Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

_Arsenal_EU_logo_male.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpggroszek_zolte.jpgabc.jpgTK_logo_2016.jpginmedio.jpgintermarche_tabela.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgMyShop_jpg.jpgKoliber.jpgsezam.jpgdesignum.jpgdak1.jpgkontigo.pngblysk.jpgrabat.jpgmkwiech.jpgcomexmn.jpgbrico_kopia.jpgfaktoriawin.jpgredlink.pngLeroyMerlin.jpgjabluszko.jpgnomax.jpgfrisco.jpgmaxku.jpglewiatan_new.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgRYDZ.jpgkzr-ss-spoem.jpgmaxel.jpgGama.jpgbartnik.jpgKolporter.pngsolt_logo_male.jpglogo-zabka-01.jpgdelikatesy.jpgbig_ben.jpgEurocash.jpgpsd.jpgNovitus.pngalmares.jpgalpan.gif
źródło: Agencja GazetaKiedy w lutym br. Polska Izba Handlu zabierała głos w sprawie przyjętego przez Polskie Ministerstwo Zdrowia
Polska Izba Handlu popiera Projekt założeń projektu ustawy o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce z dnia 14 czerwca 2012 przygotowany przez Ministerstwo Gospodarki.
 
W konsultacji projektu wziął udział Zespół Ekspertów Polskiej Izby Handlu, złożony z praktyków biznesu i czołowych przedstawicieli handlu w Polsce. Zmiany w przepisach zaproponowane i przygotowane przez resort gospodarki zostały zaopiniowane jako korzystne dla przedsiębiorców. Wyniki analizy i przeprowadzonych konsultacji zostały przesłane do ministerstwa w ustawowym terminie.
 
 
- Projekt Ministerstwa Gospodarki zakładający redukcję niektórych obciążeń administracyjnych nałożonych obecnie na przedsiębiorców to kolejny krok w stronę nowoczesnej i silnej gospodarki w naszym kraju – komentuje Waldemar Nowakowski, Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu – ze strony polskiego handlu doceniamy poziom zaangażowania resortu w sprawy przedsiębiorców i popieramy kierunek działań, jakim jest sukcesywna eliminacja niepotrzebnych komplikatorów utrudniających rozwój efektywnego biznesu w naszym kraju.
 
 
Podstawa prawna: Polska Izba Handlu przystąpiła do konsultacji społecznych na zaproszenie Ministerstwa Gospodarki zgodnie z § 12 ust. 5 Uchwały Nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca 2002 r. Regulamin pracy Rady Ministrów ( M.P. Nr 13, poz. 221, z późn. zm.).
 
 
Projekt założeń dostępny pod adresem:
 
 
 
-------------------------------------------------------------------------------------------
INFORMACJA PRASOWA z dn. 24-07-2012
 
Autoryzacja: Waldemar Nowakowski, Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu
 
 
KONTAKT: Marcin Kraszewski, Rzecznik Prasowy, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., +48 600 289 056
 
 
Polska Izba Handlu istnieje od 1997 roku jako jednostka samorządu gospodarczego, zrzesza ponad 30 tysięcy podmiotów handlowych, od pojedynczych sklepów po ogólnopolskie sieci franczyzowe i dystrybucyjne głównie w branży FMCG. Reprezentuje różnorodne formaty handlu oparte na kulturze i tradycji polskiego kupiectwa, a więc sektor polskiego handlu nowoczesnego z tradycjami. Tym samym Polska Izba Handlu jest obecnie najszerszą reprezentacją sektora handlu w Polsce.
 
Więcej informacji: http://www.pih.org.pl
Polska Izba Handlu zwróciła się do Burmistrza Dzierzgonia z prośbą o wyjaśnienie sytuacji w związku z likwidacją miejsc parkingowych przy punktach detalicznych umiejscowionych przy ul. Odrodzenia w Dzierzgoniu (m.in. sklep sieci Lewiatan – Członek Polskiej Izby Handlu). Likwidacja parkingu spowodowała dramatyczny spadek obrotów kilkunastu sklepów i punktów usługowych oraz utrudnienie prowadzenia ich działalności – klienci nie mając gdzie parkować rezygnują z dużych zakupów, brakuje także miejsca do postoju dla dostawców.
Winna wszystkiemu jest decyzja władz Dzierzgonia w sprawie przystanku autobusowego, który zajął miejsce parkingu. Mimo licznych protestów i podpisów zebranych przez przedsiębiorców miejsca do postoju zostały zlikwidowane - przedsiębiorcom grozi bankructwo.
W związku ze skargą wniesioną przez właścicieli zagrożonych sklepów 11 i 12 lipca br. Polska Izba Handlu zwróciła się do Burmistrza Dzierzgonia z prośbą o wyjaśnienia, argumentując, że taka sytuacja może spowodować poważne straty dla miasta oraz osłabienie konkurencyjności lokalnych przedsiębiorców, kierując ruch klientów do obiektów wyposażonych we własne parkingi, jak np. pobliskie dyskonty.
W tym kontekście tym bardziej zaskakująca wydaje się wypowiedź Burmistrza Dzierzgonia, Kazimierza Szewczuna cytowana przez Dziennik Bałtycki Powiśle Sztum i Dzierzgoń z dnia 6 lipca 2012, zgodnie z którą stwierdza on m.in.: „o wyborze sklepu decyduje atrakcyjna cena za atrakcyjny towar, a nie miejsca parkingowe”. Zdaniem ekspertów Polskiej Izby Handlu takie podejście świadczy o dużej nieznajomości rynku i praktyki biznesowej, ponieważ nawet najatrakcyjniejsza oferta handlowa pozostanie bez efektu jeżeli klient nie jest w stanie w sposób dla niego komfortowy dotrzeć do sklepu.
- Mamy tu do czynienia z sytuacją o tyle niepokojącą, że władze lokalne zdają się działać na własną niekorzyść – komentuje Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu - dobra kondycja i rozwój lokalnego biznesu powinny być priorytetem funkcjonowania władz publicznych, tymczasem w Dzierzgoniu, który liczy zaledwie 5700 mieszkańców przyzwala się na to, by błędy w zagospodarowaniu przestrzennym skutecznie ograniczały rozwój przedsiębiorczości, oraz przyczyniały się do wypadania z rynku już istniejących podmiotów na rzecz m.in. dyskontów – dodaje Ptaszyński.
Sklepy typu convenience, obejmujące obiekty średniej wielkości o ofercie dostosowanej do potrzeb klienta są obecnie najnowocześniejszą formą handlu. Placówki tego typu działają skutecznie dzięki dobremu dopasowaniu do lokalnej infrastruktury, co nie jest jednak możliwe w przypadku, gdy odbiera się im podstawowe zaplecze techniczne, takie, jak miejsca parkingowe, czy możliwość przyjmowania towaru.
- Dla konsumenta dostępność nowoczesnych obiektów handlowych opartych na tradycji typu convenience jest szansą na komfortowe i szybkie zakupy, a przez to wydajniejszy wypoczynek po pracy – podkreśla Ptaszyński.
Polska Izba Handlu nie wyklucza dalszych działań w związku z kryzysową sytuacją w Dzierzgoniu, tymbardziej, że jak dotąd nie otrzymała żadnej odpowiedzi od władz miasta w tej sprawie.
INFORMACJA PRASOWA z dnia 20-07-2012
-------------------------------------------------------------------------------------------
Autoryzacja: Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu
KONTAKT: Marcin Kraszewski, Rzecznik Prasowy, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., +48 600 289 056
Polska Izba Handlu istnieje od 1997 roku jako jednostka samorządu gospodarczego, zrzesza ponad 30 tysięcy podmiotów handlowych, od pojedynczych sklepów po ogólnopolskie sieci franczyzowe i dystrybucyjne głównie w branży FMCG. Reprezentuje różnorodne formaty handlu oparte na kulturze i tradycji polskiego kupiectwa, a więc sektor polskiego handlu nowoczesnego z tradycjami. Tym samym Polska Izba Handlu jest obecnie najszerszą reprezentacją sektora handlu w Polsce.
Więcej informacji: www.pih.org.pl

Credit_cardW związku z upadkiem porozumienia przygotowywanego pod auspicjami NBP stało się jasne, że jedyną drogą do obniżenia opłat za akceptację kart płatniczych w Polsce należących obecnie do najwyższych w Europie, będzie wprowadzenie rozwiązania ustawowego.

- Ostateczna porażka porozumienia pokazuje, że nawet najszczersze chęci nie dadzą nic tam, gdzie zwyczajnie nie ma woli współpracy – komentuje Waldemar Nowakowski, Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu - Pamiętajmy, że mówimy tu o miliardach zysków rocznie, z których organizacje kartowe nie zrezygnują tak łatwo, to wydaje się oczywiste. Dlatego też od początku staliśmy na stanowisku, że jedynym skutecznym rozwiązaniem będzie regulacja ustawowa

– dodaje.Wśród dotychczas przedstawionych projektów dotyczących płatności bezgotówkowych znane są założenia ustawy przygotowanej przez PSL zakładającej odgórną obniżkę Interchange do poziomu 0,7 %.

- Naszym celem jest, aby wszystkie dostępne na rynku instrumenty płatnicze służyły do płacenia, a nie do ściągania prowizji z akceptantów, jak to wygląda obecnie - komentuje Nowakowski – Z dotychczas zaprezentowanych projektów duży potencjał ma naszym zdaniem projekt PSL, który zakłada jednorazowe ujednolicenie i obniżenie stawek Interchange na polskim rynku.

Według ekspertów Polskiej Izby Handlu informowanie konsumenta o wysokości opłat za akceptację kart jest możliwe obecnie również bez zmiany prawa i gdyby miało pozytywny wpływ na sytuację na rynku byłoby już praktykowane. Umożliwienie sprzedawcom akceptacji jedynie wybranych kart płatniczych w może natomiast grozić budowaniem kolejnych barier, które odbiłyby się wyłącznie na kliencie.

– Sprzedawcom zależy na udostępnianiu klientowi jak najszerszej oferty nowoczesnych form płatności i nie możemy sobie pozwolić na dzielenie klientów na mniej i bardziej uprzywilejowanych zależnie od posiadanej przez nich karty. Instrumenty te muszą być jednak opłacalne – dodaje Prezes Nowakowski.

Obecnie trwają prace legislacyjne nad kolejnymi rozwiązaniami, między innymi w Ministerstwie Finansów. Własne założenia ma przygotować także NBP.

CompZ dniem 12 lipca br. Grupa kapitałowa Comp S. A. została przyjęta do grona Członków Wspierających Polskiej Izby Handlu. Grupa realizuje kompleksowe rozwiązania informatyczne skierowane min. do handlu detalicznego - jest to jednocześnie obszar, w którym Polska Izba Handlu dostrzega ogromny potencjał i potrzebę rozwoju dla zachowania konkurencyjności handlu nowoczesnego z tradycjami w Polsce.

Comp S.A. jest liderem w

CHEP

 

 

Nowoczesna logistyka

CHEP nowym Członkiem Polskiej Izby Handlu

 

Z dniem 12 lipca br. CHEP - wiodąca na świecie firma oferująca usługi w zakresie wynajmu palet i kontenerów została przyjęta do grona Członków Wspierających Polskiej Izby Handlu.

 

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 62 (06/2019)

bryt napis

Retail Challenge Poland

11-12 września 2019

Warszawa

11 12 września 2019 Warszawa

Polagra Food

30 września - 3 października 2019

Poznań

Polagra baner400x300

Targi ExpoOPAKOWANIA 2019

20-21 listopada 2019

Sosnowiec

opakowania 400x300px