Przekaż 1% podatku,
by wesprzeć działania na rzecz rozwoju polskiego handlu
Zachęcamy do przekazywania 1% podatku na Fundację Polskiego Handlu.
FPH wspiera polski handel tradycyjny w drodze do nowoczesnej gospodarki.
KRS: 0000338741
Od 2009 roku misją fundacji jest wspieranie polskiego handlu tradycyjnego w drodze do nowoczesnej gospodarki przy zachowaniu jego tożsamości i wyjątkowej roli społecznej.
Fundacja była zaangażowana w kwestie związane z podniesieniem progu od którego kradzież jest uznawana za przestępstwo, zajmowała się także wspieraniem małych formatów handlu, prowadziła kampanie charytatywne - zadania te będzie kontynuować w partnerstwie z Polską Izbą Handlu.
Przekazując 1% podatku na FPH wspieraszhandel tradycyjny w Polsce!
Organizatorzy Konferencji
INSTYTUT BADAŃ RYNKU, KONSUMPCJI I KONIUNKTUR (IBRKK)
POLSKA ORGANIZACJA HANDLI I DYSTRYBUCJI (POHiD)
zapraszają na konferencję
na temat
PRZEDSIĘBIORSTWA HANDLOWE
W OKRESIE SPOWOLNIENIA GOSPODARKI
Konferencja odbędzie się w dniu 27 stycznia 2014 roku
w sali konferencyjnej IBRKK
Warszawa, Al. Jerozolimskie 87, V. p.
w godzinach 10:30 – 15:00
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Instytut nie ponosi kosztów związanych z dojazdem na konferencję.
Prosimy o potwierdzenie udziału do dnia 20 stycznia 2014 r.
Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur,
Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa
Tel./fax. (22) 628-55-85, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Konferencja jest poświęcona ocenie stanu i kierunków rozwoju handlu oraz wymianie myśli, poglądów i doświadczeń przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej na temat działań różnych grup przedsiębiorstw handlowych i relacji przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw oraz skutków dla konkurencyjności różnych łańcuchów dostaw artykułów żywnościowych.
PROGRAM KONFERENCJI
10:30 – 11:00 - Rejestracja uczestników konferencji
11:00 – 11:15 Powitanie gości oraz słowo wstępne
Dyrektor Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
Przedstawiciel Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji
11:15 – 13:00 Prezentacja treści rocznika
„Handel wewnętrzny w Polsce 2009-2013.
Rynek artykułów żywnościowych”
Referat 1. Węzłowe problemy rozwoju sfery handlu w Polsce
dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Referat 2. Handel jako pracodawca
dr Lidia Kuczewska, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Referat 3. Marki handlowe produktów żywnościowych w Polsce
dr hab. Hanna Górska-Warsewicz, prof. Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Referat 4. Tendencje w komunikacji przedsiębiorstw handlu żywnością z konsumentami
dr Renata Nestorowicz, dr Magdalena Stefańska, Uniwersytet
Ekonomiczny w Poznaniu
Referat 5. Promocja polskiej żywności za granicą. Wyniki badań i postulaty
dr hab. Aleksandra Grzesiuk, prof. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie.
13:00 – 13:30 LUNCH
13:30 – 14:30 Panel nt.
Relacje przedsiębiorstw w kanałach dystrybucji żywności –
ocena stanu, kierunki zmian
Moderator – dr hab. Grażyna Śmigielska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Zagadnienia do dyskusji panelowej:
Uczestnicy dyskusji panelowej:
Przedstawiciele: Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Polskiej Izby Handlu, Polskiej Federacji Producentów Żywności, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
14:30 – 15:00 Dyskusja i zakończenie konferencji
Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 10 (12/2013)
A w nim:
Waldemar Nowakowski, prezes PIH podsumowuje rok 2013 w handlu
Skutki wprowadzenia nowych przepisów dot. kradzieży
Finał świątecznej zbiórki żywności Fundacji Polskiego Handlu
Informacje o bezpłatnych szkoleniach PIH
Zaproszenie do udziału w Projekcie Kobiety 50+ Plus dla Twojej Firmy
Fundacja Polskiego Handlu zorganizowała świąteczną zbiórkę żywności. Udało się zebrać aż ponad 100 kg produktów, które zostały przekazane dzieciom ze Świetlic Socjoterapeutycznych Stowarzyszenia KARAN.
Serdecznie dziękujemy darczyńcom:
Sklep Wierzejki na ul. Puławskiej w Warszawie
9 listopada 2013 weszły w życie przepisy, zwiększające próg wartości od jakiej kradzież jest uznawana za przestępstwo - kradzież poniżej ¼ minimalnego wynagrodzenia (400zł) to tylko wykroczenie.
Do Polskiej Izby Handlu docierają głosy przedsiębiorców, którzy skarżą się na rosnącą zuchwałość złodziei - Wchodzą grupy po kilka osób, pakują do plecaków towar za ok. 400 zł, gdy uda się je złapać, śmieją się: „I co mi zrobicie? Mandat zapłacę.” – relacjonuje sprzedawca zrzeszony w Polskiej Izbie Handlu.
- Już po miesiącu od wejścia w życie nowych przepisów obserwujemy szkodliwe skutki tych zmian. Prawodawcy w żaden sposób, nie zabezpieczyli obywateli przed recydywistami, a jedynie podniosli kwotę do jakiej mogą niemal bezkarnie kraść – komentuje Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.
Kradzież poniżej ¼ pensji minimalnej (400zł) jest wykroczeniem, karanym podobnie jak niewłaściwe parkowanie – mandatem. Czyn taki nie jest przestępstwem, więc jego sprawca nie zostaje wpisywany do Krajowego Rejestru Karnego.
Złodziej, który systematycznie kradnie produkty o wartości mniejszej niż 400zł, ma czyste akta. Nie istnieje żaden ogólnopolski rejestr wykroczeń, czasami jedynie policjanci znają złodziei z najbliższej okolicy i dopiero wtedy mogą starać się o wyciągnięcie konsekwencji za kradzieże wielokrotne. Jeżeli przestępca działa w różnych rejonach, jego „wykroczenia” nie zostają wpisywane do trwałego rejestru i może kraść następnego dnia, ponieważ de facto utworzono przepisy, które powołują zawód „złodziej” – mówi Prezes Izby.
W dniach 6 - 7 listopada 2013 Polska Izba Handlu wzięła udział w spotkaniu Grupy ds. Bezpieczeństwa POHID na której byli obecni reprezentanci Ministerstwa Sprawiedliwości i Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Komendy Głównej Policji oraz przedstawiciele branży handlu. Główne założenia jakie ma wypracować grupa to powstanie Ogólnopolskiego Rejestru Wykroczeń, regulacji ustawowej monitoringu wizyjnego oraz wprowadzenie Systemu Certyfikacji Firm Ochrony Mienia i Osób w celu poprawienia jakości usług. Kolejne spotkania Grupy będą miały miejsce na początku 2014 roku.
- Każda kradzież jest przestępstwem, niezależnie od jej wartości, dlatego nie godzimy się z taką zmianą w prawie. Analizujemy możliwości prawne dalszej walki o odejście od tej zmiany i podważenie zgodności nowych przepisów z Konstytucją RP. Dodatkowo będziemy pracować nad utworzeniem Ogólnopolskiego Rejestru Wykroczeń, aby można było wprowadzić łączenie tych czynów - sumowanie wartości kradzieży jakich dopuścił się jeden złodziej i kiedy zostanie przekroczona omawiana granica, ponieść powinien karę już za przestępstwo. Niepokojące jest to, że koszty wzrostu przestępczości zostały przerzucone na społeczeństwo i to nie państwo dba o bezpieczeństwo swoich obywateli, a oni na własną rękę muszą o to walczyć – podsumowuje Prezes Polskiej Izby Handlu.
stanowisko prasowe 13-12-13
Wczoraj w Brukseli odbyło się spotkanie ministrów pracy krajów UE, podczas którego dyskutowano zapisy dotyczące dyrektywy 96/71 o delegowaniu pracowników. Dzięki zdecydowanej postawie przedstawicieli polskiego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej udało się w jego trakcie osiągnąć ważne dla polskiej gospodarki cele.
Wielkim sukcesem polskich negocjatorów jest uzyskanie deklaracji Komisarza L. Andora, że zamiarem komisji nie jest wprowadzanie utrudnień w zastępowaniu delegowanych pracowników – dla naszego kraju oraz m.in dla Rumunii i Portugalii głównych eksporterów usług w Unii Europejskiej, deklaracja ta daje nadzieję, iż firmy prowadzące działalność wymagającą delegowania pracowników, będą mogły nadal świadczyć bez przeszkód zakontraktowane usługi – mówi Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.
Inne ważne i korzystne dla Polski ustalenia dotyczyły kontroli firm delegujących pracowników – zakresy kontroli nie mogą być dowolnie ustalane w państwach przyjmujących oraz nie wolno będzie wprowadzać środków dyskryminujących polskich przedsiębiorców na rynkach unijnych. Ekspert Izby podkreśla duże znaczenie tych zmian - to ważne ponieważ w ostatnim okresie zaczęły się pojawiać w zachodniej prasie głosy dyskryminujące i szkalujące polskie firmy i polskich pracowników.
Wynegocjowane korzystne dla Polski zmiany dotyczą także uproszczeń proceduralnych, które ułatwiają delegowanie pracowników zagranicę przez firmy i poprawiają przejrzystość całego procesu. Możliwość swobodnego przepływu siły roboczej leży u podstaw założeń Unii Europejskiej – zaznacza Nowakowski.
Polska Izba Handlu, Inicjatywa Mobilności Pracy oraz inne organizacje już od 2012 roku podejmują intensywne działania na rzecz zablokowania niekorzystnych dla polskich firm delegujących zapisów w unijnych regulacjach.
Przed nami teraz kolejny trudny etap – negocjacje pomiędzy Komisją Europejską, Parlamentem i Radą UE dotyczące tych regulacji – mamy jednak nadzieję, że dzięki temu co udało się naszym przedstawicielom wynegocjować do tej pory, będą one łatwiejsze – cieszy się prezes Izby.
Przypomnijmy delegowanie pracowników do innych krajów EU zapewnia ok. 340 000 miejsc pracy dla Polaków, zatrudnionych 24 tysiącach firm.
kontakt: Maciej Ptaszyński, dyrektor PIH: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
stanowisko prasowe 10-12-2013
Szanowni Państwo,
z racji dużego zainteresowania szkoleniami PIH zapraszamy Państwa na kolejne ich edycje.
Polska Izba Handlu zaprasza na bezpłatne szkolenia:
Sklep convenience – przyszłość dla małych i średnich placówek handlowych
Szkolenie jest adresowane do właścicieli i kierowników sklepów (optymalnie do 500 m2) oraz przedstawicieli handlowych dystrybutorów i producentów
Celem szkolenia jest poznanie motywacji do podejmowania przez konsumentów decyzji o zakupie w sklepie typu convenience. Przygotowanie do samodzielnego projektowania layout'u sklepu, ułożenia kategorii produktów i wystawienia produktów w obrębie kategorii.
HARMONOGRAM SZKOLEŃ
06.02.2014 - 07.02.2014 | Hotel "Anek", ul. Roosevelta 25a, Mrągowo - zgłoszenia przyjmujemy do 30.01.2014 |
10.02.2014 - 11.02.2014 |
Hotel "Ambasador Centrum", ul. Piłsudskiego 29, Łódź - zgłoszenia przyjmujemy do 3.02.2014 |
Szkolenie, zakwaterowanie oraz wyżywienie są bezpłatne (pokoje dwuosobowe).
Uczestnicy muszą pokryć TYLKO koszty dojazdu na miejsce szkolenia.
Osoby zainteresowane szkoleniem prosimy o przesyłanie zgłoszeń:
imię i nazwisko, firma, e-mail i telefon kontaktowy na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
w tytule maila prosimy dopisać: SZKOLENIE - MIASTO (nazwa miasta jakiego zgłoszenie dotyczy, np. Poznań)
UWAGA: ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA – DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ
Sklep convenience – przyszłość dla małych i średnich placówek handlowych
Zarys programu szkolenia (szczegółowa agenda tematyczna tutaj):
1 dzień
10.00 - rejestracja uczestników i zakwaterowanie
11.00 - 14.00 szkolenie
14.00 - 15.00 obiad
15.00 - 18.00 szkolenie
19.00 - kolacja
2 dzień
8.00 - 9.30 śniadanie
10.00 - 14.00 szkolenie
14.00 - 15.00 obiad
15.00 - zakończenie szkolenia