tytoniowej, który ma w założeniu przeciwdziałać rozwojowi czarnego rynku – tylko w założeniu. Zakłada on wprowadzenie systemu znakowania opakowań i system rejestrowania w łańcuchu dostaw legalnych paczek papierosów. Producenci będą zobowiązani do zamieszczania na paczkach niepowtarzalnych identyfikatorów, które umożliwią ustalenie daty produkcji, numeru faktury i zamówienia, dowodów płatności wszystkich podmiotów, które produkt nabyły w drodze z fabryki do sklepu (czyli dystrybutorów, hurtowników, podhurtowników z uwzględnieniem każdego etapu drogi, przez który każda legalna paczka papierosów przeszła).

Zatem sposobem na walkę z przemytnikami ma być drobiazgowa kontrola legalnego handlu, w którym papierosów przemycanych nie ma.

Artykuł ten powstał, aby przeciwdziałać szarej strefie, w rzeczywistości jej nie będzie dotyczył, a silnie uderzy w legalny handel:

  1. Koszt wprowadzenia systemu i urządzeń szacuje się na około 500 mln zł – docelowo odbije się na cenie detalicznej.
  2. Koszt przeszkolenia personelu, duży nakład pracy przy obsłudze tego systemu szacowany jest na kilkadziesiąt tysięcy złotych dla każdej firmy (dotyczy to głównie hurtowni i sieci sklepów)
  3. Uniemożliwienie wymiany legalnego towaru pomiędzy sklepami należącymi do jednej sieci – zwłaszcza tymi mniejszymi (w przypadku gdy w jednej placówce nie ma popytu na dany towar, a w innej jest).
  4. Konsekwencje (kary) jakie będzie ponosił sklep, gdy poprzez błąd w placówce znajdzie się paczka nieodpowiednio oznaczona lub przeznaczona do innego punktu.
  5. Utrudnienia w dostawach towaru, więc problemy z jego dostępnością w sklepach.
  6. Ryzyko powstania niedostosowanego do realiów systemu- z prac nad nim ma być wykluczony przemysł tytoniowy oraz inne branże które mają wiedzę i doświadczenie w tworzeniu takich rozwiązań - mają zająć się tym podmioty bez żadnego doświadczenia w obrociewyrobami tytoniowymi.
  7. Problem z instalacją skanerów i elementów systemu w małych sklepikach, gdzie często nie ma nawet Internetu (dotyczy to co najmniej kilkadziesiąt procent najmniejszych placówek handlowych w Polsce).

Propozycje zawarte w artykule 14 dyrektywy tytoniowej nie dostarczą żadnych rozwiązań w zakresie realnej walki z szarą strefą, a wprowadzą tylko dodatkowe komplikacje uczciwie działającym przedsiębiorcom. Co ważne nielegalny handel odbywa się z dala od tradycyjnej sprzedaży, a papierosy nielegalne nie trafiają do legalnego handlu.

To te nielegalne miejsca i te nielegalne paczki papierosów wymagają kontroli, a nie legalny handel.

Docelowo wszystko to odbije się na cenach i obrotach sklepów,  szczególnie tych małych, które nierzadko są jedynym źródłem utrzymania całej rodziny – w Polsce w ponad 80 tys. sklepów wyroby tytoniowe to nawet do 40% obrotu.



Wspólne stanowisko przedstawicieli handlu i rolnictwa dot. bieżących prac nad dyrektywą tytoniową


dostępne jest

TUTAJ

 

Prośby o zdjęcia z wydarzenia proszę kierować do biura prasowego Polskiej Izby Handlu.

Kontakt: Joanna Chilicka, rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">'+addy_text9289+'<\/a>'; //--> , Tel.: +48 728 253 660


 

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis