Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

intermarche_tabela.pnglewiatan_new.jpgabc-logo.pngCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pnggroszek.jpgShell_Pecten-CMYK.jpgLeroyMerlin.jpgODIDO.pngfaktoriawin.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgkontigo.pngabc-d.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgmaxku.jpgMASPEX_RGB_m.jpgeuro-sklep-d.pngarsenal.pngpsd.jpgbrico_kopia.jpgdelikatesy.jpgfrisco.jpgblysk.jpgShell_logo.svg.pnglogo-zabka-01.jpgbig_ben.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngMyShop_jpg.jpgalmares.jpgEurocash.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngTK_logo_2016mini.jpgRYDZ.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngFlexee-Orangered-RGB.jpgmkwiech.jpgInventage.pngmaxel.jpgkzr-ss-spoem.jpgKoliber.jpgalpan.gif

Według danych Polskiej Izby Handlu sprzedaż detaliczna w grudniu 2013 roku w stosunku do grudnia 2012 spadła o 4 %, natomiast w stosunku do listopada 2013 wzrosła o 16%.

alt

- Duży wzrost sprzedaży w grudniu każdego roku jest normalną zmianą sezonową, wynikającą oczywiście z czasu świątecznego. Jednak nasi członkowie podkreślali, że świąteczna sprzedaż w tym roku wypadła zdecydowanie gorzej w stosunku do roku poprzedniego.  Polska Izba Handlu reprezentuje mniejsze formaty handlu, które w ubiegłym roku odnotowywały w większości spadki zysków, na co z pewnością ma wpływ rozwój dyskontów. Co ciekawe sprzedawcy zrzeszeni w PIH obserwują wzrost sprzedaży produktów świeżych, które konsumenci widać wolą kupować w mniejszych sklepach  – komentuje Joanna Chilicka rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu.

- Gorsza sprzedaż świąteczna wynika ze znacznego zwiększenia konkurencji, jednak nie cenowej, ale ilościowej – obecnie mamy po prostu większą ilość punktów handlowych do których udają się klienci – dodaje Anna Tylkowska Prezes WSS Społem Śródmieście.

Prognoza opiera się na sondażu przeprowadzonym wśród właścicieli handlowych sieci detalicznych FMCG małego i średniego formatu zrzeszonych w Polskiej Izbie Handlu(z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów), stanowiących łącznie ok. 20 proc. rynku.

 

kominikat prasowy 13-01-2014

alt

 

Stowarzyszenie Nasza Inicjatywa, Polska Izba Handlu, Społem WSS Śródmieście

oraz Consorzio SIR Solidarieta`in Rete

 

zapraszają na konferencję prasową

Prezentacja innowacyjnego rozwiązania w zakresie zarządzania personelem

w przedsiębiorstwach handlowych sektora MSP.

 

Konferencja odbędzie się

we wtorek, 21 stycznia 2014 o godz. 14.00

w Centrum Prasowym PAP,  ul. Bracka 6/8, Warszawa

 

 

Prosimy o potwierdzenie obecności:  Joanna Chilicka, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 728 253 660

 

Program konferencji:

1.            Przedstawienie realizatorów projektu - Dagmara Staniszewska, koordynator projektu, Stowarzyszenie Nasza Inicjatywa

2.            Prezentacja innowacyjnego rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi: Strategia Zarządzania Talentami Wiedzy Kobiety 50+ – wykorzystanie potencjału pracowników powyżej  50. roku życia w zarządzaniu zasobami ludzkimi w sektorze MSP - dr Beata Buchelt, koordynator merytoryczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

3.            Korzyści dla przedsiębiorców płynące z wdrożenia Strategii Zarządzania Talentami Wiedzy Kobiety 50+ - Paweł Radomski, niezależny konsultant, PERSON

4.            Zaproszenie do współpracy przy realizacji projektu - Maciej Ptaszyński, ekspert w zespole projektowym, Dyrektor Polskiej Izby Handlu

5.            Pytania, dyskusja

 

Po konferencji zapraszamy Państwa na lunch.

 

www.50plus.pih.org.pl

 

 

 

Przekaż 1% podatku,

by wesprzeć działania na rzecz rozwoju polskiego handlu

Zachęcamy do przekazywania 1% podatku na Fundację Polskiego Handlu.

FPH wspiera polski handel tradycyjny w drodze do nowoczesnej gospodarki.

KRS: 0000338741

Od 2009 roku misją fundacji jest wspieranie polskiego handlu tradycyjnego w drodze do nowoczesnej gospodarki przy zachowaniu jego tożsamości i wyjątkowej roli społecznej.

Fundacja była zaangażowana w kwestie związane z podniesieniem progu od którego kradzież jest uznawana za przestępstwo, zajmowała się także wspieraniem małych formatów handlu, prowadziła kampanie charytatywne - zadania te będzie kontynuować w partnerstwie z Polską Izbą Handlu.

Przekazując 1% podatku na FPH wspieraszhandel tradycyjny w Polsce!

 

alt

 

www.fph.org.pl

alt

Organizatorzy Konferencji

INSTYTUT BADAŃ RYNKU, KONSUMPCJI I KONIUNKTUR (IBRKK)

POLSKA ORGANIZACJA HANDLI I DYSTRYBUCJI (POHiD)

zapraszają na konferencję

na temat

PRZEDSIĘBIORSTWA HANDLOWE

W OKRESIE SPOWOLNIENIA GOSPODARKI

 

Konferencja odbędzie się w dniu 27 stycznia 2014 roku

w sali konferencyjnej IBRKK

Warszawa, Al. Jerozolimskie 87, V. p.

w godzinach 10:30 – 15:00

 

 

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Instytut nie ponosi kosztów związanych z dojazdem na konferencję.

Prosimy o potwierdzenie udziału do dnia 20 stycznia 2014 r.

Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur,
Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa

Tel./fax. (22) 628-55-85, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Konferencja jest poświęcona ocenie stanu i kierunków rozwoju handlu oraz wymianie myśli, poglądów i doświadczeń przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej na temat działań różnych grup przedsiębiorstw handlowych i relacji przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw oraz skutków dla konkurencyjności różnych łańcuchów dostaw artykułów żywnościowych.

 

PROGRAM KONFERENCJI

 

10:30 – 11:00 - Rejestracja uczestników konferencji

11:00 – 11:15  Powitanie gości oraz słowo wstępne

Dyrektor Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

Przedstawiciel Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

 

11:15 – 13:00 Prezentacja treści rocznika

„Handel wewnętrzny w Polsce 2009-2013.

Rynek artykułów żywnościowych”

 

Referat 1. Węzłowe problemy rozwoju sfery handlu w Polsce

dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie

 

Referat 2. Handel jako pracodawca

dr Lidia Kuczewska, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie

 

Referat 3. Marki handlowe produktów żywnościowych w Polsce

            dr hab. Hanna Górska-Warsewicz, prof. Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

           

Referat 4. Tendencje w komunikacji przedsiębiorstw handlu żywnością z konsumentami

            dr Renata Nestorowicz, dr Magdalena Stefańska, Uniwersytet

 

Ekonomiczny w Poznaniu

 

Referat 5. Promocja polskiej żywności za granicą. Wyniki badań i postulaty

dr hab. Aleksandra Grzesiuk, prof. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie.

 

13:00 – 13:30  LUNCH

 

13:30 – 14:30  Panel nt.  

Relacje przedsiębiorstw w kanałach dystrybucji żywności –

ocena stanu, kierunki zmian

Moderator – dr hab. Grażyna Śmigielska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

Zagadnienia do dyskusji panelowej:

 

  • Procesy integracji w sferze detalu i hurtu a relacje producentów żywności i przedsiębiorstw handlowych

 

  •  Dylematy przedsiębiorstw hurtowych w łańcuchach dostaw żywności; problemy związane z wyborem partnerów strategicznych, polityki asortymentowej (w tym rozwoju marek własnych), polityki cenowo-promocyjnej, poziomu usług świadczonych nabywcom

 

  •  Czynniki, które w perspektywie 3-5 lat mogą wpływać na relacje przedsiębiorstw w kanałach dystrybucji żywności. Jakich zmian można się spodziewać?

Uczestnicy dyskusji panelowej:

Przedstawiciele: Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Polskiej Izby Handlu, Polskiej Federacji Producentów Żywności, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

 

14:30 – 15:00  Dyskusja i zakończenie konferencji

 

 

alt

alt

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 10 (12/2013)

kliknij tutaj



A w nim:

Waldemar Nowakowski, prezes PIH podsumowuje rok 2013 w handlu

Skutki wprowadzenia nowych przepisów dot. kradzieży

Finał świątecznej zbiórki żywności Fundacji Polskiego Handlu

Informacje o bezpłatnych szkoleniach PIH

Zaproszenie do udziału w Projekcie Kobiety 50+ Plus dla Twojej Firmy

 

alt

Fundacja Polskiego Handlu zorganizowała świąteczną zbiórkę żywności. Udało się zebrać aż ponad 100 kg produktów, które zostały przekazane dzieciom ze Świetlic Socjoterapeutycznych Stowarzyszenia KARAN.

 

 

 

 

altaltalt

 

Serdecznie dziękujemy darczyńcom:

alt      alt      alt        

Sklep Wierzejki na ul. Puławskiej w Warszawie

alt9 listopada 2013 weszły w życie przepisy, zwiększające próg  wartości od jakiej kradzież jest uznawana za przestępstwo - kradzież poniżej ¼ minimalnego wynagrodzenia (400zł) to tylko wykroczenie.

Do Polskiej Izby Handlu docierają głosy przedsiębiorców, którzy skarżą się na rosnącą zuchwałość złodziei - Wchodzą grupy po kilka osób, pakują do plecaków towar za ok. 400 zł, gdy uda się je złapać, śmieją się: „I co mi zrobicie? Mandat zapłacę.” – relacjonuje sprzedawca zrzeszony w Polskiej Izbie Handlu.

- Już po miesiącu od wejścia w życie nowych przepisów obserwujemy szkodliwe skutki tych zmian. Prawodawcy w żaden sposób, nie zabezpieczyli obywateli przed recydywistami, a jedynie podniosli kwotę do jakiej mogą niemal bezkarnie kraść – komentuje Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.

Kradzież poniżej ¼ pensji minimalnej (400zł) jest wykroczeniem, karanym podobnie jak niewłaściwe parkowanie – mandatem. Czyn taki nie jest przestępstwem, więc jego sprawca nie zostaje wpisywany do Krajowego Rejestru Karnego.

Złodziej, który systematycznie kradnie produkty o wartości mniejszej niż 400zł, ma czyste akta. Nie istnieje żaden ogólnopolski rejestr wykroczeń, czasami jedynie policjanci znają złodziei z najbliższej okolicy i dopiero wtedy mogą starać się o wyciągnięcie konsekwencji za kradzieże wielokrotne. Jeżeli przestępca działa w różnych rejonach, jego „wykroczenia” nie zostają wpisywane do trwałego rejestru i może kraść następnego dnia, ponieważ de facto utworzono przepisy, które powołują zawód „złodziej” – mówi Prezes Izby.

W dniach 6 - 7 listopada 2013 Polska Izba Handlu wzięła udział w spotkaniu Grupy ds. Bezpieczeństwa POHID na której byli obecni reprezentanci Ministerstwa Sprawiedliwości i Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Komendy Głównej Policji oraz przedstawiciele branży handlu. Główne założenia jakie ma wypracować grupa to powstanie Ogólnopolskiego Rejestru Wykroczeń, regulacji ustawowej monitoringu wizyjnego oraz wprowadzenie Systemu Certyfikacji Firm Ochrony Mienia i Osób w celu poprawienia jakości usług. Kolejne spotkania Grupy będą miały miejsce na początku 2014 roku.

- Każda kradzież jest przestępstwem, niezależnie od jej wartości, dlatego nie godzimy się z taką zmianą w prawie. Analizujemy możliwości prawne dalszej walki o odejście od tej zmiany i podważenie zgodności nowych przepisów z Konstytucją RP. Dodatkowo będziemy pracować nad utworzeniem Ogólnopolskiego Rejestru Wykroczeń, aby można było wprowadzić łączenie tych czynów - sumowanie wartości kradzieży jakich dopuścił się jeden złodziej i kiedy zostanie przekroczona omawiana granica, ponieść powinien karę już za przestępstwo. Niepokojące jest to, że koszty wzrostu przestępczości zostały przerzucone na społeczeństwo i to nie państwo dba o bezpieczeństwo swoich obywateli, a oni na własną rękę muszą o to walczyć – podsumowuje Prezes Polskiej Izby Handlu. 

stanowisko prasowe 13-12-13

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis