Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Gama.jpggroszek_zolte.jpgbartnik.jpgintermarche_tabela.pngEurocash.jpglewiatan_new.jpgKoliber.jpgLeroyMerlin.jpgblysk.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgmaxel.jpgalmares.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgcomexmn.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgpsd.jpgKolporter.pngredlink.pngTK_logo_2016.jpgfrisco.jpgkontigo.pngjabluszko.jpgmkwiech.jpgfaktoriawin.jpgdak1.jpgmaxku.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgdesignum.jpgsezam.jpgRYDZ.jpgalpan.gifnomax.jpgNovitus.pngrabat.jpginmedio.jpgbrico_kopia.jpgkzr-ss-spoem.jpgabc.jpgsolt_logo_male.jpgdelikatesy.jpg

48 proc. Polaków mieszka najwyżej 1 km od dyskontu

Sieć Piotr i Paweł ma już 17 energooszczędnych sklepów

Piotr i Paweł wyposaża swoje sklepy w specjalnie meble chłodnicze

Sieć supermarketów Piotr i Paweł ogranicza emisję dwutlenku węgla do atmosfery, wyposażając swoje sklepy w specjalnie zamykane meble chłodnicze.

Zużycie energii przez chłodnictwo zależy od szeregu czynników takich jak np. warunki atmosferyczne, temperatury zewnętrzne i wewnętrzne, czy wilgotność powietrza. Rosnące oczekiwania rynku sprawiają, że niezwykle ważne jest by urządzenia te zapewniały zarówno atrakcyjną ekspozycję żywności, jak i utrzymały prawidłową temperaturę jej przechowywania. Rozwiązanie zastosowane przez sieć Piotr i Paweł pozwala na oszczędność energii nawet do 50 proc.

Od ubiegłego roku sieć systematycznie wymienia oświetlenie w swoich sklepach na energooszczędne, zaś w meblach chłodniczych, stosuje oświetlenie LED, co eliminuje substancje szkodliwe, takie jak rtęć, i wydłuża żywotność oświetlenia nawet do 10 lat.

Pierwszy sklep, w którym zastosowano tę technologię to Józefosław koło Warszawy. Obecnie Sieć Piotr i Paweł ma już 17 energooszczędnych sklepów w całej Polsce i przygotowuje się do nowych wdrożeń m.in. nowatorskich rozwiązań technologicznych w zakresie instalacji chłodniczych umożliwiających dodatkowe obniżenie zużycia energii i najnowszej generacji oświetlenia LED, liniowego oraz rastrowego, jako głównego oświetlenia sklepów.

Klienci pozytywnie odbierają zmiany zachodzące w sklepach Społem

Fot. Małgorzata Więch otwiera kolejną placówkę sieci Gama [źródło:dlahandlu.pl]

Rok 2011 w działalności Partnerskiego Serwisu Detalicznego zapisał się pod hasłem rozwoju. Do PSD dołączyły kolejne spółdzielnie, zacieśnialiśmy także współpracę z naszymi dotychczasowymi partnerami. W grudniu w ramach PSD działało już 60 Spółdzielni - mówi w rozmowie z portalem www.dlahandlu.pl Małgorzata Więch, członek zarządu PSD SA.

- Jednocześnie wspólnie ze Spółdzielniami Partnerskimi kontynuowaliśmy rozwój sieci Gama, przeznaczonej wyłącznie dla polskiej spółdzielczości. W pierwsze połowie roku skupialiśmy prace głównie na przygotowaniach do uruchomienia sieci, a już w czerwcu w Zakopanem ruszyła pierwsza placówka pod szyldem Gama.

Konkurencja między dyskontami a supermarketami staje się wyniszczająca

"Sklepy dyskontowe i supermarkety konkurują ze sobą coraz silniej, a walka rynkowa między tymi dwoma formatami będzie się jeszcze nasilać. Konkurencja staje się wyniszczająca, szczególnie w małych miejscowościach, gdzie nie ma już miejsca na dwa formaty podobnej wielkości" - uważa Wojciech Kruszewski, prezes sieci Lewiatan.

Korespondenci DGP o projekcie restrykcyjnej dyrektywy "tytoniowej"


Dziennik_Gazeta_Prawna_z_dnia_19-01-2012_miniatura

Sieci detaliczne przyspieszają - artykuł prasowy z Dziennika Gazety Prawnej


Dziennik_Gazeta_Prawna_z_dnia_16-01-2012

INFORMACJA PRASOWA POLSKIEJ IZBY HANDLU I KOMITETU HANDLU

Polska Izba Handlu w imieniu Członków Komitetu Handlu oraz organizacji pracodawców w naszym kraju składa wniosek do Premiera o powołanie jednostki dedykowanej handlowi i usługom

w Ministerstwie Gospodarki.

W dniu 30 grudnia 2011 na ręce Prezesa Rady Ministrów Donalda Tuska i Wicepremiera, Ministra Gospodarki złożono wniosek o powołanie dedykowanej jednostki ds. handlu i usług w ujęciu rynku wewnętrznego. Wniosek ten jest rezultatem ustaleń i konkluzji uczestników Kongresu Kupiectwa, który odbył się 23 września 2011.

wniosek_MG

W czasie który upłynął od Kongresu Kupiectwa do złożenia wniosku członkowie Komitetu Handlu przy Krajowej Izbie Gospodarczej: Kongregacja Przemysłowo-Handlowa, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Izba Handlu oraz Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji razem z ekspertami Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur przygotowali szczegółowe uzasadnienie merytoryczne wyjaśniające konieczność powołania takiej jednostki.

Przedstawiciele Polskiej Izby Handlu wzięli udział w spotkaniu Zamojskiego Forum Gospodarczego, które odbyło się w 27 maja 2011 w Zamościu i dotyczyło inwestycji w Zamojskiej Podstrefie Ekonomicznej.

Ze strony PIH udział w panelu dyskusyjnym wziął Prezes Zarządu Waldemar Nowakowski.

zam2zam4

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

bryt napis

Cykl konferencji Ministerstwa Finansów dla przedsiębiorców

MPP Bezpieczna Transakcja

Targi TransLogistica Poland

Warszawa

6-8 listopada 2018

tp2018 400x300 pl